Dt50x B-lappen

På många mopeder sitter den mycket omtalade "böglappen", och jag skulle vilja bli av med min på ett så bra sätt som möjligt.
    På de nya Dt versionerna så sträcker sig den långt in under sitsen , vad gör man?
    Jag skulle vilja kunna ha kvar ett orginal, så kan man köpa en extra som man sen kan kapa på och fixa med?
    Och i så fall vart? Hos Yamaha? Är det ngn som råkar ha en liggandes?

Tack på förhand

Jag kopplade ur alla lampor+blinkers och bara skruvade av den! Sen köpte jag ett litet led lyse och kopplade dit Batteriet la jag i en liten matta (typ sånt sittunderlag man har när man är på hajk) så det inte skulle flyga runt en massa! (satte inte dit blinkers)

Men det finns väl blinkers att köpa som man kan sätta fast ändå, men det jag inte är säker på är hur jag ska fästa reg-plåten för den vill jag ha på...

edit: Skumt att jag inte kunde skriva som svar till dig, sry lite ny men hur gör man svar till en viss kommentar?
    Senast redigerat av Vickemeister den 2011-10-27 klockan 10:53.

Köp ett miniledbaklyse med inbygga blinkers och sätt den i ramen bak, det kanske är så att den passar i hålen som redan är där och så sätter du skylten i hjulhuset

3000s avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Citat Ursprungligen postat av Vickemeister Visa inlägg
    edit: Skumt att jag inte kunde skriva som svar till dig, sry lite ny men hur gör man svar till en viss kommentar?
    svara med citat

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Köp ett miniledbaklyse med inbygga blinkers och sätt den i ramen bak, det kanske är så att den passar i hålen som redan är där och så sätter du skylten i hjulhuset
    Aa Tror jag såg ett sånt på cykelkraft

Jag kapade min mellan de fyra skruvarna under stänkskärmen om jag inte minns fel

Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    Jag kapade min mellan de fyra skruvarna under stänkskärmen om jag inte minns fel
    Det är det jag också har funderat på Men isåfall vill jag inte göra det på den ända jag har, jag skulle i så fall vilja köpa en till

Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Jag kopplade ur alla lampor+blinkers och bara skruvade av den! Sen köpte jag ett litet led lyse och kopplade dit Batteriet la jag i en liten matta (typ sånt sittunderlag man har när man är på hajk) så det inte skulle flyga runt en massa! (satte inte dit blinkers)
    Du vill inte sälja den då om du har den kvar dvs...

Reg.datum
    Nov 2011
    Enligt regler så får du 1500kr för inflyttad reg och du får samma för bortagen men självklart äre ju större chans du slipper utan om du har en reg på dt-en...

sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Under din bakskärm sitter den fast med 4 skruvar, du sågar imellan dom skruvarna så du kan ha kvar batterilådan och då kan du även sätta tillbaka läppen när du känner för det, det är så jag gjort på min sprint, funkar skitbra. Alla kablar drar du tillbaka en bit så dom hamnar under bakskärmen, där isolerar du kablarna med tejp eller något så inte + kan hamna mot ramen och kortsluta batteriet.
    Läppen finns att beställa på närmaste Yamaha center men kostar nog skapligt mycket.
    Hoppas du blir nöjd med svaret och är det några fler frågor är det bara höra av dig.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in