1. #7921

  2. #7922
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    SAABs nya bilar är tyvärr sjukt fula.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  3. #7923

  4. #7924
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Snygg! Kan ju alltid hoppas på att det tillverkas några exemplar innan allting skickas ner till Kina och byter namn.

  5. #7925

  6. #7926
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Thanks! Jo det var gott, han var snabb iallafall Var faktiskt inte problem alls att få på den fattade dock inte att det var ett genomskinligt skydd över det gula först, blev galen när det kom massa bubblor helt plötsligt. Så skulle precis riva bort skiten och göra om, då fick jag syn på extra skyddet
    Haha det var samma för mig, jag fick massa repor osv och tänkte helvete, sen såg jag att den gick att dra av :p

  7. #7927
    Funderar på att lacka om bilen i vinter... Sugen på att köra med mattpasta i klarlacken för lite customeffekt. Nån som provat? Läste nånstans att det är svårt att få det jämnt...? Nån som vet var jag köper billig lack?

  8. #7928
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    ska du va lika häftig som volvoraggarna nu ?
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  9. #7929

  10. #7930
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Det som är synd är väl att volvoraggarna börjat med sånt. Hoppas ni håller er borta från gul film
    *sadface*

  11. #7931

  12. #7932
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    haha, menar inte dig! Dem som kör 740. Som börjar tyskstuka sina bilar, centrumvänder och har fet fälgbana men fäglar smala som cykeldäck..

    Ont: då var den här igen. Nog stått på lift mer än vad den stått på marken.. skabbiga as! Menmen, inom 1 vecka ska den vara klar, eller allt ska nog funka så den är redo för bes.

    +1 Tyskstukar man inte rätt bilar blir det bara fel Din e36 kommer nog bli riktigt nice när du är klar med den och har bytt front!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #7933
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    ska köpa mig en 142a imorgon, och bakbromsarna funkar inte. så jag behöver lite hjälp. Är det skivbroms på dom där, antar att det är trumbroms? belägg antar jag är ganska billiga, men det är säkert en bonde som haft den förut och typ tryckt ihop bromsrören i bak för att han ska kunna spinna med den, som alla andra bönder. Är detta svårt att åtgärda om det nu är det?
    och vad kostar belägg till en sådan gammal kärra, samt finns det på biltema?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #7934
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ska köpa mig en 142a imorgon, och bakbromsarna funkar inte. så jag behöver lite hjälp. Är det skivbroms på dom där, antar att det är trumbroms? belägg antar jag är ganska billiga, men det är säkert en bonde som haft den förut och typ tryckt ihop bromsrören i bak för att han ska kunna spinna med den, som alla andra bönder. Är detta svårt att åtgärda om det nu är det?
    och vad kostar belägg till en sådan gammal kärra, samt finns det på biltema?
    Vad svårt det kan vara..
    Efter att ha lagt 1 minut på googling står det att den har skivor runt om, sen in på biltema och sök på volvo 142 broms. Bingo, så yes det har dem.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  15. #7935

  16. #7936
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Vad svårt det kan vara..
    Efter att ha lagt 1 minut på googling står det att den har skivor runt om, sen in på biltema och sök på volvo 142 broms. Bingo, så yes det har dem.
    du behöver inte förklara hur lång tid det tog, det var inte det jag fråga. du behöver inte bli otrevlig för att jag ställde en fråga. Och jag googlade precis efter det och fick det bekräftat, orkade inte editera mitt inlägg bara. aja tack
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #7937
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    mm jag vet inte, hoppas den blir duglig sen iallafall! jao fronten och fälgarna är väl prio 1 just nu Men sen blir de massa andra saker med, lär komma över en " Bmw Dealer Team" eller "westcoast Racing" dekal till framrutan iallafall Galet fult med alpine
    Blir nog bra! e36or kan bli riktigt fina!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #7938

  19. #7939
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tobbe, hur går de med din bil?
    Hyffsat! Bytte bromsbelägg och luftfilter igår annars har det inte hänt så mycket med den då jag sparar pengarna till fälgar/däck mm (har inga sommardäck ). Efter att fälgarna är köpta kommer det hända en hel del med den, både exteriört(stavning) och i motorväg, sen skall jag fixa ljud i bilen

    Hur går det med din Talladega btw?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #7940

  21. #7941
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Najs! Ser framemot och se hur utvecklingen blir!

