Sidan 1 av 2 12 Sista

Malossi Big Bore 77 eller team 2 ?? !!

Villken cyllinder tycker ni?
    Malossi Big Bore 77 eller team 2 cylindern.
    Har team 2 röret men vet inte vilken cylinder jag vill köpa.
    tips på vilken som blir bäst?

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Eftersom det är två olika klasser så beror det också på vilken du vill köra i, Malossi ts2 har ju maxeffekt vad jag vet på runt 24hk, medans bigbore kan få runt 25-26, men eftersom du redan har ts2 röret så skulle jag kört på ts2an
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Vart kan man köpa en bigbore och för hur mkt? samt finns den för en ludix one? Någon som vet?

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av derbi-oscar Visa inlägg
    Vart kan man köpa en bigbore och för hur mkt? samt finns den för en ludix one? Någon som vet?
    är ganska säker på att det inte finns bigbore till den vanliga peugeot motorn, utan isåfall piaggio blocken då

okej jag tror jag köper Big Bore röret kanske är inte säker

Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Eftersom det är två olika klasser så beror det också på vilken du vill köra i, Malossi ts2 har ju maxeffekt vad jag vet på runt 24hk, medans bigbore kan få runt 25-26, men eftersom du redan har ts2 röret så skulle jag kört på ts2an
    Hur vet du att man max kan få 24hk med TS2 och 26hk med BB77? Har du kunskap och tid så kan du få ut grymt mycket.

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Hur vet du att man max kan få 24hk med TS2 och 26hk med BB77? Har du kunskap och tid så kan du få ut grymt mycket.
    Dock skrev jag ´´vad jag vet´´ det är iallafall vad jag läst på twostroke och läst på andra forum och så Men det är klart att om du är riktigt kunnig så kan du få ut mer

okej, vilken cylinder skulle ni rekommendera för en Ludix one då?

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    okej, vilken cylinder skulle ni rekommendera för en Ludix one då?
    Vad har du för någon setup i övrigt?

Precis man ska aldrig säga något om max effekt för är man bara kunnig så kan man komma långt

Vad har du för någon setup i övrigt?
    Ingen racing för tillfället, ska börja stunta vill bara veta en bra cylinder för en Ludix one

Ingen racing för tillfället, ska börja stunta vill bara veta en bra cylinder för en Ludix one
    du ska inte ha en bb77 eller ts2 till stunt !!!

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    du ska inte ha en bb77 eller ts2 till stunt !!!
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Vad menar du med bra?
    Vet faktiskt inte, en bra för hyperbygge eller liknande

Aldrig fått ett bättre svar på en fråga jag har ställt tror jag...
    Haha då kommer ett bättre här, för en hyper? vad skulle du kört för setup då?

En lågvarvig sport setup. Man använder då inte Racing setup för stunting...

En lågvarvig sport setup. Man använder då inte Racing setup för stunting...
    Har inte sagt att jag ska ha hyper setup för stunting? Läs innan du kommenterar..

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Menar du på peugeot ludix motorn? Finns inte så stort urval man kan länka lite grejer Detta är den vassaste cylindern jag kunde hitta Cylinder----> http://twostroke.se/product.asp?product=14345 Rör---> http://twostroke.se/product.asp?product=12235 Vevparti---> http://twostroke.se/product.asp?product=13649. Är ganska bra grejer men det är dock inte hypergrejer mer midrace

Har inte sagt att jag ska ha hyper setup för stunting? Läs innan du kommenterar..
    Har läst igenom tråden nu och ser att du vill veta en bra cylinder som passar bra till ett hyperbygge. Men ska också fungera bra till stunting. Har jag missat något eller?

Menar du på peugeot ludix motorn? Finns inte så stort urval man kan länka lite grejer Detta är den vassaste cylindern jag kunde hitta Cylinder----> http://twostroke.se/product.asp?product=14345 Rör---> http://twostroke.se/product.asp?product=12235 Vevparti---> http://twostroke.se/product.asp?product=13649. Är ganska bra grejer men det är dock inte hypergrejer mer midrace
    Okej, tackar Tror du den cyllen skulle gå bra ihop med ett zx? Och måste jag byta vev? (a)

ja den var ju verkligen bättre....
    ååh höhö
    Skrev ju mer efter

jag köper nog Big Bore 77 och kanske röret senare om jag inte e nöjd då

Vet inte riktigt vad för prylar det finns till ludix så ville inte svara på den frågan.
    Men vi skippar detta, nykomling
    Haha man må¨åste ju börja nånstans Men tror du att en Malossi 70cc skulle gå bra med ett zx rör? Eller är det för lågvarvigt?

Haha man må¨åste ju börja nånstans Men tror du att en Malossi 70cc skulle gå bra med ett zx rör? Eller är det för lågvarvigt?

de vet jag inte de finns ju massa olika malossi 70 cc, köper du en för ca 2000 så går den nog fint

Citat Ursprungligen postat av Pettersson_Tobias Visa inlägg
    de vet jag inte de finns ju massa olika malossi 70 cc, köper du en för ca 2000 så går den nog fint
    http://twostroke.se/product.asp?product=14345 den menar jag

klart de går bra men kanske skulle vart lite bättre rör men de behövs ju inte, till vilken moppe e de ?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in