Sidan 5 av 8 Första ... 34567 ... Sista
  1. #121
    Va väl en eller kanske flera Aprillia-modeller som hade nån form av ''dator'' i sig som styrde bränsletillförsel etc?

    Så kunde man linka en Gameboy till den, och stoppa i ett ''spel'' i Gameboyen som lirade med mjukvaran till moppens datorn, och med hjälp av detta strypa av den!

    Fan vissa saker glömmer man inte! (; Aldrig ens ägt en Aprillia, hahaha!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  2. #122
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Finns väl en och annan kvar Dålig på att synas här numera, men jag har inte dött.

    Sitter mest på Tyskstuk.de med tanke på åldern, men som Michél skrev så kan man inte riktigt släppa moppe.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  3. #123

  4. #124
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Är väl de som har insprut som de funkar på? Eller är det bara Aprillia? Funkr väl nästan som chiptrim om jag inte minns fel
    Endast insprut, endast aprilia, svar ja.

  5. #125

  6. #126
    Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    badumtish!


    hade lite tråkigt så jag reggade mig, kanske blir en sesong till om jag orkar byta block på runnern


    så hej alla gamlingar om någon fortfarande finns kvar!
    Tjabba gullet, självklart orkar du byta block. Lättviktsmatch ju

  7. #127
    Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    badumtish!


    hade lite tråkigt så jag reggade mig, kanske blir en sesong till om jag orkar byta block på runnern


    så hej alla gamlingar om någon fortfarande finns kvar!
    HA, säger mannen som riven en hoj fullständigt mitt under ett meet för att sen hinna sätta ihop skiten igen och köra! ;D Minns att Aron fick köra den sen, haha!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  8. #128

  9. #129

  10. #130
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Himla tråkigt att det gamla forumet försvann, fanns några ordentligt störda där som oftast livade upp
    tillvaron

    Menmen... detta forumet börjar ta sig!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  11. #131
    Citat Ursprungligen postat av Barroz Visa inlägg
    Tittar in? ja ibland...(mest för att få sålt gammalt bröte)
    hänger här? nej inte direkt, men kul var de
    Va görs nu? - Arbetslös pga varsel, nu letar man efter jobb och sommaren!
    Ålder? - tjugoen vårar
    Kör du för något? - RD350 -87a renoverad motor och uppdaterat chassi!
    Ses i sommar!
    Vart fan är lägger sig ner på knä och avgudar-smajlin när man behöver den?

    Kan säga att jag aldrig nånsin sett upp till och blivit så.. stum av beundran som av dina/era projekt, allra helst i början när man va som mest moppekåt! Sjukt vilka jobb ni gjort när man tänker på de ändå.. på moppar liksom!! Hahaha! Stor respekt!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  12. #132

  13. #133
    Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    haha men tjeeenare
    Känner igen dig från ABGMeetet för två år sen.
    Var det inte då veven rasa på din runner?

  14. #134

  15. #135
    Barrozs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    158
    Hehe ja du, tack så hemskt mycket för kommentaren!

    Själva "P2R Factory Crew" historien är en riktig epic saga. Började som riktiga moppe pojkar vars ideer och drömmar strömade vilt genom att skapa team, först team adrenalin 2005, sedan P2R factory crew 2006 som höll sig bra med ett antal kända hojar.
    Den mest kända hojen som tog många med storm (som idag är en vanlig DRD med pro race kit) var den nedan vi byggde. Denna hojen blev snabbt igenkänd på Crazymoto.net och andra tyska forum, något lotto barn la upp film på den @ streetfire som än idag finns där
    Notera den klockrena titeln på filmen, då var de inte ens jag som la upp filmen!
    LÄNK TILL FILMEN
    Sedan när folk hade fått uppmärksammat hojen i Sverige så började man sätta trender på sendorna runt om i landet. Speedoptions.no ville göra reportage på den men istället tog dom en bild på min motor när den stog på arbetsbänken, photoshopade bakgrunden och la till den på deras katalog/hemsida. rätt kul när man var 16år. Valentin som han heter, har fortfarande kontakten med han




    Sedan kom bidalot sendan som vart ett beställnings jobb, stressigt, och i vissa ansenden misslyckat.
    Hojen blev en värsting, designad och byggd av mig. kunde gått bättre om erfarenhet gått in på motorn, men dessväre var de dåligt med det och de slutade med att motorn rasade när nya ägaren haft den några månader.
    Ny ser väll inte hojen likadan ut, men de är PR setup på istället för bidalot.







