-
2013-08-19, 21:56 #3061
- Reg.datum
- Aug 2013
- Ort
- RYD
- Inlägg
- 9
njaa..De är bara ett eko bygge!få la ta och googla då och studera lite 2taks tips och trix.
-
2013-08-21, 21:21 #3062
- Reg.datum
- Jul 2013
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 43
Kraschade min Ciao och den har förlorat ett par mindre delar av elsystemet och jag vettefan hur jag ska fixa detta. Varken lyse eller tuta fungerar. Vad ska jag göra och vart kan man få tag på delar till "el panelen" i själva lyktan?
-
2013-09-12, 22:35 #3063
- Reg.datum
- Aug 2013
- Ort
- RYD
- Inlägg
- 9
Tacksam för svar!Jag har en ciao med superbravo spis..50cc som är portad filad kolv Och filat insug med 13MM fugge stortmunstycke och badsnake..Den statar och går OK när ja tyar springa igång den Det är grymt svårt för hjulet bara asar i backen Finns de något att göra åt det?Kanske dragstart? men nu till det stora problemet den varvar något så jävla sjukt men den går inte fort typ 30 Finns de något sätt att dreva denna?Byta fjädrar eller vikter?Kör med Superbravo variator och även bakfälg Har även ciao variator liggandes..Hur fasen ska ja gå tillväga? Mvh!
-
2013-09-13, 14:59 #3064
Byt remskiva och rem . Sen så finns det ej variator till ciao .....
-
2013-09-13, 15:54 #3065
- Reg.datum
- Aug 2013
- Ort
- RYD
- Inlägg
- 9
Jaha se där Men vart får man tag på annan remskiva billigast på ett så kallat Superbravo nav?
-
2013-09-13, 15:56 #3066
- Reg.datum
- Aug 2013
- Ort
- RYD
- Inlägg
- 9
Ciao koppling liggandes Ursäkta ja blandade ihop att Speedway men de var tur du var snabb och påpeka
-
2013-09-20, 22:50 #3067
Tja! Håller på att bygga ihop en ciaomotor med en DR 70cc. Av någon anledning passar inte cylinderfotspackningen mot portarna/kanalerna i cylindern. Är det en bra idé att klippa till en egen packning av säg något av biltemas packningsmaterial? Vilket material hade varit lämpligt isf? Thanks!
-
2013-09-21, 09:37 #3068
-
2013-09-21, 14:13 #3069
Den passar alltså efter kanalerna i DR 70cc cyllen? Var hittar jag den?
-
2013-09-26, 20:10 #3070
-
2013-09-29, 20:35 #3071
Tjena köpte en piaggio ciao som inte "går", tänkte ha den som rep och misstänker föggen sitter ett sådant rör på den såg jag "http://www.trimbutiken.se/piaggio-ciao/avgassystem-trim-piaggio-ciao.html" och nu är det såhär att den får gnista osv och det är komp (ca 8kg) kan det bara att den inte startar för att bestyckningen är dålig? det sitter ett 48 huvud tycker det låter mycket eftersom 38 var standard right? och ser inget lågfartsmunstycke?? finns inte det på dom hära?
Dt50mx projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...x-projekt!-9-5
Rieju drac rr projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...PROJEKT-START! KOLLA DÅ!!
-
2013-09-29, 22:17 #3072
Nej lågfartsmunstycke finns ej , den borde starta med det munstycket . Får den bensin ?
-
2013-09-30, 11:29 #3073
yes stiftet blir blött, kan det vara luft/bensin blandnings inställningarna?
Dt50mx projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...x-projekt!-9-5
Rieju drac rr projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...PROJEKT-START! KOLLA DÅ!!
-
2013-09-30, 14:22 #3074Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
Hitler och hans vänner vol.2
http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7
-
2013-09-30, 14:30 #3075
bra komp i motorn komp testa.. om du läser hela mitt inlägg så har den 8kg komp
Dt50mx projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...x-projekt!-9-5
Rieju drac rr projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...PROJEKT-START! KOLLA DÅ!!
-
2013-09-30, 14:51 #3076
-
2013-09-30, 14:52 #3077Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
Hitler och hans vänner vol.2
http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7
-
2013-09-30, 14:58 #3078
föra ägaren hade tydligen bytt dom men ska kolla, btw har aldrig hört tallas om brytare? har aldrig haft variator drivet förut
Dt50mx projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...x-projekt!-9-5
Rieju drac rr projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...PROJEKT-START! KOLLA DÅ!!
