-
2010-12-07, 20:46 #3421
-
2010-12-07, 20:47 #3422
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Vimmerby
- Inlägg
- 19
-
2010-12-07, 20:50 #3423
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- Norrtelje
- Inlägg
- 340
Nån som jobbar på däck/fälgfirma här? Jag hade en Prelude. Den hade höger- o vänsterfälg!! Helt sjukt... Mekade dit hjulen o såg att dom var olika bak o fram. Vad fan nu? Sen kolla jag och såg att dom var märkta R och L. Lite böjda ekrar i kanten så där som det ser ut på många bilar, bara det att dom skulle bli lika på båda sidor så fanns det höger o vänster! Nån som vet om det finns på andra bilar? Jag har då aldrig sett det...
-
2010-12-07, 20:54 #3424
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- I din säng
- Inlägg
- 592
-
2010-12-07, 21:15 #3425
min bmw tar sig fram som en stridsvagn efter byte till schyssta odubbade och svetsdiff.. Hitils aldrig kört fast, släpper visserligen lätt men kan även ha med min körstil att göra..
Jeepen med sommardäck tar sig fram grymt,men bromsar ju sådär..
-
2010-12-07, 21:17 #3426
-
2010-12-07, 21:30 #3427
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
Det är jobbigt när antispin hoppas i när man släpper bromsen halvvägs.
-
2010-12-07, 21:50 #3428
vad ja kallar antispin är väl då automatlådan i mercan inte klarar effekten ibland så den börjar slira
dock gör den inte det mera
det jag talar om är väl en ca 300hk diesel med 600nm + i vrid
-
2010-12-07, 23:38 #3429
Jag är glad att vi har antispinn på våran bil.
Är väl inte kul om man ska sladda, men har hjälpt mig flera gånger att komma loss, och hjälper till att ta sig ut från korsningar där man ser många bara stå helt stil och spinner.
-
2010-12-08, 00:13 #3430
jag är glad att abs inte funkar på min bil, skit är det.
Kikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!
-
2010-12-08, 01:23 #3431
<3 RWD
Dock tror jag att jag kör 4krafs nästa vinter..
Att köra med så breda dubbdäck är mer negativt än positivt när vi snackar grepp! Finns en anledning varför dem som kör isracing har smala däck
Btw så har jag ett jävla pissfel på min bil, står man på tomgång kommer det kall jävla luft in i bilen genom luftutblåsen men om man kör kommer det värme.. Men ska byta termostat imorgon då den endå inte går upp i bra arbetstemp!To much is never enough.. !
-
2010-12-08, 01:26 #3432
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
-
2010-12-08, 02:00 #3433
-
2010-12-08, 02:05 #3434
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
-
2010-12-08, 07:26 #3435
-
2010-12-08, 09:52 #3436
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- I din säng
- Inlägg
- 592
-
2010-12-08, 12:53 #3437
-
2010-12-08, 13:33 #3438
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Gothenburg
- Inlägg
- 200
-
2010-12-08, 16:24 #3439
Well, just nu är backspeglen på förarsidan krossad för ngn rolig malmöbo sparkat sönder den, men det fixar jag själv. Sedan är där ngt problem med ABSen, men då sladden är av höger fram tror jag det är det som är felet, men det kommer jag också fixa snart. Utöver det börjar höger hjullager bak bli trist, och sedan är där skadan på vänster bak. Inget jättefarligt dock.
Skitfin annars! Motorn går hur rent och fint som helst, ser ut som ny under huven. Gått 14500 mil, fräsh innuti osv osv ..
-
2010-12-08, 16:25 #3440
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Örebro
- Inlägg
- 2 230
-
2010-12-08, 17:06 #3441
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2010-12-08, 17:54 #3442
-
2010-12-08, 18:35 #3443
-
2010-12-08, 19:00 #3444
-
2010-12-08, 19:10 #3445
-
2010-12-08, 19:28 #3446
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
det är ju dock lite skillnad mellan WRC och vanlig asfalts väg
spikdäcken kan ju verkligen borra ner sig mer där än vad dom kan på en asfalts väg
jag håller med om att spikdäck ska va smala inget snack om saken. men när man kör en personbil så skiftar väglaget väldigt ofta
innan hade vi 185 å vi kom iallafall inte fram nånstans. jag gillar iallafall inte att köra runt på 185 på asfalt med typ 230 hk. innan var det outhärdligt. nu går den faktiskt riktigt bra frammåt.
-
2010-12-08, 19:40 #3447
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- hemma
- Inlägg
- 915
tror du har fel där halbam
vi hade tänkt skaffa smalare till våran mondeo pga att pappa tyckte det var dåligt grepp (+att dom är billigare)men hittade inga mindre än 205 eller vare nu va
-
2010-12-08, 20:09 #3448
Mah god. Allegys före detta (?) Beemer är ju så jävla stilig! Älskar stuket
-
2010-12-08, 22:44 #3449
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 52
Bmw 540 E39 touring ska ha minst 225-235 för att klara vikten enligt instruktionsboken jag läste på nätet, så att komma på tanken om 185er och liknande på dessa är bara att glömma.
På cheva vanen så har jag Hakkapeliitta 235/75-15 dubbdäck. Kan lova att jag sitter fast vid minsta lilla halka/snö iom att dom är så lätta i baken. Däckverkstan ville inte kränga på smalare däck iom vikten på bilen.
Förra vintern köpte vi 4st Nordman 185/65-14 dubbdäck till 745an, vintern 08-09 köpte jag 4st Hakkapeliitta 5 185/65-15 dubbdäck till 945an.
Jag upplever att 745an går bättre, har bättre broms samt bättre grepp, än vad 945an har. Dock känns nordman-däcken lite mjukare i gummit än vad Hakka är.
Prisskillnaden idag:
Nordman + 185/65-14 = 707:-/st
Hakka 5 185/65-15 = 1139:-/st.
Sen vad tester osv säger, det tittar jag knappt på efter att ha känt skillnaden i dessa 2 däck.
-
2010-12-08, 22:46 #3450
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Beddingestrand
- Inlägg
- 8