Sidan 16 av 17 Första ... 614151617 Sista

Ämne: Hifitråden

  1. #451
    Tips på högtalare som är bättre än logitech's z-5500. Det är verkligen ett plus om dem går att använda till datorn. 5.1 är inget krav, men inte heller något minus. Max ca 4000:-. Kom med förslag!

  2. #452
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Tips på högtalare som är bättre än logitech's z-5500. Det är verkligen ett plus om dem går att använda till datorn. 5.1 är inget krav, men inte heller något minus. Max ca 4000:-. Kom med förslag!
    Z906

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk


  3. #453

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Tips på högtalare som är bättre än logitech's z-5500. Det är verkligen ett plus om dem går att använda till datorn. 5.1 är inget krav, men inte heller något minus. Max ca 4000:-. Kom med förslag!
    http://fynda.se/show_prod.php?prodid=4066
    http://fynda.se/show_prod.php?prodid=4615


  4. #454

  5. #455

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Ska köpa TV nu på mellandagsrean och tänkte koppla den till datorn med HDMI , är detta ett Hdmi-uttag ?

    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  6. #456
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Ska köpa TV nu på mellandagsrean och tänkte koppla den till datorn med HDMI , är detta ett Hdmi-uttag ?

    nej det är ett dvi tror jag, hdmi är ett sånthär! http://upload.wikimedia.org/wikipedi...%C2%B00059.jpg
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  7. #457
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Ska köpa TV nu på mellandagsrean och tänkte koppla den till datorn med HDMI , är detta ett Hdmi-uttag ?

    nej det är ett dvi tror jag, hdmi är ett sånthär! http://upload.wikimedia.org/wikipedi...%C2%B00059.jpg

    btw, det står tillochmed dvi! men du kan köpa en kabel som är i ena änden dvi och andra hdmi!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  8. #458

  9. #459

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det där är som sagt ett dvi-uttag, men dvi och hdmi är samma signal, enda skillnaden är att dvi inte har ljud. så köp en kabel med dvi i ena änden och hdmi i andra.
    Gött , Får ha datorhögtalarna för hela 299kr på jula då xD
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  10. #460
    Fick precis ett Sennheiser MM30i headset nu. Riktigt bra ljud för sitt pris faktiskt!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  11. #461

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    nej det är ett dvi tror jag, hdmi är ett sånthär! http://upload.wikimedia.org/wikipedi...%C2%B00059.jpg

    btw, det står tillochmed dvi! men du kan köpa en kabel som är i ena änden dvi och andra hdmi!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det där är som sagt ett dvi-uttag, men dvi och hdmi är samma signal, enda skillnaden är att dvi inte har ljud. så köp en kabel med dvi i ena änden och hdmi i andra.
    http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...m/146899.5445/

    Denna bör alltså passa ? Tycker den ser annorlunda ut vid lilla stiftet jämfört med kontakten ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  12. #462
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...m/146899.5445/

    Denna bör alltså passa ? Tycker den ser annorlunda ut vid lilla stiftet jämfört med kontakten ?
    Den kommer passa. Finns bara en standard på dvi vad jag vet.

  13. #463
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Någon som vet något om Andersson TV-apparater? Funderar på att köpa en med 3D och Full HD (Led), den kostar ju bara 5k och min gamla Sony Bravia börjar bli lite gammal, men Sony har ju dock bra bild, kommer jag bli missnöjd med en Andersson?

  14. #464
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Någon som vet något om Andersson TV-apparater? Funderar på att köpa en med 3D och Full HD (Led), den kostar ju bara 5k och min gamla Sony Bravia börjar bli lite gammal, men Sony har ju dock bra bild, kommer jag bli missnöjd med en Andersson?
    det är väl netonnets egna eller ngt liknande hejkon-bejkon, köp en samsung, lg, panasonic, sony osv istället.

  15. #465
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Någon som vet något om Andersson TV-apparater? Funderar på att köpa en med 3D och Full HD (Led), den kostar ju bara 5k och min gamla Sony Bravia börjar bli lite gammal, men Sony har ju dock bra bild, kommer jag bli missnöjd med en Andersson?
    Är inte så himla insatt i tvapparater. Men vad jag hört ska Andersson vara bra. Svenska grejer!(?)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  16. #466
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Är inte så himla insatt i tvapparater. Men vad jag hört ska Andersson vara bra. Svenska grejer!(?)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    nej det är inte svenska grejer, det är turkiska vestel-apparater med en svensk logga på...

