1. #1

  2. #2

  3. #3

  4. #4

  5. #5
    Socialen kontaktas om du åker fast!
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Det händer ingenting när man är där, jag fick åka dit och prata med dom för jag och några polare "råkade" orsaka en krock med en lastbil och en personbil. Dom frågade typ om jag hade det bra i skolan och hemma sen var det slut
    Om du har varit i kontakt med socialen så sparas det i dina uppgifter!
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  8. #8

  9. #9
    Nej tror inte det iaf.


    Om du har varit i kontakt med socialen så sparas det i dina uppgifter!
    Man är väl badass och varför skulle det försämra ens liv på något sätt? Tror itne direkt du blir nekad till något jobb för du körde moped utan körkort för en herrans massa år sen
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Nej tror inte det iaf.




    Man är väl badass och varför skulle det försämra ens liv på något sätt? Tror itne direkt du blir nekad till något jobb för du körde moped utan körkort för en herrans massa år sen
    Haha det tror inte jag heller men jag bara nämnde att det fungerar så för han
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  11. #11

  12. #12

  13. #13

  14. #14

  15. #15
    Du kan inte bli av med lämpen innan du är 15 eftersom du inte är straffmyndig, däremot kan dina föräldrar bli av med körkortet ( dock väldigt liten risk )

  16. #16

  17. #17

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Bara att dina föräldrar nekar att de inte visste att du körde moppe / trimmat så äre lugan för dom

  18. #18
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    har kört moppe sen jag va 13 tills nu när jag är 16 å har bara åkt fast 2 gånger ena gången körde jag runt på en parkering å sladda runt i snön (va 14 då) på en trimmad mt5:a utan lampor å polisen fråga bara om jag körde lungt sen åkte dom. andra gången åkte jag fast på en minimoto också när jag va 14 de hände inget dom bara ringde hem å snacka med min mamma , hon sa att hon inte äns visste att den fungerade för senast hon såg den låg den i delar, hände inget.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  19. #19

  20. #20

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av gempa1996 Visa inlägg
    Hahaha fan vad schyssta snutar , Dom stoppade min kompis men han är 15 och dom tog alla hans trimmdelar ! (stort sett hela moppen ) och han fick 3000 Dagsböter -_-

    3000 dagsböter tvivlar jag starkt på

  21. #21
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    3000 dagsböter tvivlar jag starkt på
    Det gör inte jag, Det behöver ju inte vara endast för Olovlig körning, Kan vara blinkers, osv
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  22. #22

  23. #23
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Skillnad på 3000 dagsböter och 3000 kr i böter.
    Oj haha.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Du KAN säkert få det även om du enligt lag ej ska kunna det, poliser kan vara förjävliga men vissa är riktigt schyssta.
    Om du är 100% ärlig och berättar allt på en gång och svarar snabbt och ärligt på alla frågor så lär du klara dig med en varning.
    Om du nekar till allt och kommer med massa bortförklaringar då kommer du GARANTERAT åka på böter
    hur skall du kunna få lämpet indraget om du enligt lag inte kan få det ? Kött på benen innan du skriver något
    För det första så har polisen INGENTING med ditt körkortstillstånd att göra utan det är transportstyrelsen som gör lämplighetsbedömning.
    Anmälningar kring brott väger in i transportstyrelsens bedömning.

    Är du 14 år så kan du juridiskt sätt inte få några efterföljder då du som många sagt inte är straffmyndig. Anmälningar av polisman går direkt till de socialtjänsten i din respektive kommun. Dock så kan dina föräldrar få betala efterföljderna eftersom dom kan ha gett dig tillåtelse till att bruka mopeden.

  25. #25

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Dock så kan dina föräldrar få betala efterföljderna eftersom dom kan ha gett dig tillåtelse till att bruka mopeden.
    Men om de säger att de inte visste att han körde den då?

    och säger t.ex. att dom köpte den till honom för han snart ska fylla år?

  26. #26

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Jag och min kompis körde det här året, jag körde en Mini Chopper 110cc och han körde en Eu moppe. Jag är 14 och han är 13. Och vi körde på cykelvägar, sen så kom polisen och stoppa oss, och dom fråga bara om våra föräldrar visste att vi körde och sånt. Sen så ringde dom våra föräldrar och så fick dom komma, och sen så fick vi rulla hem hojjarna. Vi fick bara en varning, that's it

    Min kompis Eu Moppe var avställd också

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in