Sidan 2 av 2 Första 12
    Citat Ursprungligen postat av Pettersson_Tobias Visa inlägg
    klart de går bra men kanske skulle vart lite bättre rör men de behövs ju inte, till vilken moppe e de ?
    En Ludix one, fast ska inte köpa, bara funderar lite

Förresten, har en fråga till alla... Varför tar man inte en 85cc cross motor? På 36 häst å moddar in i en derbi tex? Får man inte tävla med den? Eller är det sämre än en hyper setup? Givetvis så drevar man om och fixar lite grejer.. lär ju dra alla hypers?

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    36hk skulle jag vilja se papper på att en 85a har. Cirkus 25 - 32 är det vad jag vet ungefär i en 85cc cross.
    Nej du får inte tävla med den, det måste vara ett mopedblock från grunden. Du kan självklart modda på 85cc cylinder
    osv på det blocket. Och hade man fått köra 85cc cross så skulle det vara ett väldigt säkert kort för race enligt mig!
    26 va det.. Men så jag skulle kunna få modda på en 450 cylinder ? inte för att grejerna skulle hålla men skulle jag få tävla med den?

Köp inte Big bore röret om du skall körs på den cylindrn köper du roost 77 röret

BigBore röret gir mer moment og er ikke like turtallsvillig som roost som igjen noe mer hk. Jeg foretrekker BB fremfor Roost om man ikke bare skal kjøre sprint. Er bare BS det at Roost er så mye bedre..

Men BB röret er bedre med 86cc sylinderen.

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Mja det funkar. men satsa på något högvarvigare, R1200/yasuni C16 om det finns till ludix
    Sen ska du ha 17,5 - 21mm förgasare, annan koppling + variator om du vill också.
    Då skulle jag tagit malossi flyclutch och malossi multivar.
    Sen behöver du 22/50% tryckfjäder och sedan olika variatorvikter/kopplingsfjädrar/munstycken!
    Malossi MHR Replica cyllen ligger på nästan exakt samma register som yasuni R så det är ett bra rör också
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Isak96
    Gäst
    Big borre

Big Bore
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Mja det funkar. men satsa på något högvarvigare, R1200/yasuni C16 om det finns till ludix
    Sen ska du ha 17,5 - 21mm förgasare, annan koppling + variator om du vill också.
    Då skulle jag tagit malossi flyclutch och malossi multivar.
    Sen behöver du 22/50% tryckfjäder och sedan olika variatorvikter/kopplingsfjädrar/munstycken!
    Kolla i min säljestråd så hittar du kanske nått till din moppe. Italkit remskivor, större än orginal till peugeot

jag säljer både big bore 77cc cylindern och roost pipe 77 kromat

Ja?

Jag har slutat med mopeder.
    Oj menade inte dejj zäta utan @derbi-oskar

Har har väl ludix. ?
    japp det har han, BB77 finns inte till dessa cyllar, finns mindre till dessa motorer än speefights/viva(tkr motorn

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Har har väl ludix. ?
    Ganska säker på att anton menade till den ursprungliga trådskaparen
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Hehe ja det gjorde jag

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer