Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
Dem billigaste A8'orna av nyare karossen börjar ju på ca 100k, kan vara smart att hålla sig borta från dessa, men gå och kolla. Ibland så hittar man ju en fräsch för lägsta priset ändå. Tex jag brukar ju nästan alltid sälja mina bilar "billigast på blocket" men dem är ändå väldigt påkostade och nästan alltid i toppskick, bara för att bli av med dem snabbt. Jag själv köpte en till synes schysst A8, men har fått lägga ned ett par tio tusingar i reparationer på fel som uppkom strax efter inköpet. Men nu är bilen i toppskick förutom ett lager i fördelningslådan som ska bytas snart (antagligen hela fördelningslådan, men har en "ny" Automatlåda ink fördelningslåda på G)

BMW 745 är ju allmänt lite äldre och billigare, så antagligen mycket lättare att hitta en schysst bil för 100k, jag upplever även 745an som snäppet billigare att köra (ingen kamrem, och antagligen lägre förbrukning, mors 545 drar på samma sträcka som min a8 ca 15-20% mindre, så en 745 bör i alla fall ligga 5-10% lägre än A8, men man köper inte en lyxbil för dess förbrukning..)

Själv upplever jag A8'an som en bättre, snyggare och modernare bil än E65 745. Innan jag köpte A8'an så provade jag även S500 och 745 e65, och föredrog A8'an utan tvekan. Är dock sugen på att eventuellt byta min C230 kompressor till en annan "andra bil" och då lutar det mot en BMW 745, eller möjligtvis en S500 facelift. (Om jag nu inte säljer av två av bilarna och skaffar en nya modellens 750 F01 eller nya A8, alt någon sportbil typ 996 turbo eller Ferrari 360/550.. Blivit sugen på sportbil nämligen haha

Men ha pengar på kontot till reparationer oavsett bilval!

Fått på nya fälgar/spacers på 500E'n



Polarens 745 och min A8

Nej precis det verkar finnas bilar som ligger ute väldigt mycket billigare än andra. Ofta är de bilar som nyligen blivit importerade så man har sin farhågor..

Jo A8an måste har varit före sin tid när den kom. Sen så är kanske inte de tidiga 7-serien jättesnygga med den speciella bakluckan. Men efter att ja sett filmen Brooklyns finest så måste jag säga att jag gillar den. Speciellt de lite nyare utan den bakluckan. Samtidigt måste det vara härligt med A8an på vintern med quattro?

Sportbil låter inte fel måste vara härligt att kunna säga att man äger en Ferrari eller en riktig Porsche.

Förresten hur är komforten i din A8 och 745an? De måste vara en otroligt skillnad om man skulle jämföra någon av bilarna med en mer vanlig bil som V70 eller Passat?

Riktigt schyssta bilar!