Palla dra upp diskussionen igen. Om han nu vill spendera 3/4 av sin årsinkomst på sin bil så är det hans problem.

Själv, som brukis finns det många alternativ tror jag. Vill man ha något sportigt men ändå snålt så är nog Polo GTI eller Fabia RS två klockrena val. Däremot tror jag att JAG hade valt en Golf MK5 1.6 som brukis för den summan pengar. Då det är en attraktiv, relativt ny bil med bra bränsleförbrukning och bra komfort Lagom storlek också om man kör mycket stadskörning och ska parkera.

Någon som vet hur de är att byta motor i en saab 93 från 05 ?

har lagt ut en annons i tidningen om att jag söker jobb så ringde en kille och ville ha en motor bytt ( grannen till ägaren till bilen ringde så jag fick inte reda på så mycke om den så jag ska ringa ägaren ikväll. ) men iallafall är saab någon speciell svår motor att byta ?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Så 4 BMW har misshandlat dej? Eller var det 4 "blattar" som misshandla dej som du tror/eller vet kör BMW? Isåfall så är det ju grymt löjligt. Hur fan kan man hata ett märke med motiveringen "att aggresiva blattar kör dem"?

Finns säkert volvo förare som slåss. Ska vi hata volvo? Finns säkert SAAB förare som slåss! Nu hatar vi även SAAB..

En sak till. Volvo kan inte jämföras med BMW på långa vägar! Så du vet... BMW är helt enkelt bättre än volvo på precis alla punkter.
    Blattar slåss... Jag ser BMW som största ****** bilen man kan köpa. Ska man ha lite dyrare bil (som BMW är om jag inte har fel?) tycker jag att man ska välja en Mercedes.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Så 4 BMW har misshandlat dej? Eller var det 4 "blattar" som misshandla dej som du tror/eller vet kör BMW? Isåfall så är det ju grymt löjligt. Hur fan kan man hata ett märke med motiveringen "att aggresiva blattar kör dem"?

Finns säkert volvo förare som slåss. Ska vi hata volvo? Finns säkert SAAB förare som slåss! Nu hatar vi även SAAB..

En sak till. Volvo kan inte jämföras med BMW på långa vägar! Så du vet... BMW är helt enkelt bättre än volvo på precis alla punkter.
    Ett tips bara. Lär DIG stava för fan.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Jag börjar, om någon inte hinner före Som bruksbil - till/från jobb osv .. En golf mk5 1.6 somsagt.

Detta verkar vara ett vettigt exemplar.
    http://www.blocket.se/lund/VW_Golf_1...m?ca=23_11&w=1

Kostar 11 600kr / år att helförsäkra i mitt namn med 2500 mil / år att köra, vilket i mitt tycke är lite överdrivet. Men det var ju vad kravet var. Det betyder knappt 1000kr/månad i försäkring. Av egen erfarenhet drar en sådan bil mellan 0.5-0.8 blandad körning vilket är helt överkomligt.

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Jag börjar, om någon inte hinner före Som bruksbil - till/från jobb osv .. En golf mk5 1.6 somsagt.

Detta verkar vara ett vettigt exemplar.
    http://www.blocket.se/lund/VW_Golf_1...m?ca=23_11&w=1

Kostar 11 600kr / år att helförsäkra i mitt namn med 2500 mil / år att köra, vilket i mitt tycke är lite överdrivet. Men det var ju vad kravet var. Det betyder knappt 1000kr/månad i försäkring. Av egen erfarenhet drar en sådan bil mellan 0.5-0.8 blandad körning vilket är helt överkomligt.
    Vilket försäkringsbolag var det?

Länsförsäkringar gav mig en kostnad på 18 216 kr / helår för den. Inte kul att bo i huvudstad.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Blattar slåss... Jag ser BMW som största ****** bilen man kan köpa. Ska man ha lite dyrare bil (som BMW är om jag inte har fel?) tycker jag att man ska välja en Mercedes.
    HAHAHAHAHAH du va fan den sorgligaste jag sett på länge!
    Men välj du Mercedes för de är så många fler svenskar som kör dom bilarna än bmw.....
    Sluta skriv för du kommer bara bli ännu mer utskrattad!

