Ämne: Höja dt50

  1. #1

    Höja dt50

    Hej, jag vill höja min dt50x.
    Men jag vet inte hur mycket, vad borde jag köra på tycker du?

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Höj den ca 60mm blir nog lagom
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    Höj den ca 60mm blir nog lagom
    Blir inte det lite högt? :o

  4. #4
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Jeppesu Visa inlägg
    Blir inte det lite högt? :o

    de de tycker jag inte de är ju typ standard höjden på höjningsatser annars typ 40 eller 50mm
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    de de tycker jag inte de är ju typ standard höjden på höjningsatser annars typ 40 eller 50mm
    Aha, okej

  6. #6
    höj inte mer än 2 cm, rooll höjde 3, imo ser det på tok för högt ut så 2 blir nog lagom.

    = 3 cm

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    höj inte mer än 2 cm, rooll höjde 3, imo ser det på tok för högt ut så 2 blir nog lagom.

    = 3 cm
    Mjo, det där ser ju lite högt ut.. tack för svaret

  8. #8

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    plus att det blir sjukt obekvämt att åka om man höjer för mkt :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    plus att det blir sjukt obekvämt att åka om man höjer för mkt :p
    Okej

  10. #10
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    höj inte mer än 2 cm, rooll höjde 3, imo ser det på tok för högt ut så 2 blir nog lagom.

    = 3 cm

    å jävlar ser ut som den är höjd 10cm när min kompis höjde sin h@k 10cm så såg den inte så hög ut som den men de är ju iof en helt annan moped
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    å jävlar ser ut som den är höjd 10cm när min kompis höjde sin h@k 10cm så såg den inte så hög ut som den men de är ju iof en helt annan moped
    ja, h@k är ju aslåga org.

  12. #12

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    60
    Ojj 3cm gjorde mycket, Tänkte höja min men hittar bara 4cm hög sats som går att köpa nån som vet vart det finns 3cm sats att köpa hemsida?
    Vill ha en fabriksgjord ej hemmagjord.. Har exakt samma moppe den gröna dt-en asså.....

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    å jävlar ser ut som den är höjd 10cm när min kompis höjde sin h@k 10cm så såg den inte så hög ut som den men de är ju iof en helt annan moped
    Den ÄR höjd minst 10cm, åtminstone mätt vid hjulet där det spelar roll. Eftersom dämparen sitter så långt fram på svingen blir en liten höjning där en mycket större höjning bak där hjulet sitter.

  14. #14

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    60
    Om man höjer en moppe mäter man ju höjningen på satsen ell vadå??

  15. #15
    Folk verkar göra det, ja, men det är ju fullständigt irrelevant. Det viktiga är hur mycket högre moppen blir ju.

  16. #16

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Folk verkar göra det, ja, men det är ju fullständigt irrelevant. Det viktiga är hur mycket högre moppen blir ju.
    du har ju en liten poäng där men tror du 4cm högre dämpare blir för mycke på min dt?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in