Trådad visning

  1. #1

    Hjälp/Råd till Ciao?

    Hej!

    Jag är lite ny till forumet men trivs redan!

    jag har en gammal ciao som jag köpte på blocket för en tusenlapp Namn:  photo-1.jpg
Visningar: 931
Storlek:  96,1 KBNamn:  photo-2.jpg
Visningar: 761
Storlek:  91,5 KB nån gång för många år sedan. Har sedan dess haft den i förrådet på landet och kört den ibland och den har, trots sitt skruttiga tillstånd faktiskt alltid gått igång, ibland med lite arbete dock. Nu börjar jag fundera på vad det ska bli av den, om jag inte borde rusta upp den. Men är inte särskilt bra på att mecka eller bestämma vad jag ska göra så där behöver jag er hjälp. Jag pluggar i Stockholm och vill gärna ha mopeden där så den får inte vara trimmad (iaf inte överdrivet). Jag vet inte heller hur det fungerar med att registrera fordonet/ha typgodkännande för modellen/ skaffa trafikförsäkring.

    Jag tror att mopeden redan är rätt så trimmad (trots att den knappt kör i trettio). Förgasaren står det 13.7 på (original 7 har jag förstått) och insuget (den svarta plastgrejen) är uppsågad. ramnummer är C7E2T vilket efter lite sökning har fått mig att tro att det är en piaggio ciao modell P som jag har. någon som kan bekräfta? då är den alltså från efter 1986? Namn:  photo.jpg
Visningar: 1077
Storlek:  116,3 KB

    blev kanske lite tokig med bilderna nu. men jag lär mig

    nå, har ni några tips råd vad jag bör göra och i vilken ände jag vill börja?
    Senast redigerat av Baltazars den 2013-06-25 klockan 17:13.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in