Sidan 2 av 2 Första 12
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    bara så du vet , yasuni R är högvarvs
    Tackar för att du skrev det men "Ok men var lite duktig och använde google R är hög och Z är låg" skrev jag innan själv så, men Shöwtek förklarade ska dock bara invänta svar ifrån han så jag förstog rätt.

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Skitsnack att C16 / R1200 blir för högvarvit. Vill du ha effekt välj högvarvit rör, detta har jag listat ut med tiden.. Yasuni R är högvarvit också, men högvarvigare ska du ha.

tackar men kör med R endå, får allt för 1550kr som du kan läsa i mitt första inlägg.
    Men vad tjänar jag att ta c16/r1200 jäntemot R, får jag 5% mer i topp och acc är det inte värt det ju

Fått info om cyllen, han länkade till mallosi.com med art nr så kan någon lista ut vad där står? och om röret passar till den samt setupen jag tänkt ha http://www.malossistore.be/Prodotto.aspx?type=M&&C=31 8284&Search=si vet inte om det är uper sport, midrace eller vad.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av toxicstone Visa inlägg
    jo klart nä men kör på R röret, så lågvarv ger, mjukare acc eller jämnare? hehe så jag fattar, men då kör jag på röret, vill gärna kunna få upp den men kanske inte går med cyllen och det röret, inte hela världen bara något kul, men kör på det då får se om han svarar med cyllen vad det nu var för någona nnanars får jag köpa en streetrace på tsr eller något
    yasuni Z är lågvarvs, och ja det blir mjukare, blir inte som en spark i ryggen efter ett tag som det blir med högvarvigt (om man inte ställer om variator/koppling ordentligt)
    Jo det ska ju gå att stegra, handlar ju mest om teknik
    Fått info om cyllen, han länkade till mallosi.com med art nr så kan någon lista ut vad där står? och om röret passar till den samt setupen jag tänkt ha http://www.malossistore.be/Prodotto.aspx?type=M&&C=31 8284&Search=si vet inte om det är uper sport, midrace eller vad.
    fixa länken, kom fram till nån bandana?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    yasuni Z är lågvarvs, och ja det blir mjukare, blir inte som en spark i ryggen efter ett tag som det blir med högvarvigt (om man inte ställer om variator/koppling ordentligt)
    Jo det ska ju gå att stegra, handlar ju mest om teknik

fixa länken, kom fram till nån bandana?
    är för att länken bröt av sig själv som du kan se på den :S

iaf här är en ny infogad

står inte på engelska, vet inte hur man ändrar, tyckte jag ändrade till engelska :S

är för att länken bröt av sig själv som du kan se på den :S

iaf här är en ny infogad

står inte på engelska, vet inte hur man ändrar, tyckte jag ändrade till engelska :S
    länken visas inte, men i edit här så visar den sig :S

http://www.malossistore.be/Prodotto.aspx?type=M&&C=31 8284&Search=si är hela bryter den sig kopiera vet inte varför det beteer sig såhär.

Har kopierat texten också men står på spanska eller något även om jag väljer europa

GROUPES THERMIQUES EN FONTE Ø 47

Groupes thermiques en fonte D. 47: le maximum équilibre entre performances et durées des composants. Projetés et mis-à-point avec lobjectif spécifique dobtenir un groupe thermique capable de garantir une élevée fiabilité ainsi que le perfectionnement des systèmes de thermo et fluido-dynamique interne. Les techniciens Malossi, grâce à lexpérience dans la préparation des moteurs pour la competition ont apporté aux maximum niveaux le thermo-dynamique des groupes thermiques en fonte et ils ont soigné le fluido-dynamique interne du groupe thermique (voir les cosduits de transfer, échappement et chambre de combustion) en obtenant une élevée turbolence dans la chambre de combustion, qui a permis de reduire de façon consistante soit les consommations spécifiques que la pollution au echappement.

Caractéristiques

•Matériau: fonte spéciale lamellaire anti-usure
    •Surfaces déchange thermique recalculées
    •Usinage avec machines-outils à C.N.
    •Ouvertures et échappement étudiés pour le rendement maximum
    •Pistons en alliage spécial daluminium à haut contenu en silicium, allégés et renforcés
    •Segments en fonte spéciale à lubrification automatique
    •Rapport de compression optimisé
    •Chambre de combustion à trés haute turbulence

engelska, ifrån google, kanske lättare att förstå

THERMAL GROUPS IN IRON Ø 47

Groups thermal melting D. 47: maximum balance of performance and component life. Designed and made-to-point with the specific objective of obtaining a thermal unit can guarantee high reliability and the development of systems of thermal and fluid-dynamics. Malossi technicians, with experience in preparing for competition engines brought up to levels the thermo-dynamics and thermal units cast they have treated the fluid-dynamics of the thermal unit (see cosduits of transfer, exhaust and combustion chamber) by obtaining a high turbolent in the combustion chamber, which has consistently reduce consumption or specific pollution exhaust.

Features

• Material: cast lamellar special anti-wear
    • Surface heat exchange recalculated
    • Machining with machine tools C.N.
    • Intake and exhaust designed for maximum output
    • Pistons special aluminum alloy with high silicon content, lightened and strengthened
    • Compression ratio optimized
    • Combustion chamber at very high turbulence

svenska i google var bara massa bla bla som man ej förstog

edit: bild

Var lite smart och gick in på mallosi.com och letade upp återförsäljare, fanns bara i danmark och finland, tog varunr och hittade den inte i danmark men i finland

http://www.moposport.fi:8080/workspa...emcode=31+8284 länken är säkert bryten men kan inte infoga som ni förstår

fann dock att den är bara på 68cc inte 70
    Senast redigerat av toxicstone den 2010-11-11 klockan 00:35.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Jag fick ut att de är en cylle som tål mycke.

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag fick ut att de är en cylle som tål mycke.
    Ok, ja det är gjutjärn vad jag förstog så, såg dubbla ringar på kolven.

Men är mest det, är den bra för det första, sen är det som streetrace eller mer midrace osv.
    ska försöka kolla under dagen dock har den ett så konstigt namn :S

Ok, ja det är gjutjärn vad jag förstog så, såg dubbla ringar på kolven.

Men är mest det, är den bra för det första, sen är det som streetrace eller mer midrace osv.
    ska försöka kolla under dagen dock har den ett så konstigt namn :S
    Ej funnit något men hoppas på er hjälp (: letat som en idiot efter info.

Kör på och prova helt enkelt? Tror inte dom tillverkar en skit cylinder.
    Om inte så kör på sport pro 70cc! Även streetrace funkar bra som du har nämnt, inte lika hög effekt
    i den som i sport pron.
    Onödigt lägga pengar på den om den är skit endå.

Iaf så varvar streetrace mer än sportpro men sporpro toppar lite mer, får kolla mer.

Sportpron har det extra som inte streetracern har.
    Allså sportpron ger mer effekt över huvud taget.
    Inte att den ger bättre topp bara.
    Har haft båda cylindrarna!
    ok tror dig, står bara på twostroke att streetrace varvar mer men ger 0.5HK mindre + den är gjutjärn så

ok tror dig, står bara på twostroke att streetrace varvar mer men ger 0.5HK mindre + den är gjutjärn så
    Katalog hästar ,

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    tro inte på allt du läser på twostroke...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in