Vilket försäkringsbolag var det?

Länsförsäkringar gav mig en kostnad på 18 216 kr / helår för den. Inte kul att bo i huvudstad.
    Det var med Länsförsäkringar

Skulle kolla försäkring på Fiesta ST150 nyss för att lägga upp som förslag i tråden. Fick försäkringskalkyl på 17 500 kr från det billigaste bolaget. Sveland ville ha drygt 48 000 kr! Ingen bruksbil där inte.

Jakten fortsätter. Testa på ni andra och se vad ni hittar.
    Somsagt, bo inte i Stockholm Frågan är hur försäkringspriserna blir när man flyttar till Malmö

Skulle kolla försäkring på Fiesta ST150 nyss för att lägga upp som förslag i tråden. Fick försäkringskalkyl på 17 500 kr från det billigaste bolaget. Sveland ville ha drygt 48 000 kr! Ingen bruksbil där inte.

Jakten fortsätter. Testa på ni andra och se vad ni hittar.
    190e 2,3 16v pris runt 60- 80 för en i mycket fint skick svensksåld.

Trygg-Hansa 6719kr /år

drar 0,9-1L/mil inte den billigaste kanske.

170-185 hk lite vilken årsmodell.

Manuell dogleg låda och diffbroms

4sitsig med Recaro stolar och baksäte.

Lagom skoj bruksbil med trevlig motor. ett öppet KN filter så låter den gudomligt

Reservdelar för det mesta pisspengar. Men man lär väll ändå ligga på gränsen på dem 5000 om man kör mycket på grund av bränsleförbrukningen.

http://www.garaget.org/?car=18024&image=1069228

dem är till salu för 50

Mercedes frälst som man är.

Citat Ursprungligen postat av Conrad Visa inlägg
    190e 2,3 16v pris runt 60- 80 för en i mycket fint skick svensksåld.

Trygg-Hansa 6719kr /år

drar 0,9-1L/mil inte den billigaste kanske.

170-185 hk lite vilken årsmodell.

Manuell dogleg låda och diffbroms

4sitsig med Recaro stolar och baksäte.

Lagom skoj bruksbil med trevlig motor. ett öppet KN filter så låter den gudomligt

Reservdelar för det mesta pisspengar. Men man lär väll ändå ligga på gränsen på dem 5000 om man kör mycket på grund av bränsleförbrukningen.

http://www.garaget.org/?car=18024&image=1069228

dem är till salu för 50

Mercedes frälst som man är.
    Dethär med Dogleg-låda har jag aldrig förstått... 1an bakåt, right? Det är för mer rally, eller hur var det? men ärligt, kan väl ärligt inte vara SÅ mycket bättre än en vanlig låda?

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    tyckte den var skitful inte värd 50
    Tycker du, ja. Men istället för att komma med en så meningslös kommentar. Varför inte lägga upp vilken bil DU tycker är bättre, och varför?

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Dethär med Dogleg-låda har jag aldrig förstått... 1an bakåt, right? Det är för mer rally, eller hur var det? men ärligt, kan väl ärligt inte vara SÅ mycket bättre än en vanlig låda?

Tycker du, ja. Men istället för att komma med en så meningslös kommentar. Varför inte lägga upp vilken bil DU tycker är bättre, och varför?
    Det är för att få i 5an snabbare. Man använder ju aldrig ettan direkt därför dem gjorde så. M3an har också samma låda om jag inte har fel.

Är väll en dels kul grej och dem använde lådan på DTM bilarna där det behövdes. måna evo 190 bilar blev DTM bilar. var bara ett fåtal "riktiga" 190 DTM bilar som byggdes 100% där det nästan bara var taket som var original.
    Senast redigerat av Conrad den 2010-11-19 klockan 21:42.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Ett tips bara. Lär DIG stava för fan.
    Ett tips bara. Dubbelposta inte!
    Inte konstigt att du åker på däng, du verkar vara en kaxig jävel..

