Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Scooter-Weekend Nürburgring 2011 17-18 September NY INFO! 16plaster kvar!

    Tänke göra en tråd angående Scooter-Weekend Nürburgring 2011 17-18 September




    "Tillbaka med en smäll!" Detta är den 10: e året som Scooter-Weekend sker! För att fira med stil, vi har sparat någon möda och kan nu stolt presentera, i samarbete med Scooter-Weekend GmbH, återgå till Nürburgring!

    Den 17 och 18 september, finns åter otaliga program höjdpunkter väntar dig: förutom den mycket älskade skoter washgirls kommer det vara gratis dyno körningar, den sista körningen av DSSC eV och mycket mer! Som en särskild behandling, kommer hela Nürburgring vara till ditt förfogande för banracing på lördag. I samarbete med Motobi, kommer det också att finnas en Speedway race.

    Mer information och ansvarsfriskrivning finns på www.scooter-weekend.de.





    Detta är en resa för er som är intresserade att åka med ner till Tyskland med samband med scooter weekend. Resan kommer ske med två mini bussar och en släpvagn, så finns begränsat antal platser. Totalt finns det plats för 18 personer och är först i kvarn som gäller! Beroende på vart folk bor så är inte resvägen helt bestämd. Men avgångsplatsen för resan kommer vara i Göteborg. Dem som kommer långväga rekommenderas att samåka osv för att hålla priserna nere. Men priset är inte helt spikat ännu av ett par olika anledningar.


    Ni anmäler er via att skicka ett PM till mig, så skickar jag mer info!




    Priser per person: 2000-2500kr
    I priset ingår: resa, inträde och camping.



    Tider:
    Avresa Göteborg: 16 september Kl?
    Hemkomst Göteborg: 19 september Kl?



    Årets Weekend kommer trumf med följande program höjdpunkter:

    Fri körning på 4,5 km långa Formel 1 Grand Prix banan
    DSSC Kör
    Gratis Scooter sprint
    Custom Show
    Washgirls
    Gratis provkörningar
    Stunt Tävling
    Utbrändhet Contest
    Scooter Speedway sponsras av Motobi
    Återförsäljare miles
    Photo Shoot
    Internationell press
    Fred Ström Verkstad Team
    Särskilda Birthday Party
    Roliga spel
    Camp på höger ringen
    och mycket mer.






    Anmälda:

    1.Daniel Wirgart - Trollhättan
    2.Marcus Karlsson - Munkedal
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.

    film från Scooter Weekend Italy feat. Mr Hood AND Rok Bagoros!
    Senast redigerat av Wirgart den 2011-08-15 klockan 10:38.

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Hur långt är det dit från götet ? Kan man se vägbeskrivningar utomlands på nån sida ?

    EDIT: hittade ..
    Senast redigerat av Macahan den 2011-08-10 klockan 19:55.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Hur långt är det dit från götet ? Kan man se vägbeskrivningar utomlands på nån sida ?

    EDIT: hittade ..
    Ska vara 150mil om man åker från Göteborg via Malmö och då ska det ta 11,5 timmar. Men jag kan nog tro det är smartare att åka båt från Göteborg till tysk land om det är någon som ska åka från Stockholm eller likande.

  4. #4
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Jag är intresserad, dock osäker om jag kan följa med.
    FD rkan

  5. #5
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    (OM) det blir intressant så har farsan buss+släp kort , och han har en del kontakter så han kanske skulle kunna fixa fram en buss med drag så vi får med lite hypers?
    Kan kolla upp med han om han skulle kunna fixa något om intresse finns.
    Jag är gärna på och tittar lite, dock verkar det ju gå på ~1000 svenska att bara följa med + entré och camping .

    Jaja , jag kollar ikväll med han om så önskas?

    mvh
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  6. #6
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    e team her på e jag på
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    e team her på e jag på
    Anton verkar var intresserad och Christian visste inte.

  8. #8
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    Anton verkar var intresserad och Christian visste inte.
    Verkar sjukt roligt iaf, har jag pengarna är jag på
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  9. #9
    Jag kommer ha med mig ett tält och sälja Lucas Oil om vi åker dit.
    Motorolja, 2-takts olja, oktanhöjare och mycket annat kul

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    (OM) det blir intressant så har farsan buss+släp kort , och han har en del kontakter så han kanske skulle kunna fixa fram en buss med drag så vi får med lite hypers?
    Kan kolla upp med han om han skulle kunna fixa något om intresse finns.
    Jag är gärna på och tittar lite, dock verkar det ju gå på ~1000 svenska att bara följa med + entré och camping .

    Jaja , jag kollar ikväll med han om så önskas?



    mvh
    Gärna!

  11. #11
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Gärna!
    Kollat upp och får vi med ca 30pers+ så går vi under 2000kr inkl inträde med buss per skalle.
    Så det kostar ju såklart en slant men det kostar när det smakar

    Får vi med fler grabbar o flickor så är det ju bara bra , om ni har polare som vill hänga på ex.
    Ju fler desto billigare!
    Tror vi ska kunna fixa en buss med ca 60+ platser m.m
    Dock vet ja inte hur stort släp man ska ha om det bli många mopeder.

