Sidan 16 av 57 Första ... 6141516171826 ... Sista

Ämne: Datortråden!

Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Ska ha en laptop för omkring 10 000, inte mindre, gärna nån tusenlapp mer. Gärna nån med i7 processor. Kommer användas som multimedia dator, och fm lir. Kommer inte spela några jättekrävande spel så grafikkortet behöver inte vara toppklass, men vill att den ska vara väldigt snabb och klara många saker samtidigt. Något förslag?
    http://www.inet.se/artikel/1969752/msi-gt663r billigaste jag hittade med i7 :p annars har du här en med i5 :http://www.inet.se/artikel/1969751/msi-gt663-gtx-460

Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    hur fan letar du, p12kungen

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s62329874

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jag är 16 så lägg ner med det där p12 skiten
    ont: inte bara processorn som utmärker om det är en bra dator eller inte..

jag är 16 så lägg ner med det där p12 skiten
    ont: inte bara processorn som utmärker om det är en bra dator eller inte..
    nej det var därför jag klickade i ram och hårddisk också, grafiken skulle ändå inte användas så mycket så den sket jag i. är man så dum att man köper en hp får man emellertid skylla sig själv.

p12.

nej det var därför jag klickade i ram och hårddisk också, grafiken skulle ändå inte användas så mycket så den sket jag i. är man så dum att man köper en hp får man emellertid skylla sig själv.

p12.
    vem har sagt att han ska köpa en hp? men okej den du länka är nog mer prisvärd

vem har sagt att han ska köpa en hp? men okej den du länka är nog mer prisvärd
    det finns 9 hp:ar i den lista jag länkade, ville bara påpeka att det är skit

det finns 9 hp:ar i den lista jag länkade, ville bara påpeka att det är skit
    det är det säkert, en msi eller asus verkar iaf vettigare

Reg.datum
    Jun 2010
    Är inne på Sony Vaio, denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=635245

Är den värd pengarna?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Är inne på Sony Vaio, denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=635245

Är den värd pengarna?
    tycker den Pontus eller jag posta verkar mer prisvärd

men vad fan, jag har inte länkat EN dator, scrolla ner lite så ser du exempel på datorer som uppfyller kriterierna jag fyllt i där uppe

Reg.datum
    Jun 2010
    Vill dock inte ha en MSI.

Pontus, länka som sagt bara till en sökning på prisjakt.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    text..
    kiitos
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Håller på att leta laptop, främst som kommer vara min huvudsakliga julklapp (ska betala i den en del själv med, inge pappa betalar här inte)

Klarar mig ypperligt med min stationära dator med 25,5" skärm osv.. "skrytisch" nåja, jag ska tjänstgöra i finska armén från 10 januari 2011, till ngn gång i juli 2011, och därför ska jag skaffa en laptop som jag kan ha med och som inte tar mycket plats, så jag kan hålla kontakt med mina nära o. kära om kvällarna
    Jag ska ha nytta av den såklart efter armén med. ska hålla mig under 7000 svenska rikstaler, har ni några föreslag på prisvärda läppärin?, bra webcam är bara ett PLUS

vad tycks om denna skapelse ifrån asus?
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=779954

Snabbat svar kan behövas, vad är skillnaden på Win 7 Professional 32bit och 64? vad ska jag ta?

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Snabbat svar kan behövas, vad är skillnaden på Win 7 Professional 32bit och 64? vad ska jag ta?
    32-bit kan inte tillgodogöra sig mer än 3.25 gb ram eller vad det är, har du en 64-bit processor bör du ta 64-bit windows

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Laddade nyss ner vlc på nya datan.. När jag öppnar en film är rutan bara helt svart, ser alltså ingen bild.. Men jag hör ljud. Någon som vet vad man gör åt de?
    prova ladda ner en Vlc Codec

Inte säker på vilken, men ska nog vara en video codec, som fixar det

vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Senast redigerat av vivarn den 2010-12-14 klockan 21:39.

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Tjena, min farsa skulle byta hårddisk på sin Dell dimension 2800 då han fick virus på skiten. Nu har han försökt installera denna http://www.netonnet.se/art/dator/dat...a/127420.4053/ men datorn hittar ej hårddisken. Han ska alltså installera XP på den nya hårddisken. Någon som har tips?
    Yee. Skulle testa byta SATA port på moderkortet. På mitt är vissa till för normal hårddisk, andra för hårddiskar som man vill använda någon form av specialfunktion på, som måste konfigureras i BIOS osv. Kolla även BIOS och fixa till bootordningen, så den nya hårddisken finns med där om den inte redan gör det.

Sen när du får igång det (om disken inte är trasig), så se till att ha DVD-läsaren eller den enhet som du installerar windows från först i bootordning, annars blir det problems

Hur får man den först då?
    Det ändrar du i bios.

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Hur får man den först då?
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Det ändrar du i bios.
    Precis, när du kommer in i BIOS så kommer du förstå, hur enkelt som hällst

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Dell dimension 8400 hade vi visst. Men aja, fattade verkligen 0 av detta, är uppenbarligen ingen datorexpert. Kom in på BIOS och hittade något där det stog Boot... någonting. Ändrade så att CD/usb var högst upp, startade om datorn men de kommer inte upp ett skit. Enligt hemsidor ska det komma detta komma upp "Tryck på valfri tangent för att..." Men det blir bara helt svart. Pappa har verkligen inget tålamod så tror han stoppar tillbaka den gamla HD:n med virus och skit i nu och ska nog formatera skiten :S
    Du har gjort rätt Fanns hårddisken med i listan?

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Jepp. Men gick inte ändå Går inte ens formatera den gamla hårddisken :S Står att man måste avsluta Diskverktyg och avsluta program som visar enhetens innehåll. Hade inga program alls uppe, men gick ändå inte. Pappa är fan på väg att kasta ut datorn genom fönstret, haha! Har aldrig gjort sånt här innan då jag aldrig haft problem med mina datorer, han ville mest ha den stationära som arbetsdator osv.
    Du kan inte formatera disken som du kör windows på när du är inne i windows Det måste du göra via enheten som du har windows på genom att boota från den nör du startar datorn. Detta görs genom att sätta enheten du ska boota från först och sen när det kommer upp "press any key to boot from X" så gör du det, sen följa instruktionerna. Ska länka en bättre guide imorgon, ligger med iphonen nu. Vilket OS kör du?

Jag vill ha en bra guide till Photoshop hur man gör en snygg avatar/logga. De flesta guiderna på Google är alldeles för snabba, förklarar inte var allt ligger etc, så det är svårt att hänga med för en nybörjare.

tänkte att detta var bästa tråden , men jag har 7-10 mb/s och jag får på bredbandskollen : 11,41 ta emot och 1.15 på skicka , är det bra ?

Ska damma ur min fläkt från damm då jag kan ana att den är full av damm då jag inte rensat den på 2 år och att datorn blir varm väldigt snabbt. Men hur är lättast att komma åt fläkten på en laptop? Öppnade upp lite på baksidan av laptopen men där fann jag den iallafall inte. Ska man dammsuga eller inte, jag har hört olika.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in