Sidan 2 av 12 Första 1234 ... Sista
  1. #31
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Han drog en liten luring mot Pontakoj vet jag!
    Nej, Pontakoj överdrivet nått så in i helv*te, har snackat med Moberg om det hela då jag inte vill att han förstår sitt rykte som säljare och han hade inte lurat Pontakoj. Sålänge det handlar om variatorn som bara saknade vikter eller hur det nu var?

    Jag ser till att han skickar varan och jag håller koll så att alltid är som han säger också.

  2. #32

  3. #33
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Var även en cylinder som hade defekt "avgasport stolpe", eller?
    PONTAKOJ skriv med dig
    Aja det har jag inte koll på, ska snacka med min bitch. Nä men allvarligt så har jag aldrig hört någon klaga innan och alla hans grejor har varit i fint skick när jag varit där.
    Skriv.

  4. #34
    så det går att lita på han ? verkar inte så i zätas mind.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  5. #35
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    så det går att lita på han ? verkar inte så i zätas mind.
    Vad ska du köpa så kan jag personligen se till att du får det.

  6. #36

  7. #37

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Är det någon som har köpt nåt av deepforce?
    Han verkar lite skum på msn, han sa att han precis hade tagit bort bilderna på grejerna jag ville köpa av han.
    Sen sa han att jag kunde få en bild på hans motor för att han skulle bevisa att han hade det jag ville ha.
    Delarna jag frågade efter var, framgaffel, framhjul, styrstam och frambroms-kit.
    Hur bevisar man att man har dom delarna genom att skicka en bild på sin motor?! Sen kan ju den bilden på motorn han skickar vara tagen från google eller vart som..
    Tycker ni att jag ska bryta affären, eller ska jag köpa? Jag får delarna för 300

  8. #38

  9. #39
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Är det någon som har köpt nåt av deepforce?
    Han verkar lite skum på msn, han sa att han precis hade tagit bort bilderna på grejerna jag ville köpa av han.
    Sen sa han att jag kunde få en bild på hans motor för att han skulle bevisa att han hade det jag ville ha.
    Delarna jag frågade efter var, framgaffel, framhjul, styrstam och frambroms-kit.
    Hur bevisar man att man har dom delarna genom att skicka en bild på sin motor?! Sen kan ju den bilden på motorn han skickar vara tagen från google eller vart som..
    Tycker ni att jag ska bryta affären, eller ska jag köpa? Jag får delarna för 300
    bry affären, sålänge du inte får bild + det blir skickat med postförskott

    Vet inte om jag hade otur men skulle inte lita på 4gg3 iaf... köpte vl15 av han, var gängpaj på 3 av 4 ställen, där man skruvar fast läpparna
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #40

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Bryt, är det för bra för att vara sant? Då är de det också!
    Tycker det är jävligt billigt. Behöver ju delarna, sen har jag taskig ekonomi.. Men jag ska tjata på han om att ta lite bilder.
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...-piaggio-delar där har ni länken till hans säljes-tråd.

  11. #41
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Jag tycker han verkar seriös, har snackat endel med han och han är skön.
    Jag skulle gärna kunna tänka mig och köpa utav han.
    Förstår dock inte vrf han smålura pontakoj lite. menmen..
    Jag känner ju Moberg nu och har bara gjort affärer öga till öga dock men redan innan jag kände honom tyckte jag att han verkade som en seriös säljare och person i sig.

    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Bryt, är det för bra för att vara sant? Då är de det också!
    +1 på den ja.

    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    bry affären, sålänge du inte får bild + det blir skickat med postförskott

    Vet inte om jag hade otur men skulle inte lita på 4gg3 iaf... köpte vl15 av han, var gängpaj på 3 av 4 ställen, där man skruvar fast läpparna
    Min tändning var inte heller i bästa skicket precis.

  12. #42

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    bry affären, sålänge du inte får bild + det blir skickat med postförskott

    Vet inte om jag hade otur men skulle inte lita på 4gg3 iaf... köpte vl15 av han, var gängpaj på 3 av 4 ställen, där man skruvar fast läpparna
    Dock jävligt sugen på gaffeln.

  13. #43

  14. #44

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Innan affär, försök få namn, personnummer, telefonnummer (Även till föräldrar), både mobil och hemnummer, adress, möjligtvis andra adress om det finnes, och så mycket information som möjligt. En seriös säljare som inte planerar på att blåsa en ger ut alla dem uppgifterna utan problem!


    När jag fått personnummer och namn brukar jag kolla upp på Ratsit så allt stämmer. Kollar då även upp fler personer som kan bo i samma hushåll. Kollar sen på eniro och hitta.se efter deras telefonnummer. Så jag brukar sitta där med nummer till hela familjen innan jag genomför köp.
    Okej, tack för hjälpen!

  15. #45
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    så det går att lita på han ? verkar inte så i zätas mind.
    Varför undrade du förresten?

  16. #46
    sedär ja, tråden kom till sin nytta, fan vikkkket geni jag är!

