Sidan 4 av 5 Första ... 2345 Sista
  1. #91
    Citat Ursprungligen postat av jappe_95 Visa inlägg
    har gjort så jag har bromms på styret idag har nog den lättaste lösningen hitils om man kollar på era kanske inet bäste men enklaste funkar hur bra som hälst hitils kan dra up bilder i mogon fö er som är inte har lust meddubla ok osv! alltså en bilig opch enkel lösning! bilder kommet i mon
    släng upp bilder :o längesen nu ju å inga bilder fortf

  2. #92

  3. #93
    Varför tre ok?
    SHI HOO!

  4. #94
    Citat Ursprungligen postat av Boost Visa inlägg
    Namn:  ktm ok.jpg
Visningar: 698
Storlek:  97,6 KB
    Jag undrar varför man kopplar en kort slang mellan oken?

  5. #95
    Citat Ursprungligen postat av Mxabbe Visa inlägg
    Jag undrar varför man kopplar en kort slang mellan oken?
    dubbelt så mycket bromskraft
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  6. #96
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    dubbelt så mycket bromskraft
    Aha smart!
    SHI HOO!

  7. #97
    Har fixat min broms nu men den tar fortfarande förjävla dåligt, har kört runt och bromsat med den i typ en vecka ihopp om att all olja ska försvinna från skiva och belägg, den har blivit lite bättre men den tar fortfarande väldigt dåligt, har testat att spruta på vanlig naturavfettning men det hjälpte typ inte :s kan tillägga att jag har kapat bromshandtaget och håller ganska rångt in på det men det borde väl fortfarande bromsa ganska ordentlig? Hur mycke tar era bromsar, kan ni låsa bakhjulet med handbromsen i ganska hög fart eller är era också ganska ''milda''? Tänkte testa med breklään också men den kanske inte kan bli så mycket bättre :o

  8. #98
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av MathiasK Visa inlägg
    Har fixat min broms nu men den tar fortfarande förjävla dåligt, har kört runt och bromsat med den i typ en vecka ihopp om att all olja ska försvinna från skiva och belägg, den har blivit lite bättre men den tar fortfarande väldigt dåligt, har testat att spruta på vanlig naturavfettning men det hjälpte typ inte :s kan tillägga att jag har kapat bromshandtaget och håller ganska rångt in på det men det borde väl fortfarande bromsa ganska ordentlig? Hur mycke tar era bromsar, kan ni låsa bakhjulet med handbromsen i ganska hög fart eller är era också ganska ''milda''? Tänkte testa med breklään också men den kanske inte kan bli så mycket bättre :o
    om ditt ok sitter lite snett så tar blomsen dåligt, testa skruva loss oket och sätt de på skivan, tar de inte bra då så har du luft i systemet, tar den bra då så är ditt fäste snett
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  9. #99
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    om ditt ok sitter lite snett så tar blomsen dåligt, testa skruva loss oket och sätt de på skivan, tar de inte bra då så har du luft i systemet, tar den bra då så är ditt fäste snett
    sitter perfekt på skivan :/ men det borde inte vara luft i systemet eftersom bromshandtaget inte är konstigt när man trycker in det, det tar imot bra men jag tror att det är nå bröte på skivan :o

  10. #100
    Citat Ursprungligen postat av MathiasK Visa inlägg
    Har fixat min broms nu men den tar fortfarande förjävla dåligt, har kört runt och bromsat med den i typ en vecka ihopp om att all olja ska försvinna från skiva och belägg, den har blivit lite bättre men den tar fortfarande väldigt dåligt, har testat att spruta på vanlig naturavfettning men det hjälpte typ inte :s kan tillägga att jag har kapat bromshandtaget och håller ganska rångt in på det men det borde väl fortfarande bromsa ganska ordentlig? Hur mycke tar era bromsar, kan ni låsa bakhjulet med handbromsen i ganska hög fart eller är era också ganska ''milda''? Tänkte testa med breklään också men den kanske inte kan bli så mycket bättre :o
    gör rent skivan från olja och sätt dit nya belägg så kommer det ta som aldrig förr.
    bra sätt att göra rent med är startgas det gjorde jag på min frambroms skiva när jag bytte belägg då hela gaffelbenets olja hade runnit ut på skivan
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  11. #101

  12. #102

  13. #103
    Jag torkar rent mina med thinner, funkar skitbra.
    Annars kan man spruta på like brakeclean och tutta på.

