1. #3421
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Det här med FWD, lite för mycket kraft, lite för lite vikt och inga dubbdäck är inge kul i det väder vi har just nu... GE MIG VÅR!
    T-sporten går ju fan som en stridsvagn ju Dock måste jag säga att audi q7 med cirka 245 breda dubbdäck greppade marginellt bättre!

  2. #3422
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Det här med FWD, lite för mycket kraft, lite för lite vikt och inga dubbdäck är inge kul i det väder vi har just nu... GE MIG VÅR!
    Vad kör du för bil?

    Övningskör med familjens Insignia med haldex-fyrhjulsdrivning, fungerar sjukt bra aldrig några problem att ta sig fram.

  3. #3423
    Nån som jobbar på däck/fälgfirma här? Jag hade en Prelude. Den hade höger- o vänsterfälg!! Helt sjukt... Mekade dit hjulen o såg att dom var olika bak o fram. Vad fan nu? Sen kolla jag och såg att dom var märkta R och L. Lite böjda ekrar i kanten så där som det ser ut på många bilar, bara det att dom skulle bli lika på båda sidor så fanns det höger o vänster! Nån som vet om det finns på andra bilar? Jag har då aldrig sett det...

  4. #3424
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    T-sporten går ju fan som en stridsvagn ju Dock måste jag säga att audi q7 med cirka 245 breda dubbdäck greppade marginellt bättre!
    Den väger trots allt några kilon till, min bil flyter på snön för tillfället... NOLL grepp. Mer än 30% gas och antispinn hoppar in och leker allan...

    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    Vad kör du för bil?
    .
    Seat Ibiza FR 2007

  5. #3425

  6. #3426
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Den väger trots allt några kilon till, min bil flyter på snön för tillfället... NOLL grepp. Mer än 30% gas och antispinn hoppar in och leker allan...
    Tänk om det bara är så att antispinnen bara vill vara lite snäll och försöka hjälpa dig att komma någonstans?

  7. #3427

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Det är jobbigt när antispin hoppas i när man släpper bromsen halvvägs.

  8. #3428
    vad ja kallar antispin är väl då automatlådan i mercan inte klarar effekten ibland så den börjar slira dock gör den inte det mera
    det jag talar om är väl en ca 300hk diesel med 600nm + i vrid

  9. #3429
    Jag är glad att vi har antispinn på våran bil.
    Är väl inte kul om man ska sladda, men har hjälpt mig flera gånger att komma loss, och hjälper till att ta sig ut från korsningar där man ser många bara stå helt stil och spinner.

  10. #3430

  11. #3431
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Det här med FWD, lite för mycket kraft, lite för lite vikt och inga dubbdäck är inge kul i det väder vi har just nu... GE MIG VÅR!
    <3 RWD

    Dock tror jag att jag kör 4krafs nästa vinter..


    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    T-sporten går ju fan som en stridsvagn ju Dock måste jag säga att audi q7 med cirka 245 breda dubbdäck greppade marginellt bättre!
    Att köra med så breda dubbdäck är mer negativt än positivt när vi snackar grepp! Finns en anledning varför dem som kör isracing har smala däck

    Btw så har jag ett jävla pissfel på min bil, står man på tomgång kommer det kall jävla luft in i bilen genom luftutblåsen men om man kör kommer det värme.. Men ska byta termostat imorgon då den endå inte går upp i bra arbetstemp!
    To much is never enough.. !

  12. #3432

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    jag är glad att abs inte funkar på min bil, skit är det.
    Hur fan kan du tycka att abs är skit?

  13. #3433

  14. #3434

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    värdelöst på snö ju?
    Inte direkt så att bilar utan abs bromsar bättre.

  15. #3435
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    <3 RWD

    Dock tror jag att jag kör 4krafs nästa vinter..




    Att köra med så breda dubbdäck är mer negativt än positivt när vi snackar grepp! Finns en anledning varför dem som kör isracing har smala däck

    Btw så har jag ett jävla pissfel på min bil, står man på tomgång kommer det kall jävla luft in i bilen genom luftutblåsen men om man kör kommer det värme.. Men ska byta termostat imorgon då den endå inte går upp i bra arbetstemp!
    Vad rullar du i för kärra nu? Själv vill jag bara bli av med BMWn så jag kan sätta fingrarna i något annat. Så om någon är sugen på en E36 323 Coupé så hojta till

  16. #3436
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    <3 RWD

    Dock tror jag att jag kör 4krafs nästa vinter..




    Att köra med så breda dubbdäck är mer negativt än positivt när vi snackar grepp! Finns en anledning varför dem som kör isracing har smala däck

    Btw så har jag ett jävla pissfel på min bil, står man på tomgång kommer det kall jävla luft in i bilen genom luftutblåsen men om man kör kommer det värme.. Men ska byta termostat imorgon då den endå inte går upp i bra arbetstemp!
    Jo, för min del blir det nog 4krafs till nästa vinter.