F.ö så är numera Dej/mej/sej lagligt i svenskan. Tycker själv det ser lite stelt ut att skriva dig/mig/sig osv i ett moppeforum. Dock så använder jag såklart dem stavningarna i lite mer seriösa skolarbeten!

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    tyckte inte den var snygg, och tyckte det var för gammal bil för pengarna!

om vi nu ska gå efter den här "tävlingen" så tycker jag denna

http://www.blocket.se/jonkoping/Volk....htm?ca=20&w=2

visst, ingen rolig bil, men ska man bara bruka tycker jag den verkar vettig, låg förbrukning, kvalitetsmärke osv.
    4 dörrar är ett plus, sen är det rätt ny med

Samma bil som jag valde

Däremot satt jag nyss och tänkte lite. Man får jääkligt mycket bil för pengarna om man köper en saab idag. Tror definitivt jag skulle kunna ha en 9-3 Aero också. Inte överdrivet dyra i bränsle om man kör någorlunda lugnt

Dock har jag denna gången endast tagit med 1000-1500 mil / år då det är mer åt det hållet jag ligger åt körmässigt Då ligger den på 10k om året i mitt namn, Helförsäkrad.
    Bilen jag gick efter var denna:
    http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_3...m?ca=23_11&w=3
    Senast redigerat av Bjorviken den 2010-11-20 klockan 11:28.

Citat Ursprungligen postat av Conrad Visa inlägg
    Det är för att få i 5an snabbare. Man använder ju aldrig ettan direkt därför dem gjorde så. M3an har också samma låda om jag inte har fel.

Är väll en dels kul grej och dem använde lådan på DTM bilarna där det behövdes. måna evo 190 bilar blev DTM bilar. var bara ett fåtal "riktiga" 190 DTM bilar som byggdes 100% där det nästan bara var taket som var original.
    Sådan låda ka jag sen ha i min 300 diesel merca, det enda som kommer att palla effekt
    EDIT: förutom zf 450n då från 124 300-320ce/e 24v

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Reg.datum
    Jul 2010
    Med tanke på 2500mil/år så hade jag dragit min lott på en Polo TDI.
    http://www.blocket.se/kronoberg/VW_P....htm?ca=15&w=3

Eller för att vara liite rolig,
    http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=15&w=3

Den ligger dock på 16k/år med mig på försäkringen :/

Skumt, kunde du göra någon försäkringskoll på Polon? Samtliga bolag hänvisar till att den inte finns i registret. Testat med några andra också. Kanske för ny?

Håller dock med dig om att det sett till bruksbil förmodligen är ett väldigt bra val, med nya fordonsskatten från och med nyår hamnar den på drygt 1200 kr i skatt, med nästan obefintliga driftskostnader. Med ett chip i har man nog en trevlig karaktär.

Jag körde ju en sådan för 1½ månad sedan, upplevde den som trevlig i sin karaktär. Allting kändes distinkt och genomtänkt, bra stolar. Lite trång i baksätet kanske men ingenting som bekymrar en förare.

Ljudet från den 3-cylindriga dieseln är rätt intressant, skulle vilja veta hur det hade blivit med ett mer öppet system.

Ytterligare en här, som faktiskt kan beskrivas som fabriksny inom budgeten.

Angående körsträckan jag la upp så är det knappt 200 mil i månaden och det ser inte jag som speciellt mycket? Jag personligen får kämpa för att inte hamna på det dubbla. Eller så är det kanske mycket?

Skumt, kunde du göra någon försäkringskoll på Polon? Samtliga bolag hänvisar till att den inte finns i registret. Testat med några andra också. Kanske för ny?
    Bilen är så ny att vagnskadegaranti finns kvar (fungerar som vagnskadeförsäkring, och därför är endast halvförsäkring möjlig att göra), därmed kan du antagligen inte göra försäkringskoll på internet utan måste ringa de.