    Efter det om inte jag har fel så vart de väll 71SX nu mera 78sx som byggdes och blev stulen jada jada jada, en jävla lång historia! Tragisk men också lyckad!
    Bara kolla på gamla MNF tråden i HALL OF FAME.

    Nu står den och vilar i ett garage undan gömd.






    Sedan imellan allting så vart de ju en 125SX som byggdes. YZ125 motor i en Derbi ram.
    Helt klart den mest exotiska hojen som byggdes, ångrar lite idag att man sålde den. Grymt skön att köra!






    Man har helt klart levt sig in i en kändis värld inom moppenet forumet när man höll på.
    Många som älskade de hojar man byggde, många som älskade just grejen p2r gjorde. Jag själv är ju en drömmare, jag ville bli uppskatad för de jag gjorde, jag äventyrade det med mina mål men samtidigt så är jag rätt nöjd hur de slutade. Inte nog med hela P2R grejen så gjorde man sig tidigare känd som "upplysaren" "Han som annordnade GBG meet förträffarna på götaplatsen i Göteborg"
    Riktigt sköna tider vart de. Hoppas alla ni som kör moppe nu får uppleva det jag upplevt!




    Hoppas bara folk fortsätter att drömma!
    Cheers!

  16. #136
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Barroz Visa inlägg
    Hehe ja du, tack så hemskt mycket för kommentaren!

    Själva "P2R Factory Crew" historien är en riktig epic saga. Började som riktiga moppe pojkar vars ideer och drömmar strömade vilt genom att skapa team, först team adrenalin 2005, sedan P2R factory crew 2006 som höll sig bra med ett antal kända hojar.
    Den mest kända hojen som tog många med storm (som idag är en vanlig DRD med pro race kit) var den nedan vi byggde. Denna hojen blev snabbt igenkänd på Crazymoto.net och andra tyska forum, något lotto barn la upp film på den @ streetfire som än idag finns där
    Notera den klockrena titeln på filmen, då var de inte ens jag som la upp filmen!
    LÄNK TILL FILMEN
    Sedan när folk hade fått uppmärksammat hojen i Sverige så började man sätta trender på sendorna runt om i landet. Speedoptions.no ville göra reportage på den men istället tog dom en bild på min motor när den stog på arbetsbänken, photoshopade bakgrunden och la till den på deras katalog/hemsida. rätt kul när man var 16år. Valentin som han heter, har fortfarande kontakten med han




    Sedan kom bidalot sendan som vart ett beställnings jobb, stressigt, och i vissa ansenden misslyckat.
    Hojen blev en värsting, designad och byggd av mig. kunde gått bättre om erfarenhet gått in på motorn, men dessväre var de dåligt med det och de slutade med att motorn rasade när nya ägaren haft den några månader.
    Ny ser väll inte hojen likadan ut, men de är PR setup på istället för bidalot.







    Efter det om inte jag har fel så vart de väll 71SX nu mera 78sx som byggdes och blev stulen jada jada jada, en jävla lång historia! Tragisk men också lyckad!
    Bara kolla på gamla MNF tråden i HALL OF FAME.

    Nu står den och vilar i ett garage undan gömd.






    Sedan imellan allting så vart de ju en 125SX som byggdes. YZ125 motor i en Derbi ram.
    Helt klart den mest exotiska hojen som byggdes, ångrar lite idag att man sålde den. Grymt skön att köra!






