Sidan 2 av 12 Första 1234 ... Sista
    [QUOTE=Hast;115383]du kanske kan gömma dig ifrån dom, men du kommer aldrig dra en polisbil

dessa killar kunde inte dra en VW polis buss så

Sjuk video , dåligt filmat men ändå! Killarna är ju dummare än tåget och killen därbak har ju inte ens hjälm -.-'

Skulle jag hamna i en situation då polisen började jaga mig skulle jag nog stanna på dirren....

Och det där med att köra utan hjälm är ju helt idiotiskt och särskilt när dom kör den mopeden som ser ut att göra runt 80+ där , Han ber ju om trubbel .Går ju an om man ska parkera moppen på uppfarten men aldrig annars!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    Och det där med att köra utan hjälm är ju helt idiotiskt och särskilt när dom kör den mopeden som ser ut att göra runt 80+ där , Han ber ju om trubbel .Går ju an om man ska parkera moppen på uppfarten men aldrig annars!
    Jag tror jag som mest kört utan hjälm är ca 400m, skulle dra moppen ifrån gömstället (alla med trimmade moppar gömde dom ifrån polisen), så skulle vi alla dra ner, och då orka ingen gå och hämta hjälm, så då körde nog vi alla i ca 70-80 utan hjälm. Gick ju bra ändå, men var ju inte särskilt långt heller, men känns fel att köra utan hjälm Sen så såg den dåvarande flickvännen det, hon var inte lika lycklig

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag tror jag som mest kört utan hjälm är ca 400m, skulle dra moppen ifrån gömstället (alla med trimmade moppar gömde dom ifrån polisen), så skulle vi alla dra ner, och då orka ingen gå och hämta hjälm, så då körde nog vi alla i ca 70-80 utan hjälm. Gick ju bra ändå, men var ju inte särskilt långt heller, men känns fel att köra utan hjälm Sen så såg den dåvarande flickvännen det, hon var inte lika lycklig
    Illa! Tro det eller ej men det är farligt för ögonen att köra utan hjälm , visir eller glasögon Jag har skjutsat en kompis utan hjälm en gång , det var inte långt och gick inte fort men allt folk stirrar och man får dåligt samvete . Haha hur förklarar man en sån sak för en tjej egentligen?!?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Illa! Tro det eller ej men det är farligt för ögonen att köra utan hjälm , visir eller glasögon Jag har skjutsat en kompis utan hjälm en gång , det var inte långt och gick inte fort men allt folk stirrar och man får dåligt samvete . Haha hur förklarar man en sån sak för en tjej egentligen?!?
    Jo jag vet att det är farligt för ögona Jag är inte direkt ny på 2hjul
    Det gick inge vidare att förklara något sånt, men saken är den att jag såg inte att hon såg det. Så när jag väl skulle stanna, drog jag full bakbroms och drog upp ett vitt moln bakom mig Det slutade iaf med en utskällning

Reg.datum
    Mar 2006

:wub

Haha ja vad kan polisen göra egentligen? bara att titta och sen glömma

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg

LOL man såg honom ju inte ens.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    LOL man såg honom ju inte ens.
    ne men 300km/t och så mycke inzoomning så får man allt ta och sakta ner rätt rejält för att se han

ne men 300km/t och så mycke inzoomning så får man allt ta och sakta ner rätt rejält för att se han
    Haha ja

Den här killen kör i 140 km/h! Med 70cc i Grösses backe ( Ucklum ) Rätt sjukt det med för man ser han ganska dåligt också
    http://www.youtube.com/watch?v=hxljPi0Lw1U

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Den här killen kör i 140 km/h! Med 70cc i Grösses backe ( Ucklum ) Rätt sjukt det med för man ser han ganska dåligt också
    Dahlberg ju Han är soet

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Han kör ju med as tung drevning full prorace kittad motor och en fet jävla nedförsbacke är inte så konstigt då enligt mig
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Han kör ju med as tung drevning full prorace kittad motor och en fet jävla nedförsbacke är inte så konstigt då enligt mig
    Hast : Dahlberg ja sjukt fin moped går som halö!

Fabbbe: Nej men ändå att det bara är 140 är känns nästan lite för det går sjukt fort

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Fast hans moppe är ju iofs såld nu, träffar han iprincip varje dag nu så

Fast hans moppe är ju iofs såld nu, träffar han iprincip varje dag nu så
    Har hört det ja! Vad gör han nu då? Går ni samma klass eller liknande?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Har hört det ja! Vad gör han nu då? Går ni samma klass eller liknande?
    Ne han är ju 92a så han går i 3an, men han går också Teknik, så vi träffas rätt ofta

Ne han är ju 92a så han går i 3an, men han går också Teknik, så vi träffas rätt ofta
    Okej!

