Sidan 44 av 102 Första ... 3442434445465494 ... Sista
  1. #1291
    vad orkar ni? hur många armhävningar? chins? skriv hur gamla ni är också

  2. #1292
    Eftersom du klagade Woody;


  3. #1293
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    vad orkar ni? hur många armhävningar? chins? skriv hur gamla ni är också
    50, 20, 18
    Ser bra ut hejsvejs, kommer ihåg hur du såg ut för nått år sen

  4. #1294
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    50, 20, 18
    Ser bra ut hejsvejs, kommer ihåg hur du såg ut för nått år sen
    Tack

    Min resa i korta drag:

    Utgångsobjekt;


    Därefter smällde man upp till 100kilo:


    Och idag ligger man på 81 kilo @ 184cm



  5. #1295
    har äntligen stannat att växa i längd... är nu 193 och bara växt 1cm sen förra året, men vikten hängde inte med alls när jag började skjuta i växt. Nu skulle jag vilja gå upp i vikt, väger typ just över 70 (!) just nu.. löp tränar iprincip varje dag nu under vintern, så kanske blir svårt att gå upp i vikt då? men ska börja gymma vid mars och skulle gärna få några tips!

    Jävlar vilken skillnad på hejsvejs! hur lång tid tog det för dej från det första, till det andra samt hur tränade och åt du ? om du minns dvs vore det kul att veta

  6. #1296
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Tack

    Min resa i korta drag:

    Utgångsobjekt;
    Soooft! När är första bilden tagen?

  7. #1297
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Jävlar vilken skillnad på hejsvejs! hur lång tid tog det för dej från det första, till det andra samt hur tränade och åt du ? om du minns dvs vore det kul att veta
    Tackar.
    Från första till andra räknar jag till ungefär 2 år, däremot med vissa uppehåll. Totaltid kanske är 1,5 år. Tränade ca 3-4 gånger/vecka och åt minst 6 gånger om dagen, tre riktigt rejäla och tre småportioner däremellan, mycket kyckling och kött samt potatis till det, även en del skitmat för att få på mig lite fett som jag kände behövdes.

    Är ingen träningsguru direkt utan går bara efter det jag känner passar mig bäst och har inte satsat allt för mycket på kroppsträning utan haft det mer som en hobby efter jobbet.

    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Soooft! När är första bilden tagen?
    Thnx.
    Bilden i sig är tagen under 2006 har jag för mig, men såg likadan ut fram till jag började med träningen under 2008.

  8. #1298
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Tackar.
    Från första till andra räknar jag till ungefär 2 år, däremot med vissa uppehåll. Totaltid kanske är 1,5 år. Tränade ca 3-4 gånger/vecka och åt minst 6 gånger om dagen, tre riktigt rejäla och tre småportioner däremellan, mycket kyckling och kött samt potatis till det, även en del skitmat för att få på mig lite fett som jag kände behövdes.

    Är ingen träningsguru direkt utan går bara efter det jag känner passar mig bäst och har inte satsat allt för mycket på kroppsträning utan haft det mer som en hobby efter jobbet.



    Thnx.
    Bilden i sig är tagen under 2006 har jag för mig, men såg likadan ut fram till jag började med träningen under 2008.
    Okej tack
    är inte ute efter att bli bodybuilder jag heller, vill bara få lite former och så till att börja med .

  9. #1299
    Kanske inte det bästa men något...





    Går framåt nu med mer fokus på övrre rygg, bröst, axlar... catching!

  10. #1300
    Pb i axelpress hantlar, 2x40kg jävligt nöjd !!

  11. #1301
    Klistrar in ett inlägg från förre forumet.
    Någon mod får gärna klistra in på första sidan!
    Citerar Nonamenoshame;1696683
    Frågor & svar samt förklaringar angående träning och kost.

    För att Utvecklas måste du först och främst träna. Du ska träna rätt och det är pusselbit 1.
    Pusselbit 2 är kost, det är här de flesta slarvar. De tränar men äter inte.
    Och vi alla vet ju att 1+1 blir 2, men i detta fallet är det som att det blir 0 då du inte utvecklas om du inte sköter kosten.

