Tja, har en Honda CR125 som bråkar med mig.

Körde med den senaste gången för ett halvår sen ungefär, då gick den helt okej, lite dåligt med komp, men det gick. Tvättade den efter det och sen startade den aldrig igen. Orkade inte bry mig om det mer, så ställde undan den ett bra tag.

Nu har jag bytt kolv och gjort rent förgasaren (både högfart och lågfartsmunstycket var igensatt).

Gick igång, och rusade upp till 12-13 tusen varv direkt, stängde av den direkt med dödarknappen och blev fundersam. Trotteln är i botten, ser ingenting som tyder på nån spricka i insuget eller liknande.

Jag har bra komp, eller ja, så bra som det ska vara i en 125a.

Cylinderfotspackningen jag hade hemma var jättetunn, så jag sitter o funderar på om den drar tjuvluft där. Om den drar tjuvluft i cylinderfotspackningen, då borde väl inget komp försvinna egentligen, eller? Packningen var inte tjockare än 2 vanliga pappersark.

Så, behövs en ny, tjockare cylinderfotspackning, eller har ni nåt annat förslag? Kan jag kolla tjuvluft på nåt sätt? Kan ju inte ha den på tomgång, eftersom den rusar direkt.
Den kommer upp på ännu högre varv när ja chokar.


Ursäkta för extremt rörigt inlägg, förstår mycket väl om ni inte vet vad ni ska svara på, men det är dom 3 frågorna här ovan iaf...