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Skolmopperassior är väl vanlig.. Finns ju en iphone app som varnar för sånt
    Vad heter appen?

Polisen stog och väntade på mig när jag skulle till skolan, körde dock fiddy då. Gick inge vidare. Har vart en del poliser vid skolan som kollat på moppar och sånt, men har inte hört om någon som blivit 'haffad'.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Vad heter appen?

Polisen stog och väntade på mig när jag skulle till skolan, körde dock fiddy då. Gick inge vidare. Har vart en del poliser vid skolan som kollat på moppar och sånt, men har inte hört om någon som blivit 'haffad'.
    Appen varnar endast för när kontroller och sånt är. Har hjälpt mig iaf. "Polisnytt"

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Appen varnar endast för när kontroller och sånt är. Har hjälpt mig iaf. "Polisnytt"
    Passar mig bra, är den gratis?

Polisen stog och väntade på mig när jag skulle till skolan, körde dock fiddy då. Gick inge vidare. Har vart en del poliser vid skolan som kollat på moppar och sånt, men har inte hört om någon som blivit 'haffad'. [/QUOTE]

Haha Fiddy på gatorna är ju ett suicide mission!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Passar mig bra, är den gratis?
    Tror den kosta 7kr. Jag betala det för den iaf. Så får man lite utav allt från polisen med Speciellt du som bor i STHLM lär får mycke info utav den

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Haha Fiddy på gatorna är ju ett suicide mission![/QUOTE]

Jo precis, riktigt pinsamt. Men får ta och skylla mig själv, hade kört förbi en tv4 inspelning ett antal gånger.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Haha Fiddy på gatorna är ju ett suicide mission!
    Sålänge ingen enduro kommer efter en...
    Tror den kosta 7kr. Jag betala det för den iaf. Så får man lite utav allt från polisen med Speciellt du som bor i STHLM lär får mycke info utav den
    Finns inge till android då? :/

ont: Har bara träffat på polisen 2 ggr, och då har jag endå kört hela våren o sommarn i sthlm. Första gången va moppen nästan otrimmad, en ostrypt tws50. Polaren svängde vänster, jag fortsatte framåt, sen vände jag längre fram. Såg då att en mc-polis snackade med han, vände fort som fan, parkerade och sen gick tbx o kolla vad som hände

andra gången va i norrtälje när jag och fältarN tankade, så rullade det in några schyssta poliser, snackade bara lite, gjorde inget även fast dom visste de va trimmat
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Sålänge ingen enduro kommer efter en...

Finns inge till android då? :/

ont: Har bara träffat på polisen 2 ggr, och då har jag endå kört hela våren o sommarn i sthlm. Första gången va moppen nästan otrimmad, en ostrypt tws50. Polaren svängde vänster, jag fortsatte framåt, sen vände jag längre fram. Såg då att en mc-polis snackade med han, vände fort som fan, parkerade och sen gick tbx o kolla vad som hände

andra gången va i norrtälje när jag och fältarN tankade, så rullade det in några schyssta poliser, snackade bara lite, gjorde inget även fast dom visste de va trimmat
    Poliserna verkar ganska schyssta i allmänhet och ger mest varningar känns det som , har själv aldrig blivit stoppad men pratat med massa och dom har bara blivit varnade!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Poliserna verkar ganska schyssta i allmänhet och ger mest varningar känns det som , har själv aldrig blivit stoppad men pratat med massa och dom har bara blivit varnade!
    Stämmer inte riktigt Det jag lärt mig är att polisen ser allvarligt på inflyttade plåtar. Som min polare då som skulle dra till Sportlife i STD, han körde innevägen (du vet om man svänger av vid donken istället för att köra på den stora 50vägen), så stod ett par poliser där och stanna honom för den inflyttade plåten, sedan såg dom hans trim med, där åkte han på dyra böter

har nåra från skolan, en kille gjorde en renovering av sin tms innan gick den ca 55 efter 65, tror de va dragen plugg i omedvetande men hans moppe vart tagen, skol moppe razzia
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Stämmer inte riktigt Det jag lärt mig är att polisen ser allvarligt på inflyttade plåtar. Som min polare då som skulle dra till Sportlife i STD, han körde innevägen (du vet om man svänger av vid donken istället för att köra på den stora 50vägen), så stod ett par poliser där och stanna honom för den inflyttade plåten, sedan såg dom hans trim med, där åkte han på dyra böter
    Okej inte alla poliser men ändå ganska många! Killen som hade moppen innan mig berättade att han körde 80knyck och blev stoppad . Han hade inflyttad skylt , inga bakblinkers , glömt körkortet , körde för fort osv . Polisen räknade upp böterna till typ 11 eller 13 tusen men släppte han ändå! då har man röööötaa

det är fan exremt känstefel :o
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in