    Eftersom de är (Scooter)-weekend så antar jag inte att veteran gubbarna får vara med ?
    Jaja , kolla med släkt och vänner som vill vara på , jag får säkert med mig 2polare minst!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Kollat upp och får vi med ca 30pers+ så går vi under 2000kr inkl inträde med buss per skalle.
    Så det kostar ju såklart en slant men det kostar när det smakar

    Får vi med fler grabbar o flickor så är det ju bara bra , om ni har polare som vill hänga på ex.
    Ju fler desto billigare!
    Tror vi ska kunna fixa en buss med ca 60+ platser m.m
    Dock vet ja inte hur stort släp man ska ha om det bli många mopeder.

    Eftersom de är (Scooter)-weekend så antar jag inte att veteran gubbarna får vara med ?
    Jaja , kolla med släkt och vänner som vill vara på , jag får säkert med mig 2polare minst!
    Jag tror nog jag är på vi gör en lista så får vi se!

    1. Berggren
    2. Engert

  13. #13
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Jag tror nog jag är på vi gör en lista så får vi se!

    1. Berggren
    2. Engert
    Yes , söker även en extra lastbils chaufför då man bara får köra 4.5 timmar i sträck sen MÅSTE man ha en vilo paus på minst 45 minuter.
    Vore bra om man hade en extra så vi slipper stanna minst 3 gånger

    1. Berggren + 2polare och chaufför
    2.Engert
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  14. #14
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Yes , söker även en extra lastbils chaufför då man bara får köra 4.5 timmar i sträck sen MÅSTE man ha en vilo paus på minst 45 minuter.
    Vore bra om man hade en extra så vi slipper stanna minst 3 gånger

    1. Berggren + 2polare och chaufför
    2.Engert
    Jag tar nog inte med hoj utan åker med bara för skojs skull smider planer jag elias!
    Senast redigerat av bca_hypermannen den 2011-08-11 klockan 00:57.
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Yes , söker även en extra lastbils chaufför då man bara får köra 4.5 timmar i sträck sen MÅSTE man ha en vilo paus på minst 45 minuter.
    Vore bra om man hade en extra så vi slipper stanna minst 3 gånger
    Min bästa vän är lastbils chaufför och han har lastbilskort med tungt släpp.
    Skulle ju vara kul att få köra men kör ju växlat, så min hoj är nog inte så välkommen. sedan bygger jag ett nytt chassi så just nu sitter min motor på en drac. Tar med hojen om det finns plats om möjlighet, är nog ner variator som är lämpad på denna fräffen! Men vi får se, men om man blir många kan man ju hyra ett depåstall men det kostar en del del.

    1. Berggren + 2polare och chaufför
    2.Engert
    3.Wirgart + chaufför

  16. #16
    Jag följer gärna med endast för att det vore kul att träffa alla, min racing hoj är ju inte klar och den är nog inte heller välkommen. Men om det blir av tänker jag inte missa chansen att åka till Tyskland med en massa Moppenet fuckos!

    1. Berggren + 2polare och chaufför
    2.Engert
    3.Wirgart + chaufför
    4.Hilmersson

  17. #17
    1. Berggren + 2polare och chaufför
    2.Engert
    3.Wirgart + chaufför
    4.Hilmersson
    5. 2stroke + antagligen Qaktuz och kanske JetforceAlex(ska höra med de)

  18. #18
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    1. Berggren + 2polare och chaufför
    2.Engert
    3.Wirgart + chaufför
    4.Hilmersson
    5. 2stroke + antagligen Qaktuz och kanske JetforceAlex(ska höra med de)
    6. Bca_hypermannen + nån från team HER.
    skall fråga anton o dom
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Jag följer gärna med endast för att det vore kul att träffa alla, min racing hoj är ju inte klar och den är nog inte heller välkommen. Men om det blir av tänker jag inte missa chansen att åka till Tyskland med en massa Moppenet fuckos!

    1. Berggren + 2polare och chaufför
    2.Engert
    3.Wirgart + chaufför
    4.Hilmersson
    Bra, mest därför jag vill åka.Skulle ju vara kul att köra men är lika kul att träffa massa kul folk som har samma intresse. Sedan är tyskarna lite ner seriösa, hur många seriösa moppe event finns det i Sverige ? Även kul att kolla in alla maskiner och få inspiration inför vinterns bygge... Men vem tror det kommer komma ett helt busslass med galna svenskar ? Detta kan bli riktigt kul!

  20. #20
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    Bra, mest därför jag vill åka.Skulle ju vara kul att köra men är lika kul att träffa massa kul folk som har samma intresse. Sedan är tyskarna lite ner seriösa, hur många seriösa moppe event finns det i Sverige ? Även kul att kolla in alla maskiner och få inspiration inför vinterns bygge... Men vem tror det kommer komma ett helt busslass med galna svenskar ? Detta kan bli riktigt kul!
    Ja tror detta kan bli redigt kul
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  21. #21
    Skriver det här bara så folk ska ta listan seriös!

