Trådad visning

  1. #1
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933

    Vad är det för fel på min Derbi :(?? lite mer info

    Hej, igår började min Derbi senda sluta varva istortsätt och den låter skit skumt ,
    Jag hade tankat full tank och blandat i olja i tanken pga av att oljepumpen var trasig och tog bort den så hällde jag i drygt 2 dl olja i min full tank den gick precis som den brukar men när jag hade åkt vid en kompis så började den låta som på filmen , tänkte varva utanför huset så han skulle gå ut.

    Idag gjorde jag rent min förgasare och köpte ny vakum kran som ni ser på filmen kommer det bara massa bensin i den översta slangen och inget alls i den andra..
    Kan någon hjälpa mig

    Moppen är i stortsett original motormässigt sitter bara ett Metrakit thrower och annat munstycke , drev.

    Kan någon hjälpa den sårade moppe pojken ??





    Jag kom på nyss att när detta inträffade så tog jag av bensin slangen den översta och det sprutade ut bensin i en rak stråle 15 cm rakt ut även om moppen var avstängd eller på så jag antar att den är gaanska överflödad med bensin har tömt förgasaren men vad mer rekomederar ni att tömma kanske är möjligt att tömma motorn på bensin(?)

    tack för svar
    Senast redigerat av fabbbe den 2010-07-14 klockan 10:26.
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in