    Man har helt klart levt sig in i en kändis värld inom moppenet forumet när man höll på.
    Många som älskade de hojar man byggde, många som älskade just grejen p2r gjorde. Jag själv är ju en drömmare, jag ville bli uppskatad för de jag gjorde, jag äventyrade det med mina mål men samtidigt så är jag rätt nöjd hur de slutade. Inte nog med hela P2R grejen så gjorde man sig tidigare känd som "upplysaren" "Han som annordnade GBG meet förträffarna på götaplatsen i Göteborg"
    Riktigt sköna tider vart de. Hoppas alla ni som kör moppe nu får uppleva det jag upplevt!




    Hoppas bara folk fortsätter att drömma!
    Cheers!
    Riktigt fina hojjar Blir det att p2r kör även den kommande säsongen också eller?
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  17. #137
    Just att min första moppe också va en Senda nån gång.. för ca 5 år sedan gjorde att man.. tittade med häpnad på era första projekt! Sen ballade de ju ur totalt som man kan se där, otroligt fint gjorda byggen verkligen! Reeeeespekt fan!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  18. #138
    Vad fan har hänt med alla brodalen meet och gbgcruisingen?
    Det var ju ett jävla nöje och glutta på, även KBA Stunters för ett par år sen.

    Fanns ju riktigt feta hojar för ett par år sen, nu har ju allt bara stupat ner..

  19. #139
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  20. #140

  21. #141
    Citat Ursprungligen postat av Barroz Visa inlägg




    Hoppas bara folk fortsätter att drömma!
    Cheers!
    Fyfan vilka minnen du väcker... Måste nog erkänna att moppetiden var bland den bästa tiden i mitt liv sofar MNF var ju hur stort som helst, lärde känna massa folk osv.

    SATAN vad glad jag är att jag hade moppe på den tiden istället för idag

    Kommer ihåg när vi kom på namnet "Grotesk Stunters" och började langa upp filmer o bilder på forumet. Folk trodde ju vi var psykfall som rymt från danmark antagligen


    Den här filmen, American Style, väckte lite känslor i stuntforumet kommer jag ihåg

    http://www.youtube.com/user/Peaane#p/u/15/CPbJSxMffQo

  22. #142
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Ofan denna tråden jag såg jag nu!

    Jag e kvar fortfarande precis tänkt o liva upp detta forum för skojj skull bara Men fan man saknar det gamla goa forumet!


    Kul att jag var med på den sista bilden som Barroz la upp här lite ovanför Står brevid den blåa aeroxen ! Minnen minnen!

  23. #143
    Citat Ursprungligen postat av Putteen Visa inlägg
    Jag e kvar fortfarande precis tänkt o liva upp detta forum för skojj skull bara
    Visa vad skåpet ska stå, dunder!!!

  24. #144

  25. #145
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    aah förra forumet var goare.. ciaociao försvann nu lite lätt med!

    är kocke som står jämte med blarren eller?
    hehe ja som fan!

    Blarren var menar du med det? . Var för övrigt i halmstad och festa på krogen i lördags gurra Om du var ute då?

  26. #146

  27. #147

  28. #148
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Blastern haha fuuuck, var i stockholm nu i helgen.. Annars hade jag garranterat varit ute, hade varit skoj o träffa dig men hör av dig nästa gång du drar hit så ska de svinas! vart var du nånstans då?
    Aha! ah det är kocke som står där med blastern.. Och Johan Eklund med aeroxen om du minns han!

    Hehe attans då! Ja det får man se om man pallrar sig ner dit igen helt galet billigt på krogen där nere vare iaf! Jag var på The corrner eller vad det nu hette!

  29. #149

  30. #150
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    nae jag tror nog inte jag gör de..

    aah de tycker jag att du ska göra! Yess du hittade det billigaste iaf, de enda stället jag brukar vara på 20 kr för en öl, man ska inte klaga asså
    Hehe ah vi får väl se framöver! Det var ju tur det hehe ah helt galet billigt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in