Citat Ursprungligen postat av zebbzor Visa inlägg
    Usch nee, så får man verkligen inte göra på en Bmw...
    Moooha! Jodå, jag älskar det! Bilen kan ju fortfarande vara i toppskick även om den är låg Jag älskar stuket!

Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Den är bara lagd på marken och ett klistermärke på backspegeln?
    Sedär, man behöver inte göra så mycket för att få till önskat stuk Allt handlar om detaljer!

Nu är det iofs en gammal bild, ser rätt annorlunda ut idag!

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ORLY? om man tänker till så är det rätt logiskt ändå. funkar inte abs, låser hjulen sig, låser hjulen sig plogar dom upp framför sig och bromsar.
    Ta två bilar, en med och en utan abs. Åk ut när det är 1decimeter snö, kör upp till 100km/h och se vilken som stannar först.

Eller kolla här.

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    okej, jag fick lära mig att utan abs så fick man kortare sträcka(
    Möjligtvis på asfalt men inte på halt underlag.

min traktor! Dansk T5a, så bara 2L och 210hk.

Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Tycker den ser skabbig ut bara på den bilden med gamla fronten (usch!), den mindre snygga gröna kulören och original fälgar ^^
    Heeeey! Var exakt en sådan som fick mig att bli intresserad av BMW! Farsan hade en med den fronten, den färgen och dom fälgarna!

Fast jag gillar den fronten. Hellre denna än faceliften! Sålänge det inte är M-paket på. Det är ju givetvis snyggast!

HAHAAAHAHAHAHA!! Tror nog jag ramlade av stolen precis.. Minns inte för jag var så upptagen med att garva!
    http://www.blocket.se/malmo/Vw_Golf_...m?ca=23_11&w=2

Senast redigerat av Bjorviken den 2010-12-09 klockan 10:57.

Fyfan va pinsamt amerikanska topgear är... När kommer nästa avsnitt av riktiga top gear!? :S

Sant det där med smala däck, dock så var min poäng att det var sjukt bra grepp i den q7an släppte inte ens när man tryckte gasen i botten!

Fyfan va pinsamt amerikanska topgear är... När kommer nästa avsnitt av riktiga top gear!? :S ed: 23/1-11

Sant det där med smala däck, dock så var min poäng att det var sjukt bra grepp i den q7an släppte inte ens när man tryckte gasen i botten!

Kom åkandes på landsväg då bilen framför bromsade och slog på blinkersen, försökte bromsa men det var ren isgata så försökte styra åt vänster och touchade min höger fram mot dens vänster bak... Jag felbedömde hans hastighet helt enkelt. Hur som helst, hade jag inte haft ABS så hade både min och hans bil garanterat varit helt åt helvete. Nu fick jag chansen att styra och på min bil blev det skador på skärm, frontspoiler, huv och lampa, och på han blev det kofångaren bak.. ABS är guld värt.
    Det är väl klart att det heter bröd i korv, man tar ju alltid brödet först

Hejsan, har tänkt köpa en volvo 340. Den jag är intresserad av har en rasad bakaxel. Tror ni att det går att svetsdiffa den, eller måste man byta ? Vad ska man isf ha för bakaxel, funkar det med en 240 axel ?

3000 kr ska han ha för den.

ABS och andra hjälpmedel är guld värt, men somsagt.. dom kan inte göra allt.
    Testade nu när första snön (snöstormen) kom med 945an med abs.

I ca 50-70km/t med sommardäck på grusväg (dock mycket snö på) så hade jag en bromssträcka som inte ens skulle gå och mäta.
    ABSen jobbade för fullt och tillät mig knappt nudda bromspedalen.
    Att åka ABS+skit-däck är bara att glömma.
    Så tänk på det, så länge man har skit-däck så spelar det knappt någon roll om du har ABS eller ej.

EDIT:
    Detta var trots allt 5 mil nya sommardäck, så mönster finns.

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg

I ca 50-70km/t med sommardäck på grusväg (dock mycket snö på) så hade jag en bromssträcka som inte ens skulle gå och mäta.
    Så tänk på det, så länge man har skit-däck så spelar det knappt någon roll om du har ABS eller ej.

EDIT:
    Ja men sommardäckmönster ger inte ett piss på vintern, som att åka på slicks.

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Ja men sommardäckmönster ger inte ett piss på vintern, som att åka på slicks.
    Mönstret är inte det stora problemet, utan gummiblandningen.

Skillnaden mellan vinter och sommarblandning är att sommarblandningen "fryser" vid låga temperaturer och därmed blir hårda = otroligt dåligt grepp.

Hejsan. Efter att kylan slagit till, så har min 740 börjat balla ur. Det började med att tomgången la sig på ca 1400 varv, men ibland så ligger den normalt, och ibland så är den bara allmänt ojämn. Har även hänt någon gång att den dött på tomgång. Bilen känns svagare, orkar knappt köra iväg på 2:an, även om det är på ren asfalt.

Sen så ryker den lite svartaktigt och lämnar svarta spår i snön från avgasröret, har inte sett något mönster, alltså om det är när den är varm eller kall, verkar vara lite när den känner för det. Men den verkar inte ta någon olja om man håller koll på oljestickan.

