Sidan 98 av 400 Första ... 488896979899100108148198 ... Sista
    ska dra en 745 epa idag på biltrailer med en vanlig 740 och b-kort.

om jag nu tar en vagn som jag får dra. men sedan överlastar det. vad händer åd om jag blir stoppad? böter kan jag ta bara jag inte riskerar o bli av med kortet.

vill ha snabba svar

Citat Ursprungligen postat av mikeen Visa inlägg
    ska dra en 745 epa idag på biltrailer med en vanlig 740 och b-kort.

om jag nu tar en vagn som jag får dra. men sedan överlastar det. vad händer åd om jag blir stoppad? böter kan jag ta bara jag inte riskerar o bli av med kortet.

vill ha snabba svar
    det beror på hur mycket överlast de e! det är efter nån viss % som du riskerar att bli av med kortet den siffran va rätt hög dock.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

så körkortet är lungt? själv är man ju kass i huve så fattar inte så möe av de där..

men jag kör min volvo 740 med denna biltrailer https://www.okq8.se/privat/pastation.../slapvagnar/s7 och en volvo 745 på trailern. hur många procent överlast blir det då? o jag får dra dne trailern med 740 om trailern är tom va?

På onsdag hämtar jag hem min första bil. Är sjukt taggad på att påbörja renoveringen. Har ni några tips på vad man ska hitta på med den? Har köpt ett par fälgar jag är grymt nöjd med. Sen har jag tänkt sänkning fixa lack osv, vad tror ni?

Att jag utövade mina fulla krafter i photoshop är väll rätt uppenbart?

Nu var det släpets överlast det handlade om. Om du lastar mer än vad din körkortsbehörighet tillåter blir det ju värre. Avsaknad utav E-behörighet heter brottet och ger körkortsvarning samt böter.

Dels får du lasta max 990 kg på släpet, dels får du inte dra mer än 15-1600 kg med bilen. Med släp samt bil hamnar du på 1,9 - 2,1 ton. Släpets totalvikt är det som räknas när det gäller om man får köra det eller ej (även utan vikt), det ser ut som att du klarar det då totalvikten är 1500 kg.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nu var det släpets överlast det handlade om. Om du lastar mer än vad din körkortsbehörighet tillåter blir det ju värre. Avsaknad utav E-behörighet heter brottet och ger körkortsvarning samt böter.

Dels får du lasta max 990 kg på släpet, dels får du inte dra mer än 15-1600 kg med bilen. Med släp samt bil hamnar du på 1,9 - 2,1 ton. Släpets totalvikt är det som räknas när det gäller om man får köra det eller ej (även utan vikt), det ser ut som att du klarar det då totalvikten är 1500 kg.
    vad väger en 740? du får alltid köra ett släp ifall totalvikten på släpet inte överstiger tjänstevikten på bilen eller om totalvikterna tillsammans går över 3.5t.

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    transportare vet bara hur man spänner åt spännband och bytar lufttankar ;D
    nä men somsagt, ta en multimeter, och mät ohm, sedan mäter du över sensorns två stift, står det oändlig ohm är den kass, visar den inte oändlig så kan den funka, men snurra på hjulet och kolla om värdena ändrar sig, gör den det är den okej

så kan man kolla alla sorters givare, som tex vevaxelposition osv, induktiv givare kallas det jobbar med magnetism
    stämmer lite de!XD fast har aldrig vart bra på el de e la bara å erkänna...xD ska testa detta hittar man nått konstigt blir de att åka till skroten och hämta en ny;D
    Ris i föggen?

mja, abs sensor är ingen hit o köpa på skrot, kan va dålig signal i dom, även om dom verkar friska, jämför ohmvärdena mellan hjulen så får du fram vilka som är sämst
    på ebay kan man köpa abs sensorer runt om till bilen för bara några hundra
    jo de e sant. men farsan har kontakter på skroten så skulle den inte funka lämnas den tillbaka. har lite ont om cash just nu å de hade vart kul att byta den så man får igång farthållaren och de igen..
    Ris i föggen?

prova på!
    de konstiga e att ABS lampan lyser inte.. den har dock lyst förut
    Ris i föggen?

Provkörde 2011 GTI häromdan. Lite tråkigt att det var vintersulor på men men. Riktigt härlig bil, härligt sug-drag. Körde den med DSGn och kan nu hålla med pappa om att manuell är mycket roligare, man kommer inte ifrån att det är en AUTOMATISK VÄXELLÅDA SOM VÄXLAR AUTOMATISKT(nu börjas diskussionen igen). 286000 kostade den jag provkörde enligt säljaren, måste vart med all utrustning utan skinn.

hmm...
    jaa för vad jag vet ska hastighets sensorn sitta i abs givaren? den som går till färdatorn och farthållaren och de iallafall..
    Ris i föggen?

Körde en S8 idag, måste ha en sån bil någon gång! Audi är mitt nya favoritmärke!

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Körde en S8 idag, måste ha en sån bil någon gång! Audi är mitt nya favoritmärke!
    Dom e riktigt grymma! Va det V8 eller V10 du körde?
    Hade f.ö igentligen planerat att ha A8/S8 som första bil, Kärlek vid första åket vill jag minnas.

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Fordon med släpvagn brukats trots att maximal tillåtna släpvagnsvikt överskridits med:

A - 1-20% 600:-
    B - 21-30% 800:-
    D - 31-40% 1200:-
    E -41-50% 1600:

Anm: 51% och däröver rapport till åklagare

http://trafikjuristen.se/boter/polis...allmanna10.htm
    låter bra. dock sa en kompis att de va nya regler nu. men han kna man inte riktigt lita på så en säker källa på om det michel skrivit gäller än??

Reg.datum
    Jul 2010
    Lyktor BMW 320 E46, passar alla lyktor från 320 E46 serien alla årsmodeller av 320 E46 serien?
    Lite lulligt skrivet, hoppas ni förstår.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av André Visa inlägg
    Lyktor BMW 320 E46, passar alla lyktor från 320 E46 serien alla årsmodeller av 320 E46 serien?
    Lite lulligt skrivet, hoppas ni förstår.
    Nej det gör dom inte. Tex så kom det en facelift år 2002. Dvs andra lyktor. Sen så passar inte en xenon lykta på en bil med halogen lyktor, och vise versa.

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    dom e riktigt grymma! Va det v8 eller v10 du körde?
    Hade f.ö igentligen planerat att ha a8/s8 som första bil, kärlek vid första åket vill jag minnas. :d
    v10

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Första snön kom idag och de blir galet halkig direkt

Körde på motor vägen med sommar sulor @ 5 växel 1900 rpm gör lite gaspådrag och helt plötsligt släpper rumpan. Usch trodde jag skulle skita ner mig.

Var någon bensin Mercedes jag körde
    jag hade 4k varv i typ 50 på bimmern:> fyfan va hastighets mätarn flög upp och ner!
    Ris i föggen?

Jag har det problemet varje morgon, och jag kan inte göra något åt det förens original-dämpning sitter på runt om :/ Börjar bli tight nu!

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Nej det gör dom inte. Tex så kom det en facelift år 2002. Dvs andra lyktor. Sen så passar inte en xenon lykta på en bil med halogen lyktor, och vise versa.
    Så alla lyktor till E46 under 2002 passar alla E46:or under 2002?
    Kollade runt lite på Schmiedmann, känns lite sådär att lägga en beställning när man inte vet vad man skall ha :/

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in