Ämne: Dagens Fail!

  1. #11161
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    För i helvete.... Bytte moppe med en kille förra höstas alltså 2011 och jag fick hans moppe på mitt namn osv, men nu så får jag ett papper på att han har blivit stoppad och att det behövs besiktning Så går in på transportstyrelsen och kolla vem som äger m.m då står "min" moppe på mitt namn! Vafan ska jag göra? Vill verkligen inte ha moppen på mitt namn kan man på något sett ringa transportstyrelsen? För har själv ingen aning om vad han heter eller mobilnummer

    Hjälp snällaa
    hämta tbx moppen om den står på dig den är ju din enligt registret
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  2. #11162

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    För i helvete.... Bytte moppe med en kille förra höstas alltså 2011 och jag fick hans moppe på mitt namn osv, men nu så får jag ett papper på att han har blivit stoppad och att det behövs besiktning Så går in på transportstyrelsen och kolla vem som äger m.m då står "min" moppe på mitt namn! Vafan ska jag göra? Vill verkligen inte ha moppen på mitt namn kan man på något sett ringa transportstyrelsen? För har själv ingen aning om vad han heter eller mobilnummer

    Hjälp snällaa
    Var de du eller han som skickade in ägarebyts papperna? Du ska alltid skicka in dom själva så han inte låter den stå på dig om det händer nått som de gjort...
    Ring transportstyrlsen och hör då och se vad dom säger? För du har ju ansvar nu för mopeden...

  3. #11163
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    För i helvete.... Bytte moppe med en kille förra höstas alltså 2011 och jag fick hans moppe på mitt namn osv, men nu så får jag ett papper på att han har blivit stoppad och att det behövs besiktning Så går in på transportstyrelsen och kolla vem som äger m.m då står "min" moppe på mitt namn! Vafan ska jag göra? Vill verkligen inte ha moppen på mitt namn kan man på något sett ringa transportstyrelsen? För har själv ingen aning om vad han heter eller mobilnummer

    Hjälp snällaa
    Anmäl den som stulen !

  4. #11164
    Är ingen som person som gör så...

    Var de du eller han som skickade in ägarebyts papperna? Du ska alltid skicka in dom själva så han inte låter den stå på dig om det händer nått som de gjort...
    Ring transportstyrlsen och hör då och se vad dom säger? För du har ju ansvar nu för mopeden...
    Nej det va han som "skulle" göra det

    Jo jag vet, morsan lacka sönder för som du säger så är det vi som har ansvaret! Ska ringa till transportstyrelsen imorgon.


  5. #11165
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    För i helvete.... Bytte moppe med en kille förra höstas alltså 2011 och jag fick hans moppe på mitt namn osv, men nu så får jag ett papper på att han har blivit stoppad och att det behövs besiktning Så går in på transportstyrelsen och kolla vem som äger m.m då står "min" moppe på mitt namn! Vafan ska jag göra? Vill verkligen inte ha moppen på mitt namn kan man på något sett ringa transportstyrelsen? För har själv ingen aning om vad han heter eller mobilnummer

    Hjälp snällaa
    Anmäl den stulen, borde väl funka?

  6. #11166
    Anmäl den stulen, borde väl funka?
    Vad kommer hända då? Kommer jag få tbx den? Han kommer ju säga att vi bytte m.m


  7. #11167

  8. #11168
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vad kommer hända då? Kommer jag få tbx den? Han kommer ju säga att vi bytte m.m
    Säg bara att han stal den, han har ju sett till så du får stå för ombesiktning.

  9. #11169
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Skicka in papper på att du vill skrota den, då blir det kul nästa gång han blir tagen med trimmad/skrotad moppe, haha!
    Hahahaha +1!
    Nej men om du anmäler den stulen så får du antagligen tillbaka den/försäkringspengar ifall du mot all förmodan har den försäkrad.
    Bäst vore ju att göra som Siiimooon sa

  10. #11170
    Haha går det ens att göra så ?

    Säg bara att han stal den, han har ju sett till så du får stå för ombesiktning.
    Hmm får se vad dom säger imorgon.
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Hahahaha +1!
    Nej men om du anmäler den stulen så får du antagligen tillbaka den/försäkringspengar ifall du mot all förmodan har den försäkrad.
    Bäst vore ju att göra som Siiimooon sa
    Hah Får se, saken är att den har varit avställd sen 2009...

    Går det ens att skicka in papper på att man vill skrota den?


  11. #11171
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Haha går det ens att göra så ?


    Hmm får se vad dom säger imorgon.

    Hah Får se, saken är att den har varit avställd sen 2009...

    Går det ens att skicka in papper på att man vill skrota den?
    tror de står på någon utav papprerna, bara att kryssa för asså regbevis eller vad de heter, eller när man vill byta
    är det din gamla aerox?

  12. #11172

  13. #11173

  14. #11174

  15. #11175
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Kostar inte det pengar? För vill verkligen inte betala något...

