Sidan 2 av 2 Första 12
    Citat Ursprungligen postat av ReDoZz Visa inlägg
    Vänta hade du 50cc?
    Jag som misstolkat och trode det var 70cc (74).
    Njah mönstycket ser bra ut på den setuppen men vad e det för fögge? har du fixat skarpare bilder ??
    Sorry misstolka att du hade 70cc, står ingenstans vad för cylle det var dock
    Där ser man han som hugger på alla andra hade missat lite själv. Han hade alldrig kunnat köra 250-300 km med en pr70 med 100 munstycke. Men asså varför 5 % blandning?? är en aning att ta i, det är inte bra med för mkt olja heller Cyllen går nog att köra med om ny kolv införskaffas, men jag hade nog köpt en ny cylle eller en beg av nån kör isåfall på nån mer lugn cylle typ MHR replica 80cc
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Bättre om man kör in en cylinder med högre oljeblandning, mindre chans att den skär xD Men har löst problemet nu, snål som jag är högglanspolerade jag den nöpna kolven tills det inte syntes längre att den faktiskt hade nöpit Och nu funkar det hur bra som helst XD Ska jag radera tråden eller ha kvar den ifall att någon annan skulle behöva hjälp med samma sak?

Citat Ursprungligen postat av [FS] Visa inlägg
    Bättre om man kör in en cylinder med högre oljeblandning, mindre chans att den skär xD Men har löst problemet nu, snål som jag är högglanspolerade jag den nöpna kolven tills det inte syntes längre att den faktiskt hade nöpit Och nu funkar det hur bra som helst XD Ska jag radera tråden eller ha kvar den ifall att någon annan skulle behöva hjälp med samma sak?
    Ha den kvar, va rätt bra fakta i tidigare inlägg

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Agreed!
    Senast redigerat av [FS] den 2010-11-26 klockan 22:55.

du bytte väll kolvring i allafall???
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    hähä om jag säger att jag är snål så är jag det var inget fel på kolvringen den hade klarat sig xD så kör med den också XD

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    haha gött att det gick bra, även om du kanske iallall borde byta kolvring/ar!

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    haha gött att det gick bra, även om du kanske iallall borde byta kolvring/ar!
    nejdå inte än på ett tag iaf

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Gå upp i huvudmunstycke nu bara, annars skär den igen. Sen när man polerar en kolv så stannar inte oljefilmen bra där och kan därför skära lättare. Men bara för att du har tagit bort material så skär den väl inte där.
    Sen går den sämre om du inte har rätt munstycke, så det är onödigt att inte byta. sätt i för stort och gå nedåt tills den slutar bluddra. Testa 110-120.

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Gå upp i huvudmunstycke nu bara, annars skär den igen. Sen när man polerar en kolv så stannar inte oljefilmen bra där och kan därför skära lättare. Men bara för att du har tagit bort material så skär den väl inte där.
    Sen går den sämre om du inte har rätt munstycke, så det är onödigt att inte byta. sätt i för stort och gå nedåt tills den slutar bluddra. Testa 110-120.
    mm har redan fixxat med munstycke, 115 blev det, och jag tänkte också på hur bra kolven tar runt oljan nu. Men hoppas att det jämnar ut sig med tanke på hur lite motstånd kolven borde ge nu. än så länge funkar det

såg att några nämnde att de skulle kosta 2000 för att nicasil behandla en cylinder. Men de kostar 800-1300 enligt twostroke.se, inte så farligt enligt mig.

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_osten Visa inlägg
    såg att några nämnde att de skulle kosta 2000 för att nicasil behandla en cylinder. Men de kostar 800-1300 enligt twostroke.se, inte så farligt enligt mig.
    vafan de e ju hur bra som helst ju nästa gång den rasar nikasilar jag om den bara då

Citat Ursprungligen postat av Hyper_osten Visa inlägg
    Utför twostroke omnicalisering då eller?

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Där ser man han som hugger på alla andra hade missat lite själv. Han hade alldrig kunnat köra 250-300 km med en pr70 med 100 munstycke. Men asså varför 5 % blandning?? är en aning att ta i, det är inte bra med för mkt olja heller Cyllen går nog att köra med om ny kolv införskaffas, men jag hade nog köpt en ny cylle eller en beg av nån kör isåfall på nån mer lugn cylle typ MHR replica 80cc
    Lek inte att du e någon, han har inte tagit upp någonstans vad det e för CC på cyllen...!

Vad gjorde du åt cylinder loppet? du har väl honat den eller? och ny kolv rekomenderas! skulle inte köra på en nypt/skuren !

Lek inte att du e någon, han har inte tagit upp någonstans vad det e för CC på cyllen...!

Vad gjorde du åt cylinder loppet? du har väl honat den eller? och ny kolv rekomenderas! skulle inte köra på en nypt/skuren !
    Vem är du då tuffingen? En pr70 hade varit slutkörd och det står på första sidan att det är en PR 50cc. Nu var du inte lika cool va , proffset? Det han har åtgärdat med kolven/cylindern funkar nog om det inte är något som tar i loppet.

Vad jag såg så stod det inte 50cc från hela början. men skitsamma. jag har ite varit tuff någonstans :S. jag har bara velat hjälpa han, men koppas han honat cyllen för det behövs

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Äckligt fin slipmassa/poleringsmassa och jämnade till kanterna på nikasil släppen. Men även efter den nöpit så tog det inte i någonstans när man sköt kolven igenom och om den nu skär igen så kan jag ju bara köpa något annat, nikasila om cylindern eller få hona den jävla original cylindern när man får tid över då

Äckligt fin slipmassa/poleringsmassa och jämnade till kanterna på nikasil släppen. Men även efter den nöpit så tog det inte i någonstans när man sköt kolven igenom
    Det låter bra, du hade tur då fan!, hur ser nikasil släppen ut nu? är det släppt mycket eller var det mer alubeläggning av kolven?

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Det låter bra, du hade tur då fan!, hur ser nikasil släppen ut nu? är det släppt mycket eller var det mer alubeläggning av kolven?
    på tre ställen hade det släppt rätt igenom, det var därför jag var lite osäker på om man kunde köra med den men har jämnat där så pass bra nu att jag tror de ska hålla. När jag startade den efter allt detta så hackade det lite i cylinder så jag lät den stå på tomgång i en timme eller något, för jag var jävligt rädd att bli hojjlös igen men efter den timmen så var den perfekt å nästan ljudlös!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in