    Kost :

    Hur ser din kost ut idag ? Blir det cola och godis framför vanlig mat?
    Det gäller att konsekvent äta rätt och ligga på Kalori+ (Du förbrukar mindre än vad du stoppar i dig). Det är en grundläggande regel gällande kost. Jag själv tycker det är väldigt viktigt med att du får i dig mycket protein, vilket kyckling, kött och mjölk bla. innehåller.

    Det gäller även att inte gå för fort fram, de flesta nybörjarna ska på kosttillskott direkt. Men vänta, ni har ingen brådska utan vanlig kost räcker gott och väl i början.

    Deffrelaterat: När du "deffar" så ska du plocka bort så mycket fett som möjligt utan att förlora muskler. Du förlorar alltid muskler, men du kan mildra förlusten genom att äta Rätt!!!. Få i dig mycket protein så musklerna inte bryts ner.
    Här gäller det att ligga på Kalori-. (Du förbrukar mer än vad du stoppar i dig).
    Sen hur snabbt du ska gå ner beror helt och hållet på hur din kropp ser ut. Är du ganska överviktig så kan du gått och väl ta 1-1.5 kg vecka. Men har du inte allt för mycket fett på kroppen bör du hålla dig runt 0.5 kg vecka för att minimera muskelförlusterna.

    Bulkrelaterat: När du bulkar så försöker man lägga på så mycket fettfri massa som möjligt. Det gör man genom att ligga på Kalori+ och lägga sig på en rimlig siffra med kalorier. Om man har sin Kaloribalans på 3000 och man lägger sig på 4000 kan det bli lite mycket och då är mycket av de bli fett.
    UNder en bulk ska man försöka få i sig bra med protein framför allt så nya muskler man byggas. Försök gå upp 0.5 kg vecka under bulk.
    __________________________________________________ __________________________________________________ ________

    Träning

    Nu kommer vi till den viktiga delen där du ska ta beslutet hur du ska träna.
    Det finns en rad olika sätt och jag ska nämna några.

    Är du ute efter styrka eller volym?
    Styrka byggs ofta på låga repetitioner ( 1-5 reps), volym byggs ofta på reps mellan 8-12 st.
    Det bästa hade varit att variera dig så du får allting.

    Sätt att lägga upp:
    Vecka 1-4: 4-6 reps
    Vecka 5-9: 6-8 reps
    Vecka 10-14: 8-12
    Efter detta så tar du en vilovecka för att sedan repetera.

    Du kan lägga upp träningen hur nära Failure ( Absolut utmattning) du vill gå.
    Jag förespråkar att man stannar 2 reps innan Failure för att inte slita allt för mycket på nervsystemet så man blir övertränad.
    Tänk på att allt inte handlar om att du ska bli helt utmattad.

    Träningschema:
    Hur vill du lägga upp din träning? Har jag mycket tid till att träna ?
    Du kan köra allt från 1split-7 split, det beror på vad du själv känner för.
    Jag förespråkar 5 split då jag gillar att träna.

    Exempel:
    Måndag: Rygg/bicep
    Tisdag: Ben vader
    Onsdag:vila
    Torsdag: Bröst
    Fredag: trcep
    Söndag: axlar

    Eller.....

    Måndag: Rygg/bicep mage
    Onsdag: Bröst tricep
    Fredag: Axlar mage
    Söndag: Ben vader.

    Eller...

    Måndag: Överkropp
    Tisdag: Underkropp
    Onsdag: vila
    Torsdag: överkropp
    Fredag: underkropp.
    Lördag-söndag: vila.

    Allt handlar om vad du föredrar. Inte vad vi andra föredrar. Det som en gillar kanske inte en annan gillar.

    VILA: Det är under vila du bygger dina muskler, så underskatta verkligen inte vilan. En extra vilodag kan göra under så din kropp hinner vila.
    Säger kroppen ifrån genom långa förklyningar eller liknande så ge kroppen en vecka eller 2 till vila.

    Tänk på att...

    * Inte träna samma muskel för hårt och för ofta
    * Använda fel utförande vid träning då det är skadligt
    * Sträva efter att alltid utföra övningen korrekt. Klarar du det inte, sänk vikten.


    __________________________________________________ __________________________________________________ _____


    Kosttillskott.

    Vad är ett kostillskott? - Jo det är ett tillskott som kan ta utöver maten. Tillexempel för att få i sig de där extra kaloriernaför ett kaloriöverskott.