    + en sak till, står att den ska besiktas senast 6/11, och som det ser ut nu så kommer han inte göra det eller det kommer inte ens funka så vad kommer hända då? Kommer jag få nå böter eller något?
    Gör det enda rätta, ring till Vägverket och fråga hur man går tillväga för att skrotregistrera ett fordon

  16. #11176

  17. #11177
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Sant, ska göra det imorgon!
    gör så, och känn ingen empati för honom då det är han som åkt fast, och du ska ju inte behöva stå för det när det var han som slarvade med att skicka in papprena.
    praktiskt sett skulle du kunna anmäla den stulen om du så känner för det och ändå få pengar för det, men det är ingenting jag skulle göra.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #11178

  19. #11179
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Sant, men om han åker fast kan det påverka mig något? Typ böter eller prick?
    nej du kan vara lugn, sålänge det inte är du som har kört fordonet och blivit tagen så är det lugnt, det är inte olagligt att äga en olaglig moped, det är föraren som framför fordonet olovligt som får straffet!
    det enda "du" får är en ombesiktning, vilket är valfritt. om du så vill så kan du skita i det, vet dock inte vad som händer fordonet om du inte besiktar det inom en viss tid men det är ju ändå inte ditt problem, du får inget straff
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #11180

  21. #11181
    Beställ nya papper på transportstyrelsens hemsida, kostar inget. Sök upp nya ägaren, och få honom att fylla i sina uppgifter, sedan fyller du i dina och postar ägarbyteslappen. (Du inser varför DU ska posta den, right?) Om du inte får tag i honom är det ju möjligt att du själv eller någon annan skriver i hans namn och födelsenummer, men det är ju olagligt... precis som att åka trimmad moped, som ingen på detta forum gör. Eller hur?

    På samma papper finns det en ruta att kryssa i för skrotning, då krävs dock ett intyg på vad man gjort med alla delar, miljöfarliga vätskor o.s.v, och alla saker du kan säga att du gjort rimmar ganska dåligt med att någon faktiskt åker omkring på moppen som uppenbarligen absolut inte är skrotad - dumt att du riskerar att få skit för att ljuga om en sån sak. Att fylla i ägarbytet till rätt person är mycket smidigare.

  22. #11182

  23. #11183
    Skicka? I h-e, han får inte pappren, han kan uppenbarligen inte klara enkla uppgifter utan att övervakas. Du går till honom, han går till dig, eller så får någon helt enkelt fylla i hans uppgifter ändå. Säljaren ska alltid posta pappren, om säljare och köpare inte gör det gemensamt. (Vore det en bil och en oärlig köpare hade du lätt kunnat ha trettio parkeringsböter på en bil i ditt namn innan du insett att den fortfarande stod på dig...)


    Ett alternativ är att du kontaktar transportstyrelsen, förklarar läget och hoppas att dom vill skriva över den på honom utan att få hans underskrift. Att han åkt dit på den är ju faktiskt ett rätt bra bevis på att det är hans moppe nu... men transportstyrelsen är oförutsägbar och dom kan alltid sätta sig på tvären om dom vill. Att göra det på rätt sätt från början är bäst...

  24. #11184

  25. #11185
    Ska se jay z och kayne west live idag (win dock) failen är att jag ligger hemma med feber..
    Ska till grand hotell i malmö och äta middag innan och jag får allting gratis av sjukhuset för jag är sjuk

  26. #11186
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Ska se jay z och kayne west live idag (win dock) failen är att jag ligger hemma med feber..
    Ska till grand hotell i malmö och äta middag innan och jag får allting gratis av sjukhuset för jag är sjuk
    Ska du se jay z och fishsticks?
    Ont: error 37....
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  27. #11187
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Blir så förbannad på äckliga fittmänniskor asså!!!!

    Kom en kille och kollade på Neosen idag, han sa att han var lite osäker på moppar så jag säger åt han o ta de jävligt försiktigt för att den är trimmad och är väldigt vass. Han sa att allt var okej men de va de såklart inte. Idioten drar full gas direkt och drämmer rakt in i vårat släp så två jävla kåpor går helt åt helvete. Dem ringde killens morsa och vi kom överens om att jag skulle ta reda på vad originaldelar kostade och sen skulle ringa dem med pris och så vidare. Ringer dem nu och dem svarar inte. VILKA FITTOR!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  28. #11188
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Blir så förbannad på äckliga fittmänniskor asså!!!!

    Kom en kille och kollade på Neosen idag, han sa att han var lite osäker på moppar så jag säger åt han o ta de jävligt försiktigt för att den är trimmad och är väldigt vass. Han sa att allt var okej men de va de såklart inte. Idioten drar full gas direkt och drämmer rakt in i vårat släp så två jävla kåpor går helt åt helvete. Dem ringde killens morsa och vi kom överens om att jag skulle ta reda på vad originaldelar kostade och sen skulle ringa dem med pris och så vidare. Ringer dem nu och dem svarar inte. VILKA FITTOR!
    Vilken jävla idiot!
    ta reda på vart dom bor och hälsa på!
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  29. #11189
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Vilken jävla idiot!
    ta reda på vart dom bor och hälsa på!
    Dem var så jävla snabba iväg så fick bara hans nummer.. Hans hus har ju inga fönsterrutor kvar om jag tar reda på vart han bor.
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  30. #11190

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Dem var så jävla snabba iväg så fick bara hans nummer.. Hans hus har ju inga fönsterrutor kvar om jag tar reda på vart han bor.
    Hitta.se? ratsit?
    Kåtmorfar<3

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in