-
2013-09-30, 16:25 #3079
En ciao är inte variatordriven ... Här kommer en guide jag kopierat om hur man ställer in brytarna
1. Du plockar av motorn från ramen och lägger på bordet.
2. (Plocka bort eventuell motorkåpa) Du tar bort ditt svänghjul och nu ser du kondensator, brytaren och de två tändspolarna.
3. Nu kikar du på brytaren, den glänser lite och har två runda kontaktytor, du tar fram ett bladmått och ställer in det på tjockleken 0.40.
4. Nu ska du skruva av ditt tändstift. Sen tar du fram en skruvmejsel och stoppar in i hålet, du skruvar på veven tills kolven har nått sitt högsta läge.
5. Nu tar du fram ditt bladmått och kollar på brytaren, hur stort är avståndet? Avståndet skall vara 0.40. för att justrera detta så skruvar du på skruven som håller fast brytaren. Är du i behov av att byta brytaren så skruvar du helt enkelt loss den gamla och ersätter med en ny (brytare från klippo gräsklippare fungerar, men rekomenderar att du köper en riktig hos en mopedhandlare)
6. När du väl har ställt in avståndet så dubbelkolla ett par gånger så du är säker på att det är rätt, snurra gärna några varv på veven för att va riktigt säker.
7. Nu tar du en liten titt på krysskilen, kollar så den sitter rätt. Sen sätts svänghjulet samt hylsan fast.
8. Motorn monteras på ramen, koppling och tjohej åker på.
9. Testrun!
Hur ser du att din brytare är kass?
Det ser du genom att titta på kontaktytan, är denna sned så är det bud på att byta!
Till er som har Ciao.
Kan tillägga att när jag skulle ställa in min nya brytare så plockade jag av motorn säkert 2-3 gånger, så tålamod är nåt man bör ha så det räcker och blir över.
-
2013-09-30, 16:42 #3080Dt50mx projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...x-projekt!-9-5
Rieju drac rr projekt http://www.moppenet.nu/showthread.ph...PROJEKT-START! KOLLA DÅ!!
-
2013-11-08, 20:23 #3081
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Luleå
- Inlägg
- 3
Tja! Har en Ciao som knackar i motorn och är mycket svag, vad kan felet vara?
-
2013-11-08, 23:14 #3082
-
2013-11-21, 16:44 #3083
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- Hultsfred
- Inlägg
- 1 379
-
2013-11-21, 17:14 #3084
Menade om den orkade åka framåt eller bara stog stilla när man gasade, sluta vara uppkäftig ! Själv försöker man hjälpe honom/henne men du medför bara skit...
-
2013-11-21, 22:15 #3085
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- Hultsfred
- Inlägg
- 1 379
-
2013-11-22, 14:49 #3086
-
2013-12-03, 12:14 #3087
Har en original ciao som krånglar lite när den är kall. Den startar utan problem men när man ger fullgas tar det lite tid innan den varvar upp, sen när man släpper på gasen så går den ner på tomgång och håller sig kvar, men oftast när man ska iväg igen så dör den. Det går dock att tvinga upp den i varv igen med choken.
Detta sker alltså bara när den är kall, den måste stå några minuter på tomgång innan detta problemet försvinner. Den är endast urpluggad med lagat insug som inte bör dra tjuvluft, blir ingen skillnad när jag sprutar runt insuget med startgas iaf. Har testat större munstycke, från 39 till 41 men då tappa den kraft när den var uppe i varv.
Vad kan det vara?
-
2013-12-03, 14:58 #3088
-
2013-12-03, 17:57 #3089
-
2014-02-10, 14:54 #3090
- Reg.datum
- Feb 2014
- Ort
- Kalmar
- Inlägg
- 4
Hej,
har ärvt en Ciao efter farsan som jag vill göra i ordning för att sälja. Den har stått i säkert tio år och det enda jag gjort är att byta ut bränslet, byta tändstift och drivrem. Den startar helt ok och driver iväg både när choken är intryckt och när denna släpper. Problemet är att när man släpper gasen, exempelvis vid en korsning, och därefter ska ge gaspådrag igen så dör den. Inga problem att trampa igång den igen men samma sak händer vid nästa korsning. Jag är tyvärr inte så vass på motorer så jag skulle behöva lite tips på vad som kan vara problemet. Får på förhand be om ursäkt om informationen är bristfällig, det här är som sagt inte min arena, så fråga gärna.