Sidan 14 av 57 Första ... 4121314151624 ... Sista

Ämne: Datortråden!

Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    En del. Tillräckligt mycket för att man inte ska ha några pengar kvar iaf.
    haha menar det kör 4770 CF

Tjena !
    ska få en Tv i julklapp är det tänkt (a)
    och så ska jag koppla in tv;n som datorskärm.. frågan är vad jag ska välja ? 32'' eller 42'' har sett folk som har 32''. och det ser grymt stort ut , men dugligt !
    men hittade en 42'' (kampanjpris) så priset var lika som för 32''.. jag undrar om det kommer bli helt fel med 42'' skärm ? kommer det bli helt cp när man spelar med så stor skärm? ge tips !
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    Tjena !
    och så ska jag koppla in tv;n som datorskärm.. frågan är vad jag ska välja ? 32'' eller 42'' har sett folk som har 32''. och det ser grymt stort ut , men dugligt !
    men hittade en 42'' (kampanjpris) så priset var lika som för 32''.. jag undrar om det kommer bli helt fel med 42'' skärm ? kommer det bli helt cp när man spelar med så stor skärm? ge tips !
    Fick mediamarkt bladet innan idag, en 32'' finflux kostade 1999 ?

Tjena !
    Blir 22'' för litet? annars vet jag en jättre bra med 1080P / Full HD

Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Fick mediamarkt bladet innan idag, en 32'' finflux kostade 1999 ?
    ah najs! men vi får se , ska fundera mer på tv..
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Blir 22'' för litet? annars vet jag en jättre bra med 1080P / Full HD
    då jag har dålig syn, sen typ 4 meter till väggen där tv;n är tänkt att ska sitta så blir det nog svårt med 22 :/
    tänkte mest på att man vill se vad som händer på tv på kvällen
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

Reg.datum
    May 2010
    ah najs! men vi får se , ska fundera mer på tv..

då jag har dålig syn, sen typ 4 meter till väggen där tv;n är tänkt att ska sitta så blir det nog svårt med 22 :/
    tänkte mest på att man vill se vad som händer på tv på kvällen
    Skulle tagit 42 tums. jag själv har en 32 tums tv som datorskärm samt tv, men funderar på att köpa en 42/46tums istället nu i vinter. Då tv priserna har rasat rätt mycket dom senaste månaderna....

HIS HD6850 eller Gainward GTX460, vilket är bäst egentligen?

Båda har 256bits bussbredd och 1GB Minne.

HD:t har högre Klockhastighet på 775Mhz mot 460:s 700Mhz, Och 460:t har OpenGL 4.0 och HD:t 3.2.
    Klockfrekvensen ligger 400 Mhz högre på HD:t(4Ghz).
    "All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig."

Citat Ursprungligen postat av 3nNiL Visa inlägg

HD:t har högre Klockhastighet på 775Mhz mot 460:s 700Mhz, Och 460:t har OpenGL 4.0 och HD:t 3.2.
    Försök att hitta tester av respektive grafikkort gjorda av relativt oberoende sidor såsom TomsHardware och Sweclockers. Där ska du kunna hitta resultat i form av grafer där du även kan jämföra olika kort.
    Jag skulle säga HD-kortet just för att det är nyare, men inte säkert att ett 6850 är bättre än ett GTX460, kolla upp det!
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

De ligger väldigt nära varandra! Så du kommer aldrig märka nån skillnad, Men Fpsen är högre i alla spel som är testade med 460 vs 6850

Citat Ursprungligen postat av abk Visa inlägg
    Försök att hitta tester av respektive grafikkort gjorda av relativt oberoende sidor såsom TomsHardware och Sweclockers. Där ska du kunna hitta resultat i form av grafer där du även kan jämföra olika kort.
    Jag skulle säga HD-kortet just för att det är nyare, men inte säkert att ett 6850 är bättre än ett GTX460, kolla upp det!
    Du e dålig :>

GTX460 är menat att jämnföras med ett 6870 , det med klockfrekvenserna spelar ngen roll då du kan överklocka, det som är intressant är vad den stödjer för funktioner så som OpenGL osv. och minnet så jag skulle köpa ett gainward gtx460 om jag var du

edit: om du går in på sweclockers.se så hittar du en massa tester där de jämnförs mm.
    edit igen: http://www.sweclockers.com/nyhet/129...radeon-hd-6800 där kan du kolla

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Vilket är det bästa grafikkortet man får för 1000-2000?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Är det möjligt att koppla in basslådan från datan in i bilen?
    ja.

Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    De ligger väldigt nära varandra! Så du kommer aldrig märka nån skillnad, Men Fpsen är högre i alla spel som är testade med 460 vs 6850

Du e dålig :>
    Citat Ursprungligen postat av abk Visa inlägg
    Kollade ett test på sweclockers, men det verkade som om dom gick om varandra tittsomtätt.

Därför jag fick lite beslutsångest så att säga. :p

Båda är ju iallfall avsevärt bättre än mitt GTS250. ^^
    "All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig."

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Köpte en samsung syncmaster bx2350 idag! LED, hdmi + vanligt uttag, osv osv, värsta gaming skärmen enligt mediamarkt iaf. Nån som vet om dom har rätt?

Hittade också z5500 för 1800 där, blir att köpa så fort man får lite pengar!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Köpte en samsung syncmaster bx2350 idag! LED, hdmi + vanligt uttag, osv osv, värsta gaming skärmen enligt mediamarkt iaf. Nån som vet om dom har rätt?

Dom har inte rätt.

ingen tn-skärm kan vara värst

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Förstår ju att den inte är bäst, men bästa dom hade. Alltså borde den iaf vara bland dom bättre, snarare det jag undrade
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Förstår ju att den inte är bäst, men bästa dom hade. Alltså borde den iaf vara bland dom bättre, snarare det jag undrade
    tn-skärmar i 2000 kr-klassen är inte "bland dom bättre" heller den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=580584 eller den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=390863 , så börjar man komma över billighetsskiktet och över till hyfsade saker

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    tn-skärmar i 2000 kr-klassen är inte "bland dom bättre" heller den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=580584 eller den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=390863 , så börjar man komma över billighetsskiktet och över till hyfsade saker
    Har tre st Dell 2209WA till salu, köpa någon?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    tn? och sen gick den på 2800, tror de va nedsatt också.. dyrare en den andra du länka alltså och den andra hade ju inte hdmi utgång heller

Däremot verka den första desto bättre, 1920x1200, dom andra 24'' brukar ju ha 1920x1080, samma som 23''arna. Då blir det ju som ett på höjden elr bredden när man spelar?

aja struntsamma, inte den bästa då men den duger helt klart ett tag snygg o platt också, passade in bra

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Daniel | Dc3R Visa inlägg
    TN är paneltypen, TN är sämst, t.ex S-PVA och IPS är bättre.

180 pixlar på höjden är väl inte jättemycket skillnad, säger ju dock _inget_ om kvalitet, 16:10 istället för 16:9 hur som helst.

"Basen tål många watt, den är nog bra"
    Vad är skillnaden/rna?

Om du syfter på mig så tänker inte jag så

Nu är det så att jag inte har haft någon intresse för dator på ett bra tag! Massor av nya saker har ju kommit som sagt.

Behöver en ny processor till min dator som använder sig utav ett Am2+ moderkort och det ända jag hittar är AM3 processorer. Vad jag har hört och läst lite om så ska det passa?

Hoppas man får några vettiga svar

tja alla! min dator har börjat bli konstig nu problemet är när jag kollar film, spelar eller sitter här på internet så går den tillbaks till skrivbordet :S
    vet någon vad som kan vara fel har testat med virus sökning inget sånt så vad kan det då vara?!

Vad är skillnaden/rna?

Om du syfter på mig så tänker inte jag så
    de tekniska detaljerna kan jag inte, men i stort sett alla proffsskärmar använder ips. tn är den billiga tekniken som medför en del tråkigheter som dåliga betraktningsvinklar, onaturlig färgåtergivning, backlight bleeding (vet inte om det gäller även ips) osv osv.

Citat Ursprungligen postat av Daniel | Dc3R Visa inlägg
    http://en.wikipedia.org/wiki/LCD#Act...x_technologies

Endel Eizoskärmar har väl S-PVA med?
    ja så är det nog

Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Nu är det så att jag inte har haft någon intresse för dator på ett bra tag! Massor av nya saker har ju kommit som sagt.

Behöver en ny processor till min dator som använder sig utav ett Am2+ moderkort och det ända jag hittar är AM3 processorer. Vad jag har hört och läst lite om så ska det passa?

Hoppas man får några vettiga svar
    det är samma sockel, men om ditt moderkort är gammalt kan du behöva uppdatera bios osv för att de nyaste processorerna ska fungera

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in