  17. #467
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    nej det är inte svenska grejer, det är turkiska vestel-apparater med en svensk logga på...
    Just därför jag skrev ett frågetecken.....
    Men kvalitén skall inte vara att klaga på vad jag har hört.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  18. #468
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Vet inte om det här är rätt tråd, men men. Har en massa Vhs filmer som tex Alla Astrid Lindgrens från 90-talet och flera andra filmer. Men igår gick videospelaren åt helvete när jag skulle spela en film för min kusins barn. Vet ni om man fortfarande kan köpa videospelare? Eller finns det något annat sätt som gör att man kan se filmerna igen?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  19. #469
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Vet inte om det här är rätt tråd, men men. Har en massa Vhs filmer som tex Alla Astrid Lindgrens från 90-talet och flera andra filmer. Men igår gick videospelaren åt helvete när jag skulle spela en film för min kusins barn. Vet ni om man fortfarande kan köpa videospelare? Eller finns det något annat sätt som gör att man kan se filmerna igen?
    Man kan ju göra om dem till DVD, tror dock det kostar mer än vad det smakar. Så du får helt enkelt köpa alla på DVD eller så kan du kolla second hand efter billiga VHSER.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #470
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Man kan ju göra om dem till DVD, tror dock det kostar mer än vad det smakar. Så du får helt enkelt köpa alla på DVD eller så kan du kolla second hand efter billiga VHSER.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Köper nog en ny Vhs isf.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  21. #471
    Det finns vissa DVD-spelare som också innehåller VHS. Ofta kan man då också spela över från det ena till det andra.

  22. #472
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Vet inte om det här är rätt tråd, men men. Har en massa Vhs filmer som tex Alla Astrid Lindgrens från 90-talet och flera andra filmer. Men igår gick videospelaren åt helvete när jag skulle spela en film för min kusins barn. Vet ni om man fortfarande kan köpa videospelare? Eller finns det något annat sätt som gör att man kan se filmerna igen?
    Detta verkar mer värt:
    http://www.coolstuff.se/EasyCAP_Video_Capture

  23. #473
    har precis mailat på en pioneer vsx-1016:


    med lite tur finns den kvar, vore kul att byta upp sig på receiverfronten, man kan lugnt säga att det behövs...
    denna har dessutom pre-out på alla kanaler, så om man vill kan man senare komplettera med slutsteg för både frontar och basar om det skulle behövas, den har även hdmi och i princip allt man kan behöva i övrigt. annat än man kan säga om skroten jag har nu

  24. #474
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det där är som sagt ett dvi-uttag, men dvi och hdmi är samma signal, enda skillnaden är att dvi inte har ljud. så köp en kabel med dvi i ena änden och hdmi i andra.
    Öhh jo. Funkar visst att ha både bild och ljud.

  25. #475

  26. #476
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja, det kan funka men standard är att dvi enbart har bild.
    Men då är det ju inte självklart att sebbe behöver ett par extra datorhögtalare.

  27. #477
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Men då är det ju inte självklart att sebbe behöver ett par extra datorhögtalare.
    nej, men man får ju utgå från standard och inte specialfall, och eftersom sebbe inte ens visste vilken kabel han behöver tror jag inte han vet hur man tar reda på om hans grafikkort kan ge ljud via dvi

  28. #478
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Vet att detta inte är hifi, men jag har kollat på dugliga högtalare till datorn för runt 1,5k (hade en budget på runt 4k för ett tag sen, vilket ni hjälpte mig med.. men saker ändras och det blev aldrig något köp!).

    Nåja, har som sagt kollat runt lite efter högtalare för runt 1,5k och jag snubblade precis över dessa: http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=...4&artno=156470
    Är de värda sina 1,2k eller går det att få något bättre?


  29. #479
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Vet att detta inte är hifi, men jag har kollat på dugliga högtalare till datorn för runt 1,5k (hade en budget på runt 4k för ett tag sen, vilket ni hjälpte mig med.. men saker ändras och det blev aldrig något köp!).

    Nåja, har som sagt kollat runt lite efter högtalare för runt 1,5k och jag snubblade precis över dessa: http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=...4&artno=156470
    Är de värda sina 1,2k eller går det att få något bättre?
    det där är troligtvis bland det bättre du får för pengarna ja, fast värt att tänka på är kanske att de är utformade för att låta bättre än mycket...

  30. #480
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det där är troligtvis bland det bättre du får för pengarna ja, fast värt att tänka på är kanske att de är utformade för att låta bättre än mycket...
    Ah, tack för svar Vill ha ett par som ska låta "bättre" om man säger så, de behöver inte låta så värst mycket!


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in