    Det kan jag lova, breda däck funkar inte bra på snö... Mina vinterdäck är rejält breda för en så liten bil, och dessutom lågprofil )

    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Vad rullar du i för kärra nu? Själv vill jag bara bli av med BMWn så jag kan sätta fingrarna i något annat. Så om någon är sugen på en E36 323 Coupé så hojta till
    Vad tänkte du för prislapp för den?

  17. #3437
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Jo, för min del blir det nog 4krafs till nästa vinter.

    Det kan jag lova, breda däck funkar inte bra på snö... Mina vinterdäck är rejält breda för en så liten bil, och dessutom lågprofil )



    Vad tänkte du för prislapp för den?
    Med tanke på att där är lite smått fix på den, så hade jag tänkt typ 25k. utan sommarfälgarna jag hade på i somras då givetvis!

  18. #3438

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Med tanke på att där är lite smått fix på den, så hade jag tänkt typ 25k. utan sommarfälgarna jag hade på i somras då givetvis!
    Vad för småfix?

  19. #3439
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Vad för småfix?
    Well, just nu är backspeglen på förarsidan krossad för ngn rolig malmöbo sparkat sönder den, men det fixar jag själv. Sedan är där ngt problem med ABSen, men då sladden är av höger fram tror jag det är det som är felet, men det kommer jag också fixa snart. Utöver det börjar höger hjullager bak bli trist, och sedan är där skadan på vänster bak. Inget jättefarligt dock.

    Skitfin annars! Motorn går hur rent och fint som helst, ser ut som ny under huven. Gått 14500 mil, fräsh innuti osv osv ..

  20. #3440
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Vad för småfix?
    motorras, krockad, skruen motor, ram sne
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  21. #3441
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Att köra med så breda dubbdäck är mer negativt än positivt när vi snackar grepp! Finns en anledning varför dem som kör isracing har smala däck
    asså jag måste säga att det beror helt på! farsan köpte nya vinter sulor 235:or runt om med XL dubb (extra stora och extra mycket dubb) fyfan vilken grepp! bilen verkligen sätter sig i backen ju!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  22. #3442

  23. #3443
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    asså jag måste säga att det beror helt på! farsan köpte nya vinter sulor 235:or runt om med XL dubb (extra stora och extra mycket dubb) fyfan vilken grepp! bilen verkligen sätter sig i backen ju!
    Det kan bara betyda en sak, att han har för lite effekt

  24. #3444
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Det kan bara betyda en sak, att han har för lite effekt
    Haha, ja!

    Varför tror du (hablam) att WRC-däcken ser ut såhär? Är så smala menar jag, för att ta ett exempel

  25. #3445
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Haha, ja!

    Varför tror du (hablam) att WRC-däcken ser ut såhär? Är så smala menar jag, för att ta ett exempel
    Mohaha mindre angreppspunkt = mer punktbelastning = gör spår lättare = party!

  26. #3446
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Haha, ja!

    Varför tror du (hablam) att WRC-däcken ser ut såhär? Är så smala menar jag, för att ta ett exempel
    det är ju dock lite skillnad mellan WRC och vanlig asfalts väg spikdäcken kan ju verkligen borra ner sig mer där än vad dom kan på en asfalts väg jag håller med om att spikdäck ska va smala inget snack om saken. men när man kör en personbil så skiftar väglaget väldigt ofta innan hade vi 185 å vi kom iallafall inte fram nånstans. jag gillar iallafall inte att köra runt på 185 på asfalt med typ 230 hk. innan var det outhärdligt. nu går den faktiskt riktigt bra frammåt.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  27. #3447
    tror du har fel där halbam vi hade tänkt skaffa smalare till våran mondeo pga att pappa tyckte det var dåligt grepp (+att dom är billigare)men hittade inga mindre än 205 eller vare nu va

  28. #3448
    Mah god. Allegys före detta (?) Beemer är ju så jävla stilig! Älskar stuket


  29. #3449
    Bmw 540 E39 touring ska ha minst 225-235 för att klara vikten enligt instruktionsboken jag läste på nätet, så att komma på tanken om 185er och liknande på dessa är bara att glömma.
    På cheva vanen så har jag Hakkapeliitta 235/75-15 dubbdäck. Kan lova att jag sitter fast vid minsta lilla halka/snö iom att dom är så lätta i baken. Däckverkstan ville inte kränga på smalare däck iom vikten på bilen.

    Förra vintern köpte vi 4st Nordman 185/65-14 dubbdäck till 745an, vintern 08-09 köpte jag 4st Hakkapeliitta 5 185/65-15 dubbdäck till 945an.
    Jag upplever att 745an går bättre, har bättre broms samt bättre grepp, än vad 945an har. Dock känns nordman-däcken lite mjukare i gummit än vad Hakka är.
    Prisskillnaden idag:
    Nordman + 185/65-14 = 707:-/st
    Hakka 5 185/65-15 = 1139:-/st.

    Sen vad tester osv säger, det tittar jag knappt på efter att ha känt skillnaden i dessa 2 däck.

  30. #3450

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Beddingestrand
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Mah god. Allegys före detta (?) Beemer är ju så jävla stilig! Älskar stuket

    Usch nee, så får man verkligen inte göra på en Bmw...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in