    Jodå, de går fint, 30mm närmare backen och inom två veckor så har den nytt avgassystem också Sen måste jag hitta nån vinterförvaring så jag och pappa kan börja bygga ljud, kommer bli riktigt fett! fyra x 6,9or, två 6,5or, ett par diskanter samt basrör och slutsteg Ska sänka ner slutsteget i reservhjuletsbaljan, sen plexiglas över! Kommer bli sjukt nice
    Det är mycket man vill göra men pengarna ska finnas också

    Kommer nog bli bra! Ska du köra med punkterings spray eller hur hade du tänkt göra med reservhjulet?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  22. #7942

  23. #7943
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Yes, har ju allt ljud hemma redan! Lagt ner 10lök på ljud, och då har jag betalat halva priset för mkt av grejerna trots att de varit sprillans. Punkteringsspray
    Gött! Drar du till Elmia med den nästa år?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #7944

  25. #7945
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Har inte körkort till dess :/
    Inte jag heller men farsan kör (om bilen ser något ut för världen då dvs).
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2011-11-04 klockan 23:42.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  26. #7946

  27. #7947
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Okej okej, får se kanske gör på samma sätt jag, dock får nog nån polare köra då för farsan är jävligt upptagen hela tiden :/ Men är lite anti att låta nån annan köra ens grejer...
    Okej Men säg till om du ska dit!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  28. #7948

  29. #7949
    trevligt med en volvo 142.hoppas bilen är fin! att det är skivbromsar runt om stämmer! och det ska inte vara några problem att åtgärda,tänk bara på att hålla koll på alla prylar så som fjädrar clips osv.och tänk på att det är "3krets" broms system på en gammal volvo.så om du behöver lufta bromsarna råder jag dig att göra det i årdningen,, höger fram,vänster fram,höger bak, och om det behövs vänster bak.och om du frågar mig.. så använd INTE biltemas broms sortiment. dålig kvalitet och pissig passform tycker jag. gör istället så att du kollar vad det kostar med volvo original.och om det är för blodigt så kolla med typ mekonomen/autoexperten.tänk också på att det finns 2 olika typer av bromsar på volvo 140 serien. ena typen heter ATE och är vanligast. sen finns det oxå Girling.kolla vad som står på broms oket. eller så ringer du till volvo som bör kunna svara på vilken sorts bromsar du har.och för övrigt önskar jag dig lycka till. P.S. när man pratar om "trumbromsar" heter det inte belägg utan backar. (bromsbackar) men för övrigt heter det ju inte (broms belägg) häller utan. bromsklottsar. och ja stavningen på BROMSKLOTTSAR stämmer. hej och tack för mej!

  30. #7950

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av smokey Visa inlägg
    trevligt med en volvo 142.hoppas bilen är fin! att det är skivbromsar runt om stämmer! och det ska inte vara några problem att åtgärda,tänk bara på att hålla koll på alla prylar så som fjädrar clips osv.och tänk på att det är "3krets" broms system på en gammal volvo.så om du behöver lufta bromsarna råder jag dig att göra det i årdningen,, höger fram,vänster fram,höger bak, och om det behövs vänster bak.och om du frågar mig.. så använd INTE biltemas broms sortiment. dålig kvalitet och pissig passform tycker jag. gör istället så att du kollar vad det kostar med volvo original.och om det är för blodigt så kolla med typ mekonomen/autoexperten.tänk också på att det finns 2 olika typer av bromsar på volvo 140 serien. ena typen heter ATE och är vanligast. sen finns det oxå Girling.kolla vad som står på broms oket. eller så ringer du till volvo som bör kunna svara på vilken sorts bromsar du har.och för övrigt önskar jag dig lycka till. P.S. när man pratar om "trumbromsar" heter det inte belägg utan backar. (bromsbackar) men för övrigt heter det ju inte (broms belägg) häller utan. bromsklottsar. och ja stavningen på BROMSKLOTTSAR stämmer. hej och tack för mej!
    Det är tvåkrets bromssystem på 140an. Försök använda stycke indelning, underlättar enormt för de som försöker läsa ditt inlägg.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in