Sidan 6 av 13 Första ... 45678 ... Sista

Ämne: LFS - Tråden

Får min logitech g27 ida så nu blir de ännu mer drift samt [TC] citydriving någon som spelar på denna server?

Citat Ursprungligen postat av davidpiaggio1 Visa inlägg
    Får min logitech g27 ida så nu blir de ännu mer drift samt [TC] citydriving någon som spelar på denna server?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg

ni som provat FXO-bilen kanske har märkt att den är sjukt bra balans i chassiet! klart bättre än t ex XRT enligt min mening. med lite tweak och bakhjulsdrift blir det en sjukligt kul och lättkörd bil
    kan dock nämna att man kommer att behöva ändra sina original-setups om man ska göra den bakhjulsdriven, eftersom man lär ha haft rätt mycket överstyrning original, så överstyr det på tok för mycket med bakhjulsdrift... ställ in för mer understyrning.

din lillsnopp, nu kom ju mitt inlägg längst ner

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

ni som provat FXO-bilen kanske har märkt att den är sjukt bra balans i chassiet! klart bättre än t ex XRT enligt min mening. med lite tweak och bakhjulsdrift blir det en sjukligt kul och lättkörd bil
    kan dock nämna att man kommer att behöva ändra sina original-setups om man ska göra den bakhjulsdriven, eftersom man lär ha haft rätt mycket överstyrning original, så överstyr det på tok för mycket med bakhjulsdrift... ställ in för mer understyrning.
    FXO Piska alla med den på våra gamla MNF meet på hamachi med org setup

Nån som kör lite seriöst ? typ Fox Junkies eller Cargame ?

Edit: Michél: du säger att fanatec är bättre än logitech rattarna. Om vi säger så att prestanda mässigt är den bättre MEN ! Ratten är överdrivet stor.. ja har stora händer, XL-XXL och den känns enorm + att pedalerna inte finns nån känsla. Man trycker till max, då kan man trycka lite till som på en riktig bil tex, men om man trycker med låser hjulen dirr och om man inte låser får man inte ut max bromskraft.. kassa pedaler och förstor ratt men grym prestanda mässigt. Men G-serien slår fanatec's rattar med kebab längder !
    Senast redigerat av ajonson den 2010-12-03 klockan 17:09.
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Nån som kör lite seriöst ? typ Fox Junkies eller Cargame ?

Edit: Michél: du säger att fanatec är bättre än logitech rattarna. Om vi säger så att prestanda mässigt är den bättre MEN ! Ratten är överdrivet stor.. ja har stora händer, XL-XXL och den känns enorm + att pedalerna inte finns nån känsla. Man trycker till max, då kan man trycka lite till som på en riktig bil tex, men om man trycker med låser hjulen dirr och om man inte låser får man inte ut max bromskraft.. kassa pedaler och förstor ratt men grym prestanda mässigt. Men G-serien slår fanatec's rattar med kebab längder !
    Kanske ska kännas lite verkligt inte som någon mini leksaksratt på br.

grejen är att de känns ganska overkligt... Min polare har en racing stol, fanatec gt3 rs och ett ställ för pedalerna för realismen och ja har testat.. så ja vet det ganska säkert
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    grejen är att de känns ganska overkligt... Min polare har en racing stol, fanatec gt3 rs och ett ställ för pedalerna för realismen och ja har testat.. så ja vet det ganska säkert
    Lär dig citera mongo.

Någon som kör på [TC] ? va heter ni isåfall?

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010

snygga skins det sista såg lite failat ut men de andra var fina måste fixa lite snygga skins jag med...

oki, har börjat lite smått på ett red bull racing-skin för fbm. tanken är väl att det i möjligaste mån ska bli en kopia av det här:

såhär långt har jag kommit:

som ni ser är det inte ens halvfärdigt men jag jobbar mig framifrån och bakåt... tror väl att jag är hyfsat färdig med detaljerna framtill iaf

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    snygga skins det sista såg lite failat ut men de andra var fina måste fixa lite snygga skins jag med...
    Jäpp. Tog det ur skins_x. Ska sitta på en BF1 egentligen

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Shit ser riktigt bra ut!

Lägg upp här när den är klar!

btw vad för program tog du den bilden i?
    sista bilden är tagen i lfs viewer som du kan ladda ner här http://www.lfs.net/?page=addons

Jag måste köpa licens jag också, var sjukt kul när vi körde runt på demot och driftade förut Vad kostar licensen?

Titta in på [iD] idrift practise ifall ni vill drifta nån gång ( det är S2 )

Citat Ursprungligen postat av zirchmid Visa inlägg
    Jag måste köpa licens jag också, var sjukt kul när vi körde runt på demot och driftade förut Vad kostar licensen?
    £24 har jag för mig, står på lfs.net

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Är det folk som spelar detta? är väldigt sugen på att köpa ratt och pedal och börja spela detta haha
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Är det folk som spelar detta? är väldigt sugen på att köpa ratt och pedal och börja spela detta haha
    beror på vad du menar med "folk". här på forumet är vi väl 2-3 som har licens och spelar regelbundet överhuvudtaget är det väl några tusen iaf, har inte så bra koll

fan roligt det är att meka setuper ändå och grymt lärorikt! för den som vill lära sig rekommenderar jag att läsa igenom det här: http://en.lfsmanual.net/wiki/Basic_Setup_Guide

edit: när man behärskar "basic" guiden kan man om man vill gå vidare med: http://en.lfsmanual.net/wiki/Advanced_Setup_Guide

Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    vilken ratt föredrar ni till detta spel? ska köpa en ratt men vet inte vilken
    logitech g27

roxxors avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    går det inte med våld så går det med mer våld och går det sönder så var det trasigt från början

Har laddat ner ett par stycken, men fattar inte hur jag får in dom i spelet!
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

logitech g27
    brat jäfel
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in