  17. #47
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Jag tycker Midrace och Drac_Driver borde säga att man kan lita på mig för jag sålde grejer till dem som kom dagen efter betalningen



    EDIT: p12skryt ftw
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  18. #48

  19. #49

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Fan va nice, då säljer kalle en sak för 20kr och får bra omdöme. För att sedan lura nästa kund på 12.000kr. Låter vettigt!

  20. #50

  21. #51

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Aja det har jag inte koll på, ska snacka med min bitch. Nä men allvarligt så har jag aldrig hört någon klaga innan och alla hans grejor har varit i fint skick när jag varit där.
    Skriv.
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Var även en cylinder som hade defekt "avgasport stolpe", eller?
    PONTAKOJ skriv med dig
    Avgasbryggan på en S6R cylinder var trasig, fick dock en vev som kompensation efter ett tag.

  23. #53
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Avgasbryggan på en S6R cylinder var trasig, fick dock en vev som kompensation efter ett tag.
    Du visste dessutom om "felet" men köpte den ändå. Sen fick du allting sjukt billigt också och som du sa fick du en vev eftersom moberg är en så pass ärligt säljare.

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Du visste dessutom om "felet" men köpte den ändå. Sen fick du allting sjukt billigt också och som du sa fick du en vev eftersom moberg är en så pass ärligt säljare.
    Visste om felet? Är du skadad på riktigt? Prata inte om något du inte vet. Fick inte veta felet. Jävla random fucko.

  25. #55
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Visste om felet? Är du skadad på riktigt? Prata inte om något du inte vet. Fick inte veta felet. Jävla random fucko.
    Vad är ditt problem?

    Ska inte vara kaxig men jag har bara pratat med moberg, dock kanske du inte visste om hur stort felet var. Jag har hört att du fick reda på det iallafall och jag tycker att moberg gjorde rätt för sin sak genom att skicka veven. Men berätta gärna din historia, vore kul att se bådas sidor av det.

  26. #56

  27. #57
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Tror inte pontakoj skulle köpa en cylinder även om säljaren sa att det var väldigt lite skadat vid bryggan!
    Jag tror inte heller på det. Dock tror jag inte heller att moberg skulle försöka lura något och förstöra sitt "rykte" som säljare för 300 kr(?) när han har en hel hyper att sälja nu och antagligen vid tidpunkten hade tänkt köpa en massa saker. Det är bara min åsikt att det har skett ett missförstånd som nu är uppgjort och att folk borde lita på moberg.

    //Webbe

  28. #58
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Vad är ditt problem?

    Ska inte vara kaxig men jag har bara pratat med moberg, dock kanske du inte visste om hur stort felet var. Jag har hört att du fick reda på det iallafall och jag tycker att moberg gjorde rätt för sin sak genom att skicka veven. Men berätta gärna din historia, vore kul att se bådas sidor av det.
    Mitt problem är att du försöker diskutera istället för moberg, vi två har rett ut det. Du har inte med saken att göra, men visst du får fler posts, grattis!

    Självklart köper man inte en cylinder med niscalisläpp vid avgasbryggan. Cylindern gick inte att använda.

  29. #59
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag tror inte heller på det. Dock tror jag inte heller att moberg skulle försöka lura något och förstöra sitt "rykte" som säljare för 300 kr(?) när han har en hel hyper att sälja nu och antagligen vid tidpunkten hade tänkt köpa en massa saker. Det är bara min åsikt att det har skett ett missförstånd som nu är uppgjort och att folk borde lita på moberg.

    //Webbe
    Varför inte låta moberg tala för sig själv, än att du ska sitta och gissa en massa ?

    Edit : pontakoj hann före.

  30. #60
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Mitt problem är att du försöker diskutera istället för moberg, vi två har rett ut det. Du har inte med saken att göra, men visst du får fler posts, grattis!

    Självklart köper man inte en cylinder med niscalisläpp vid avgasbryggan. Cylindern gick inte att använda.
    Jag diskuterar eftersom moberg inte gör det, jag är en vän till moberg som du kanske förstått? Tror du verkligen jag bryr mig om posts, inläggsräknaren är ett dumt system som går ut på den som orkar posthunta mer. Jag skriver där jag har lust för att jag vill det.

    Då förstår jag att du blir irriterad om du inte blivit informerad om detta tidigare men som jag förstod det så hade du blivit det. Men jag antar att jag haft fel. Ni har gjort upp det, ville mest diskutera för att moberg är en bra säljare eftersom någon skrev att han hört motsatsen.

    Mvh Webbe.

    Edit:
    Citat Ursprungligen postat av Sellstedt Visa inlägg
    Varför inte låta moberg tala för sig själv, än att du ska sitta och gissa en massa ?

    Edit : pontakoj hann före.
    Moberg är inte så aktiv. Nu skiter vi i detta. Allting är upprätt och jag ville bara diskutera snabbt för moberg så att inte folk såg det här och fick in i huvudet som första intryck att moberg var en oseriös säljare. Förlåt för att jag skriver detta isåfall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in