fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010

HJÄLP fort som satan ! DRAC

Tja, jag har en rieju drac med barikit 80cc 21mm förgasare, har funkat klockrent tills i förrgår, jag kan köra ca 100meter sen så börjar den möa, hacka, och det kan komma någon smäll från avgasröret, jag har gjort rent förgasaren+ luftfiltret 3 gånger....
    hjälp ?!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Färg på tändstiftet?

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Färg på tändstiftet?
    åhhhhhhhhh, köp den får fan ett frispel snart på den!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    åhhhhhhhhh, köp den får fan ett frispel snart på den!
    Haha allt går att lösa. Gör en vanlig felsökning. Om bensinen kommer till föggen och om den fortsätter ner i cyllen. Kolla tändstiftets färg. Kolla måttet på stiftet. Du kanske borde köpa ett kraftigare stift med tanke på din setup. Kolla membranet också.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    det är mer syre i luften nu, det kräver att moppen ställs in lite fetare den här årstiden, prova byt munstycke och pilla lite på luftskruven, och byt filter

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    det är mer syre i luften nu, det kräver att moppen ställs in lite fetare den här årstiden, prova byt munstycke och pilla lite på luftskruven, och byt filter
    Min CPI har löst det själv med bränsle mixen den går fetare utav sig själv

gissar på något i tändningen, testa byt stift sen tändhatt osv. och kolla så att alla sladdar får ordentlig kontakt, detta löser sig ska du se
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    Inte för att vara sån och gå OT, men det är inte MER syre i luften så här års. Luften är bara fuktigare vilket leder till att moppen har lättare att ta upp mer syre
    Samma sak på människor som mopeder (typ)
    Jag är bara norsk när jag känner för det.
    - När jag gjort bort mig eller när jag gjort något grymt bra

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Skulle som flera här tidigare har nämnt att det kan vara något med tändningen prova att byta stift?

Citat Ursprungligen postat av NorZkeN Visa inlägg
    Inte för att vara sån och gå OT, men det är inte MER syre i luften så här års. Luften är bara fuktigare vilket leder till att moppen har lättare att ta upp mer syre
    Sixten din naturbög när hitta du tillbaka hit?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av NorZkeN Visa inlägg
    jaja, mopeden får mer syre, det var det jag ville komma fram till

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mer syre i luften när det är kallt ute. Alltså är det för mycket syreatomer i luften som sugs in i motorn. Och då är det för få "bensinmolekyler" till syret. Alltså går den helt plötsligt för magert. Större munstycke gäller!
    word!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in