Sidan 37 av 42 Första ... 273536373839 ... Sista

Ämne: K50-tråden

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    okej, kan du länka nån sida som säljer såna rör?
    Det finns en tråd där alla moppe sidor finns
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

http://www.cykelkraft.se/index.php?c...ode=J17-306-02

Sedan om du vill ha en passande ljuddämpare till det röret:

http://cykelkraft.se/index.php?conte...ormation&code=

Det blir sammanlagt 688kr eller gör du en egen ljuddämpare sparar du 289kr

Edit: dennis såg du att ja skrev Sparar inte tjänar
    Senast redigerat av suzuki_master den 2010-11-14 klockan 21:41.

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Du lär dig !

Gasvajern som hängt upp sig?

Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Kolla gasvajerns genomföringar och kolla så den inte är skadad, i kläm eller liknande nånstans, speciellt vid styrstopp m.m.

Att motorn ''rusar'' kan också bero på tjuvluft. Det mest troliga stället där den kan dra tjuvluft är cylinderfoten då du skruvade bort muttrarna till pinnbultarna. Får du igång motorn kan du prova att spreja startgas på dom ställen där den troligtvis kan tjuvdra. Ett annat ställe är runt förgasaranslutningen.

mvh. Wiklund.
    Jag vet bättre sätt att döda en k50 än att tömma på olja!

Reg.datum
    Aug 2010

K50 16mm

Tjena, jag undrar om det är ett måste att ha 16mm förgasare till 60cc?
    Och jag undrar om man måste borra upp insuget om man ska få på en 16mm

Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Så länge insuget inte förstoras så har du ju även inte nytta utav en större förgasare. Hålet är på 8,5mm har jag för mig. Är inte ett måste till 60cc-cylindern, men det gör helt klart nytta.
    Okej tack så mycket. men hur stort munstycke ungefär ska man ha med original förgasare och 60cc? vet att det inte går att svara exakt, men ungefär?

och om jag vill fixa 16mm förgasare, och vill fixa större insug, hur gör jag då?

hmm ja får inte in 7mm borr i min k50 kåpa

Okej tack så mycket. men hur stort munstycke ungefär ska man ha med original förgasare och 60cc? vet att det inte går att svara exakt, men ungefär?

och om jag vill fixa 16mm förgasare, och vill fixa större insug, hur gör jag då?
    70-80 munstycke, fräsa upp insuget är lättast

Kolla gasvajerns genomföringar och kolla så den inte är skadad, i kläm eller liknande nånstans, speciellt vid styrstopp m.m.

Att motorn ''rusar'' kan också bero på tjuvluft. Det mest troliga stället där den kan dra tjuvluft är cylinderfoten då du skruvade bort muttrarna till pinnbultarna. Får du igång motorn kan du prova att spreja startgas på dom ställen där den troligtvis kan tjuvdra. Ett annat ställe är runt förgasaranslutningen.

mvh. Wiklund.
    tack för svaren gasvajern har jag ej kollat, men den funkar som vanligt när moppen väl går igång
    jag har lossat cylindern, bytt 2 pinnbultar och smetat på packningsmassa på
    cylinderfots packningen, samt på topplocks packningen. sen har jag även skruvat på tomgångsskruven, så nu är tomgången okej också
    nu till det tråkiga... den startar bara när man springer igång den, på typ 5e försöket :/
    när den väl går igång så går den skit bra och om man stänger av och kickar när den är varm så startar den på första kicken... :/
    någon som vet vad det kan va för fel? det var en pinnbult till som var lite sliten i gängorna, kan det vara den som är felet? HJÄLP!

EDIT: när jag starta den första gången efter att jag hade lossat cyllen, så blev det förgasarsmällar :S

Tror du har risiga reeds...eller oxo att den går lite snålt.

Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Att den varvar för att den går snålt är felaktigt En bensinare dör om den får för snålt med soppa. Dock om den går på metanol så kommer den börja varva som ett as om den stryps för hårt eller om bränslet höller på att ta slut i tanken.

Du bytte 2st pinnbultar men är du säker på att gängerna och pinnbultarna är 100% hela?
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

Reg.datum
    Aug 2010

k50 är konstig

Tjena, har precis satt på en ny 60cc så den är inte inkörd ännu, men när moppen är varm så börjar det komma typ kling ljud från cylindern, ni kan höra om ni lyssnar noga, hörs bäst på tomgång. jag har kollat så det inte är ngn mutter eller något annat som sitter löst, och när mopeden är kall så låter den normalt..

Sen i mitten av filmen så ser ni att den dör snabbt helt plötsligt?
    http://www.youtube.com/watch?v=mhFQnQBBlqE

moppen läcker mycket avgaser vid cylindern för jag har en sprucken avgasmutter. + den har för stort munstycke.

hjälp tack,

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    fs1 har 6,8mm vet jag iallafall

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av albine Visa inlägg
    Tjena, har precis satt på en ny 60cc så den är inte inkörd ännu, men när moppen är varm så börjar det komma typ kling ljud från cylindern, ni kan höra om ni lyssnar noga, hörs bäst på tomgång. jag har kollat så det inte är ngn mutter eller något annat som sitter löst, och när mopeden är kall så låter den normalt..

moppen läcker mycket avgaser vid cylindern för jag har en sprucken avgasmutter. + den har för stort munstycke.

hjälp tack,

Låter nog så för att det är en gjutjärns cylinder, ljudet var så på alla mina cylindrar också, och ingen utav dom har skurit

Reg.datum
    Aug 2010
    tjena, har köpt en "65"cc cylinder från rinad, den nyper nästan hela tiden,.. vet inte vad jag ska göra

Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Låter nog så för att det är en gjutjärns cylinder, ljudet var så på alla mina cylindrar också, och ingen utav dom har skurit
    okej, bara det att den nyper efter typ en km :S
    någon som vet vad man kan göra åt det?
    Senast redigerat av albine den 2010-11-25 klockan 23:58.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av albine Visa inlägg
    okej, bara det att den nyper efter typ en km :S
    någon som vet vad man kan göra åt det?
    Köra med choken i ! min höll med på lite så men de är för att de är för lite kolv spel bara kör lungt typ 45-50 så den får slita in sig.

Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av sacky Visa inlägg
    Köra med choken i ! min höll med på lite så men de är för att de är för lite kolv spel bara kör lungt typ 45-50 så den får slita in sig.
    kan jag inte bara köra med förstort munstycke? borde funka lika bra

hmm, polarens dt går ju upp i ett jävla varv när han glömt slå på bensin kranen:S

hjälp tack,
    Det är sånt du får stå ut med men du kan fixa de genom att svetsa dit pinnar på kylflänsarna som de är på original cylindern, eller skaffa gummibelägg som sitter mellan kylflänsarna

Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    hmm, polarens dt går ju upp i ett jävla varv när han glömt slå på bensin kranen:S

Det är sånt du får stå ut med men du kan fixa de genom att svetsa dit pinnar på kylflänsarna som de är på original cylindern, eller skaffa gummibelägg som sitter mellan kylflänsarna
    Vad är det för pinnar du syftar på? :S Man ska ju inte behöva svetsa på extra kylflänsar bara för att den värmenyper. En liten honing skull ev kunna sitta fint då det blir mer utrymme till en ev expanderande kolv
    Gummibitar mellan kylflänsarna försämrar ju bara kylningen.
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

någon som är intresserad av en k50 motor rätt fräch med ny 50cc 5,5 hk cylle, med fs1 ram och lite skit prylar i en låda?

Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Kommer du hit med så kan jag ta det
    javisst va ger du för den då?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in