hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

hur mycket tål en org vev- am6?

tjenare, håller på och trimmar min am6a, och jag undrar, om man kör på org vev och t.ex barikit lager,
    med denna setupen:
    cylinder: airsal t6
    rör: mk sp/pr
    membran: polini evo
    förgasare: mikuni 24
    tändning: org

kommer org veven palla det för brukskörning?
    menar, inte åka och fuckovarva, utan att man drar på på rakorna osv.
    veven är i ganska fint skick och har inge glapp.

om du ändå ska klyva motorn för att byta lager så kan du lika gärna kosta på dig en vev så du slipper ett tråkigt ras
    Hebos vev för ca 1000kr fungerar fint till brukskörning, känner en som körde SP cylinder, PR rör och 24mm gasare på den veven och den höll bra
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    ungefär den setupen jag körde med. när jag plockade ner motorn fanns det inget slitage på lager eller vev vad jag kunde se. skulle inte du porta t6:an?
    oj, glömde nämna att den är portad. avgas 198 dur, 25mm breda avgasportar.
    okej

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Det ska finnas bra AM6-vevar, så den kan hålla. Annars rekommenderar jag Barikit-vevar om det ska hålla. Slår ut Doppler och PR-veven (ren skit), dock lite vibrationer som är lite synd.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Det ska finnas bra AM6-vevar, så den kan hålla. Annars rekommenderar jag Barikit-vevar om det ska hålla. Slår ut Doppler och PR-veven (ren skit), dock lite vibrationer som är lite synd.
    okej tack så mycket!

kan nog hålla men själv tycker jag de är värt att byta. jag skulle rekomendera hebo performance veven kostar ca 1000 kr, att tänka på är dock att nållagret som fås med till veven är skit och bör bytas till ett racing lager

Reg.datum
    May 2010
    min org vev i min am6 rasade efter ca 2-3mil på motorvägen. och då låg jag på varvstoppet på ca 13000rpm hela tiden

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_osten Visa inlägg
    kan nog hålla men själv tycker jag de är värt att byta. jag skulle rekomendera hebo performance veven kostar ca 1000 kr, att tänka på är dock att nållagret som fås med till veven är skit och bör bytas till ett racing lager
    okej tack för tipset!
    Citat Ursprungligen postat av falken Visa inlägg
    min org vev i min am6 rasade efter ca 2-3mil på motorvägen. och då låg jag på varvstoppet på ca 13000rpm hela tiden
    haha det förstår jag, men jag kommer inte ligga och pressa i längre sträckor

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in