    Ingen idé att skriva upp sig på en lista om man inte kan få ihop pengar eller om man vill åka med fast man inte får för sina föräldrar osv. Så skriver ni upp er bör ni iaf åka med ner.

    Sen hoppas jag att det inte är alkoholfritt på bussen som gäller heheh

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Skriver det här bara så folk ska ta listan seriös!

    Ingen idé att skriva upp sig på en lista om man inte kan få ihop pengar eller om man vill åka med fast man inte får för sina föräldrar osv. Så skriver ni upp er bör ni iaf åka med ner.

    Sen hoppas jag att det inte är alkoholfritt på bussen som gäller heheh
    Som sagt, detta måste vara seriöst om det ska bli något av det. Men som sagt om du är över 18år så skulle det nog inte vara allt för svårt att knäppa någon öl.

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Skriver det här bara så folk ska ta listan seriös!

    Ingen idé att skriva upp sig på en lista om man inte kan få ihop pengar eller om man vill åka med fast man inte får för sina föräldrar osv. Så skriver ni upp er bör ni iaf åka med ner.

    Sen hoppas jag att det inte är alkoholfritt på bussen som gäller heheh
    Hehe då slipper vi Rifat iaf......


    Nej men finns det buss och så så kommer jag absolut följa med

    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    Som sagt, detta måste vara seriöst om det ska bli något av det. Men som sagt om du är över 18år så skulle det nog inte vara allt för svårt att knäppa någon öl.
    Det är 18+ i några timmar.. Sen kommer vi till Danmark och där gäller 16, samma med Adolflandet!

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    Som sagt, detta måste vara seriöst om det ska bli något av det. Men som sagt om du är över 18år så skulle det nog inte vara allt för svårt att knäppa någon öl.
    Är inte 18 men ser inget hinder att knäppa en bira ändå? Bara köpa med sig!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Hehe då slipper vi Rifat iaf......


    Nej men finns det buss och så så kommer jag absolut följa med



    Det är 18+ i några timmar.. Sen kommer vi till Danmark och där gäller 16, samma med Adolflandet!
    Yes, mitt hemland bror!

  25. #25
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Jag tar nog inte med hoj utan åker med bara för skojs skull smider planer jag elias!
    Åker utan jag med
    Smid på du , nästa sesong är det svårt som satan att se mig på träffar
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    Min bästa vän är lastbils chaufför och han har lastbilskort med tungt släpp.
    Skulle ju vara kul att få köra men kör ju växlat, så min hoj är nog inte så välkommen. sedan bygger jag ett nytt chassi så just nu sitter min motor på en drac. Tar med hojen om det finns plats om möjlighet, är nog ner variator som är lämpad på denna fräffen! Men vi får se, men om man blir många kan man ju hyra ett depåstall men det kostar en del del.

    1. Berggren + 2polare och chaufför
    2.Engert
    3.Wirgart + chaufför
    Nice , får han köra med släp på buss jäkeln då?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  26. #26
    Hade varit grymt att dra ner dit !!

  27. #27
    Om detta skall gå igenom måste en av oss vara ansvarig och dra in Alla pengarna innan vi åker och så får vi samlas i Göteborg för sedan plocka upp folk k malmö. Vem är ansvarig?
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    Om detta skall gå igenom måste en av oss vara ansvarig och dra in Alla pengarna innan vi åker och så får vi samlas i Göteborg för sedan plocka upp folk k malmö. Vem är ansvarig?
    Jag kan ta på mig ansvaret, man får göra så att dem som vill åka med får betala i förväg så beställer jag hem biljetter osv.

  29. #29
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    De vore ju nice ifall man skulle ta en förskotts betalning ev så man inte har 40pers upp skrivna och sen när man kommer till götet så står det 15 pers där och 2 hypers
    Men om man betalar in kanske 200 eller nått så man lixom är "Låst" till resan så de inte blir som moppemeet'sen att 400 skriver upp sig sen kommer 150 av dem
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  30. #30

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    De vore ju nice ifall man skulle ta en förskotts betalning ev så man inte har 40pers upp skrivna och sen när man kommer till götet så står det 15 pers där och 2 hypers
    Men om man betalar in kanske 200 eller nått så man lixom är "Låst" till resan så de inte blir som moppemeet'sen att 400 skriver upp sig sen kommer 150 av dem
    När du har det klart att din far kan ordna buss + släp och resvägen ner så lägg upp en egen tråd om förskotts betalning och hela tjofaderittan så hänger nog jag och hela abg gänget på 8-10 personer på.

    *tid
    *plats för avhämtning i Karlskoga/göteborg/malmö el liknande
    *Pris
    *Resetid osv

    Tror många kommer haka på om hela resan är kirrad och att det är bara att betala och sedan ställa sig vid en stolpe och vänta tills ni plockar upp en!

    mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in