Känns även som att den drar extremt mycket soppa, så jag har funderat på om den går för fett eller något. Den verkar gå bättre på höga varv.

Har haft i K-sprit, men har inte märkt av någon skillnad.

Bilen är en 740 Tic -86:a. Alltså sitter där en b230et i bilen.

Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg

EDIT:
    Den stora skillnaden är ju att det går att styra! Bromssträckan kan bli lika lång eller längre/kortare broende på underlag.

Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Den stora skillnaden är ju att det går att styra! Bromssträckan kan bli lika lång eller längre/kortare broende på underlag.
    nja, går att styra gör det väl ändå inte alltid, speciellt inte om det är så halt som han skriver där.

Nej det är klart... Kör man för fort går det ju aldrig att styra, inte ens om man inte bromsar alls....

Skulle behöva lite hjälp med bilen det är så att när man startar den så sjunker strömmen i batteriet och alla lampor, fläktar och radio dör, sedan om man gasar upp motorn till ca 3000 rpm så funkar allt igen tills nästa gång man stänger av bilen för att starta bilen igen. Jag har testat att ladda batteriet men de har inte funkat, bilen i fråga är en saab 900i -87. Jag är tacksam för alla svar jag kan få
    Senast redigerat av Erkan den 2010-12-10 klockan 08:21.

Citat Ursprungligen postat av Erkan Visa inlägg
    Skulle behöva lite hjälp med bilen det är så att när man startar den så sjunker strömmen i batteriet och alla lampor, fläktar och radio dör, sedan om man gasar upp motorn till ca 3000 rpm så funkar allt igen tills nästa gång man stänger av bilen för att starta bilen igen. Jag har testat att ladda batteriet men de har inte funkat, bilen i fråga är en saab 900i -87. Jag är tacksam för alla svar jag kan få
    Felsök D+'en på generatorn. Antingen D+'en död eller generatorn.
    Kolla så att laddlampan lyser när du vrider på tändningen, och slocknar när du startat.
    Varvar du upp motorn som du säger så kan du få generatorn till att börja ladda ändå.

Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Hejsan. Efter att kylan slagit till, så har min 740 börjat balla ur. Det började med att tomgången la sig på ca 1400 varv, men ibland så ligger den normalt, och ibland så är den bara allmänt ojämn. Har även hänt någon gång att den dött på tomgång. Bilen känns svagare, orkar knappt köra iväg på 2:an, även om det är på ren asfalt.

Sen så ryker den lite svartaktigt och lämnar svarta spår i snön från avgasröret, har inte sett något mönster, alltså om det är när den är varm eller kall, verkar vara lite när den känner för det. Men den verkar inte ta någon olja om man håller koll på oljestickan.

Känns även som att den drar extremt mycket soppa, så jag har funderat på om den går för fett eller något. Den verkar gå bättre på höga varv.

Har haft i K-sprit, men har inte märkt av någon skillnad.

Bilen är en 740 Tic -86:a. Alltså sitter där en b230et i bilen.
    Låter lite som att det bara går på 3 cylindrar, farsan har samma fenomen på sin när det är kallt, men den börjar gå på alla 4 efter 2-3 minuters aktivt körande. Det känns som att det typ går tungt.. en 940 har han men det är ju samma skit

Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    det är ju dock lite skillnad mellan WRC och vanlig asfalts väg spikdäcken kan ju verkligen borra ner sig mer där än vad dom kan på en asfalts väg jag håller med om att spikdäck ska va smala inget snack om saken. men när man kör en personbil så skiftar väglaget väldigt ofta innan hade vi 185 å vi kom iallafall inte fram nånstans. jag gillar iallafall inte att köra runt på 185 på asfalt med typ 230 hk. innan var det outhärdligt. nu går den faktiskt riktigt bra frammåt.
    är ju mest pga snön man vill ah smalare däck, som skär igenom snön bättre än breda som bara "packar" den kommer sig fram bättre me smalare altså i sämre väglag är ju också stor skillnad på gummiblandning/ dubbar och märk på däcken med

Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Hejsan, har tänkt köpa en volvo 340. Den jag är intresserad av har en rasad bakaxel. Tror ni att det går att svetsdiffa den, eller måste man byta ? Vad ska man isf ha för bakaxel, funkar det med en 240 axel ?

3000 kr ska han ha för den.
    Gav 2lax för min fullt fungerade nybesiktade 340.. och den lever än!

Är ju riktigt trötta bilar, men med högt varv och lite adrenalin så går det att ha ganska kul med dem på snön! 240 axel lär ju inte passa rakt på eftersom 340 har växellådan och diff osv i samma klump. Växellådan sitter altså bak. Går vissligen att dela men blir jävligt svårt att få det att passa med en 240 axel!

Svetsdiffa lär inte hjälpa då det troligtvis är ingående som rasat.. Men leta ny diffklump istället om du ska köpa den! Jag skulle inte rekomendera dem till något annat än att sladda sönder!
    To much is never enough.. !

North Korea is the Best Korea!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in