    Det finns många olika tillskott. Jag har tänkt namge några och förklara lite om dem.

    Tänk på att....

    * Du ska inte använda tillskott om du inte klarar av att sköta maten
    * Tillskott är inga mirakel, mat funkar i princip bättre
    * Du ska ha lite träningserfarenhet innan du slänger i dig massa tillskott.

    Olika tillskott:

    Proteinpulver: Ett pulver som innehåller protein och andra vitaminer eller mineraler. Kan ju hjälpa dig att hålla dig på en bra proteinbalans.

    PRO FX från Gymvaruhuset.com
    Whey80 från Gymgrossisten.se
    Whey100 från Gymgrossisten.se
    Whey Active Från Flexor.se


    Gainer: Är en blandning mellan Protein+Kolhydrat. Funkar perfekt för de som bulkar för att få i sig tillräckligt.

    Mass FX från Gymvaruhuset.com
    Serious Mass från Gymvaruhuset.com
    Gainer Pro från Gymgrossisten.se
    Whey Active Gainer från Flexor.se

    Kreatin:Kreatin är ett av de mest användbara kosttillskotten för explosivitet, styrka och muskelvolym. Du ökar även i vikt eftersom de binder vatten.

    Crea FX från gymvaruhuset.com
    Star nutritions kreatin från Gymgrossisten.se
    Dalblads kreatin från Gymgrossisten.se

    Glutamin: Funkar blandannat som näring till vissa celler, däribland tarmen. Inget höjdartilskott då inte många märker någon skillnad.

    Eiselt glutamin från Gymvaruhuset.com
    Star nutritions glutamin från Gymgrossisten.se


    ZMA: förbättrar din sömn och och stärker kroppen.

    Skriver inte ut nått då jag inte rekomenderar det.

  12. #1302

  13. #1303

  14. #1304
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Klistrar in ett inlägg från förre forumet.
    Någon mod får gärna klistra in på första sidan!
    Bra läsning, tack för de!

    Får nog dra ned lite på min träning då jag varit sjuk alldeles för mycket på sista tiden.
    F.d. Almsarn

  15. #1305

  16. #1306
    Sick kille alltså!
    "Inställningen är halva grejen"

  17. #1307
    Har dragit igång en lite pre-deff nu, tycker mig redan märka viss skillnad, men kanske bara jag som inbillar mig för att ha kvar motivationen...

  18. #1308
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Testade Jack3d idag! Körde på Lemonsmaken som faktiskt var god! Gutt med små skopor med då det inte är några onödiga fillers Jag fick duktigt bra pump och endel stickningar Ska testa något större dos än 1 skopa då jag vill ha mer stickningar, blir mer taggad då! Så hittils supernöjd!
    Har testat upp till 2 skopor men känner inga stickningar? Men visst blir man taggad av de

  19. #1309

  20. #1310
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Har jobbat som fan för att komma upp till min vikt, 86 kg. Sen går jag och spyr i helgen och är nere på 83 nu...
    Ska fan dra och träna imorgon + börja äta som ett svin igen

  21. #1311

  22. #1312
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Har jobbat som fan för att komma upp till min vikt, 86 kg. Sen går jag och spyr i helgen och är nere på 83 nu...
    Ska fan dra och träna imorgon + börja äta som ett svin igen
    3kg tar du igen utan problem
    F.d. Almsarn

  23. #1313
    ouff vill gå ner till 70, tror jag ligger på 73 nu känns inte bra

  24. #1314

  25. #1315
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    tränar regelbundet och det går förbaskat bra! bilder, text osv kommer upp inom kort..

  26. #1316
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Sick kille alltså!
    Vadå bra? han hoppar ju upp...
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  27. #1317
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Vadå bra? han hoppar ju upp...
    Vissa kallar ju det chins samma som de som kallar det armhävningar då man ligger å juckar mot golvet

  28. #1318
    lagom mycket sjukare snubbe:


  29. #1319
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Vadå bra? han hoppar ju upp...
    Haha så du menar att han står på golvet och hoppar upp?
    Ja du är ju rolig..

  30. #1320
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Var precis och tränade bröst. Sämre jävla träning har jag nog aldrig haft. Men samtidigt var det första träningen sen i fredags och jag har varit sjuk under helgen, så det är ändå lite förståeligt. Men man dampar ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in