  14. #104
    Så här har jag, precis lika som alla andra


  15. #105
    Jag kan ta kort på min Beta och visa hur jag har.
    Nej, juste... Den är ju hos polisen.
    Jävla skiiit!

  16. #106
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Jag kan ta kort på min Beta och visa hur jag har.
    Nej, juste... Den är ju hos polisen.
    Jävla skiiit!
    Ey what? varför parkerade du den där oscar?
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  17. #107
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    Ey what? varför parkerade du den där oscar?
    Tyckte den stog fint där.
    Nej men jag åkte fast i lördags, de tog hojjen. Väntar på straffet...

  18. #108
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    Ey what? varför parkerade du den där oscar?
    hahahah

    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Tyckte den stog fint där.
    Nej men jag åkte fast i lördags, de tog hojjen. Väntar på straffet...
    Olovlig körning, 1500 i böter, förmodligen 6 månader väntetid på lämplighetsintyget.. Been there, done that
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  19. #109
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Tyckte den stog fint där.
    Nej men jag åkte fast i lördags, de tog hojjen. Väntar på straffet...
    hur torskade du?

  20. #110
    Ska köpa hb till betan men han jag ska köpa har bara frambromspump och inte bak. Men går det att ha den upp och ner på på styret eller är det helt åt helvete?

  21. #111
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    hahahah

    Olovlig körning, 1500 i böter, förmodligen 6 månader väntetid på lämplighetsintyget.. Been there, done that
    Får garanterat mer än 1500kr i böter... inga lampor, ingen regplåt och trimmad..
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    hur torskade du?
    Stog vid ett rödljus och känner att någon rycker tag i min axel och styret... De hade civilbil och hade följt efter ett tag.

  22. #112
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av nnke Visa inlägg
    Ska köpa hb till betan men han jag ska köpa har bara frambromspump och inte bak. Men går det att ha den upp och ner på på styret eller är det helt åt helvete?
    Går och går, har sett nån dåre göra det men det är både livsfarligt och dumt. När du minst anar det kan en luftbubbla åka in i systemet och du tappar tryck. Är du då på bakhjulet i höghastighet kan du ramla och göra dig riktigt illa.

    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Får garanterat mer än 1500kr i böter... inga lampor, ingen regplåt och trimmad..

    Stog vid ett rödljus och känner att någon rycker tag i min axel och styret... De hade civilbil och hade följt efter ett tag.
    Spelar ingen roll om du inte har regplåt eller lampor. Du har kört olovligt, spelar ingen roll om du kört trimmad moppe, motorcykel, cross eller bil. Kört något du inte har körkort för/något som inte är registrerat.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  23. #113

  24. #114
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Så som slutsats så spelar det ingen roll om du har körkort till Eu-moped då det inte gills? Om jag har fattat rätt?
    Exakt!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  25. #115

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Hittade en bild på min gamla fotbroms, var bara tvungen att visa den!!
    Satt fast med gummisnoddar och tejp, och ja, den fungerade! hahah
    (På en neos)



    Uploaded with ImageShack.us

    Länge sen man var här inne på mnf, verkar lite dött!!!

  26. #116

  27. #117

  28. #118
    [QUOTE=RAMI;390170]Tjena tjena!

    Byggde en HB broms igår på min Rieju och så blev fästet En fråga bara, bromsen tar i väldigt dåligt alltså t.ex kan man hålla in bromsen helt och fortfarande rullar, men den tar fortfarande i fast väldigt lite! Har luftat och försökt få upp trycket men går verkligen inte, nå tips?
    Det är ett komplett Aerox broms systemt, med sprillans nya belägg!

    Tacksam för hjälp


    /QUOTE]
    testa och centrera oket
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  29. #119


  30. #120
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Tjena tjena!

    Byggde en HB broms igår på min Rieju och så blev fästet En fråga bara, bromsen tar i väldigt dåligt alltså t.ex kan man hålla in bromsen helt och fortfarande rullar, men den tar fortfarande i fast väldigt lite! Har luftat och försökt få upp trycket men går verkligen inte, nå tips?
    Det är ett komplett Aerox broms systemt, med sprillans nya belägg!

    Tacksam för hjälp

    Bilder:



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    kan ju va att det har kommit olja på skivan sen du lufta, åk runt o bromsa lita o kolla om det hjälper, annars sitter oket snett!
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in