Sidan 10 av 73 Första ... 891011122060 ... Sista

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Har du olja i motorn?

Pluggen du snackar om är nog "nivåpluggen". Du ska ha 2-t oljan i bensinen
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    kan va att du kör på dålig olja, jag ahde det problemet när jag körde på traktorolja (den var 10-40w och det va billigare att sno den ur fatet än att köpa snordyr enliters :p) så testa att byta mot någon bra olja.
    Jag har beställt ny "riktig" kopplings olja, ingen aning om vad killen innan har slängt i ^^
    Får vänta och se
    Listade ut igår att man tankar olja i tanken så då var det bara ut i garaget och pumpa ur all bensin för säkerhetsskull (har inte tankat själv, utan det låg i)

Tack för svaren

Citat Ursprungligen postat av rallyrobin Visa inlägg

Har du tappat huvudet?!

SÅKLART DET ÄR!

saknar 450in och sommaren...

Men iår har jag iaf dubbdäck till 125an Motorn har fått nya ramlager, packboxar, kolv och packningar. Ramen, fotpinnar och övre styrkrona är precis hemma från pulverlack på bilden

Någon som ska köra nyårsracet i U-hamn?

Bara sälja den snabbt innan det börjar nöta på ramen

Är lite sugen på 250, men då gör inte mina dubbisar nån nytta... Så jag behåller den nog över vintern iaf, ska fixa skydd för ramen

nån som vet något bra ställe att köra på om man inte är medlem i nån klubb? i Kronobergs trakterna var det tänkt

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    nån som vet något bra ställe att köra på om man inte är medlem i nån klubb? i Kronobergs trakterna var det tänkt
    Finns det nån crossbana?

Drog med hojen upp till stugan, har 3,5 hektar skog att göra enduro spår på!
    Kört flera timmar om dan
    Yellowfail

Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Finns det nån crossbana?

Drog med hojen upp till stugan, har 3,5 hektar skog att göra enduro spår på!
    Kört flera timmar om dan
    När det gäller crossbanor så är det vissefjärda och Nybro vad jag vet. Enduro spår finns ett par stycken fiskesjö och Växjö tex. Men hade vatt kul om det fanns nån crossbana nån stans där man inte betala träningsavgifter och sånt

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    vemfan är du om man får fråga? Typ bäst låter det som...
    Många som snackar om hur man ska göra och vad som är fel men det är då fan aldrig några bilder eller filmer uppe! Förutom från rallyrobin iof

nej jag är inte bäst och varför måste det låta så så fort någon påpekar något? har slutat kört, kör bara lite ibland nu när jag känner för det, har inge bilder eller filmer, har funnits nån film på youtuben vet jag men vet inte om dom är kvar. annars kan ni väl kolla facebooken finns nån bild där. leif jesper emilsson

Reg.datum
    Sep 2010
    körde för första gången på 2 månader idag, kylaren höll ihop med kemisk metall! jäkligt härligt var det! lite halt bara.

Körde lite i torsdags på crossbana. Fan vad feg man va men när man börja gasa så fick det hyfsat ändå blir tagga enduro träning på lördag

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Körde lite i torsdags på crossbana. Fan vad feg man va men när man börja gasa så fick det hyfsat ändå blir tagga enduro träning på lördag
    Gillart!!

Själv har man sånt körsug att jag spenderade hela kvällen/natten med att ta isär hojen och tvätta bit för bit ;'(
    Yellowfail

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    är det svårt att få tag på reservdelardelar till crossar från början av 80-talet och är det dyrt?
    Beror nog på märket, kan bli ganska dyrt men inte så mkt dyrare än vad det till nya crossar
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    okej ska kanske köpa en yamaha 250 från 80-tal som inte har någon gnista och ägaren vet inget om den. vad kan den vara värd? ger nog max 500:-
    okej!, beror på skicket!, men han kan säkert få upp mot 2 papp, men börja med ett skammbud
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

Yamaha ÅF kan ta hem samtliga delar till äldre hojar

jaha, va bra fast dom tar väll bra betallt också, eller?
    När jag skulle beställa bla kolv och insug så va det inte mycket dyrare än till en nyare hoj. Detta va iof 5 år sen.

Grejjerna är ju nya så det kostar lika typ

Citat Ursprungligen postat av Boijen Visa inlägg
    Tjena Har precis köpt en kawwa 85cc o undrar bara om jag behöver koppla när jag växlar? Det är min första cross
    Klart det är bra om du kopplar. Men måste måste du inte
    Jag själv använder endas kopplingen när jag växlar om jag sitter ner, inte när jag står :b

du växlar väl med moppen, samma sak.
    men ibland då man legat 10 varv på en bana och är så trött i armarna/händerna så man inte får in kopplingshandtaget då har man fått växla utan.

Tänkte fråga en snabb fråga. Ungefär hur länge ni varmkör@står på tomgång innan ni börjar köra era cyklar??

Tänkte att 5-10min lär räcka på tomgång innan jag kör till bussen? är ca 2km (A)

Vet att de sliter att köra korta sträckor men tänkte förhindra det lite med att låta den stå lite längre på tomgång?

//Juppen

EDIT; Köpte crossen igår 80ccare nyrenoverad ny vev, kolv, vevlager och cylinder för 5500

Kawasaki kx -94'a
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-11-17 klockan 13:01.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

man märker ju då den svarar på gasen bra osv, då är den varm.

Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    man märker ju då den svarar på gasen bra osv, då är den varm.
    Jo förstår de, men tänkte om de fanns någon rekommendation om vad som var bra~~
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Om ni skulle köpa/sälja en cross motor, vart skulle ni gjort det då?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in