Reg.datum
    Jul 2010

Håller dock med dig om att det sett till bruksbil förmodligen är ett väldigt bra val, med nya fordonsskatten från och med nyår hamnar den på drygt 1200 kr i skatt, med nästan obefintliga driftskostnader. Med ett chip i har man nog en trevlig karaktär.

Jag körde ju en sådan för 1½ månad sedan, upplevde den som trevlig i sin karaktär. Allting kändes distinkt och genomtänkt, bra stolar. Lite trång i baksätet kanske men ingenting som bekymrar en förare.

Ljudet från den 3-cylindriga dieseln är rätt intressant, skulle vilja veta hur det hade blivit med ett mer öppet system.

Ytterligare en här, som faktiskt kan beskrivas som fabriksny inom budgeten.

Angående körsträckan jag la upp så är det knappt 200 mil i månaden och det ser inte jag som speciellt mycket? Jag personligen får kämpa för att inte hamna på det dubbla. Eller så är det kanske mycket?

På en annan Polo tdi får jag fram 12,500kr /år hur som helst, ganska okej måste jag tycka.

Det låter nice, den kan nästan vara aktuell som nästa bil om hjärnan får bestämma. Alltid gillat Vw, deras kvalité känns riktigt vass!

Jag ligger ju inte på 200mil i månaden, närmare hälften på det skulle jag tro. Jag kör oftast väldigt korta sträckor ner till stan och sånt bara.

Just jävlar, det har du ju rätt i! Winwin på det!

På en annan Polo tdi får jag fram 12,500kr /år hur som helst, ganska okej måste jag tycka.

Det låter nice, den kan nästan vara aktuell som nästa bil om hjärnan får bestämma. Alltid gillat Vw, deras kvalité känns riktigt vass!

Jag ligger ju inte på 200mil i månaden, närmare hälften på det skulle jag tro. Jag kör oftast väldigt korta sträckor ner till stan och sånt bara.
    WTF! Hur lyckas du åka såpass lite? Brukar du inte åka in till GBG rätt ofta? Jag fattar inte, då jag bara glider runt här hemma sätter jag 70 - 90 mil på en vecka utan att ens behöva anstränga mig. Råkar man glömma bort sig lite blir det 400 mil på en månad. Inte bra.

Reg.datum
    Jul 2010
    Just jävlar, det har du ju rätt i! Winwin på det!

WTF! Hur lyckas du åka såpass lite? Brukar du inte åka in till GBG rätt ofta? Jag fattar inte, då jag bara glider runt här hemma sätter jag 70 - 90 mil på en vecka utan att ens behöva anstränga mig. Råkar man glömma bort sig lite blir det 400 mil på en månad. Inte bra.

Jag lyckades inte kommer mer än 400mil med BMWn innan jag kvadda den. Då hade jag haft den i typ 3månader. Då jag körde var de mest nöjeskörning

Körde en del innan, runt 3500mil första året som jag hade körkort tror jag.
    Brukar köra en del på helger bara, men GBG tur och retur är inte mer än 7mil. På vardagar så kördes inte bilen mycket då mitt jobb var precis nedanför backen.
    Sen hände de rätt ofta att vi tog farsans bil och åkte runt med på helgerna, iallafall under sommarhalvåret.

Så med tanke på det så är de kanske inte så värst lönsamt att ha en dieselPolo för min del ändå

Vem lyckas hitta något som fyller i ramarna?
    Nej men jag säger bara köp och sälj!

http://www.blocket.se/uppsala/Merced....htm?ca=10&w=3

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Nej men jag säger bara köp och sälj!

Sjukt billigt (om det inte är en av alla fake annonser som läggs ut varje dag)

Sjukt billigt (om det inte är en av alla fake annonser som läggs ut varje dag)

RA motor står som ägare... men han satte ju själv ut annonsen idag (10 dagar senare).

Så vem är ägaren (?)

Edit: Drog en faxning...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in