Sidan 4 av 10 Första ... 23456 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Varför jag kan vända en molex gula och svarta (12v) sladd och att det sedan blir 5v istället för 12v. Jävligt lustigt. Suttit i ca 2h idag med att få ihop det så alla fläktar går på 12v i datorn, löste det tillslut genom lödning. Någon som vet varför det blev som det blev?
    wat? fattar inget men något lär ju sitta bakochfram gissar jag

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    har alltid undrat om det bara ska vara ett gaffelben som jobbar på Showa upp side down gaffalrna? För på bägge mina furior så är det typ inte ens någon fjäder i ena varför det ?
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Dom har ingen vidare dämpning, så släng i en fjäder i andra benet med, så får du bra dämpning.
    aa har märkt det man varför i har man ingen fjäder i fattar jag inte Visst är ju ingen cross direkt men det vlir väll mer påfrästningar på det benet som fjädrar då?
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

Citat Ursprungligen postat av ciaoroxx Visa inlägg
    aa har märkt det man varför i har man ingen fjäder i fattar jag inte Visst är ju ingen cross direkt men det vlir väll mer påfrästningar på det benet som fjädrar då?
    Ena är för att pressa upp gaffeln och den med olja är för att dämpa stöten. Har lärt mig att det är så i alla fall. Ifall det stämmer eller ej vet jag dock inte (:
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Vart myggorna/flugorna tar ivägen när det blir vinter?
    Myggor: I dem absolut vanligaste fallen dör dem! Dem lägger sina ägg i vattnet under sommaren, och sedan kläcks dem äggen under vatten och myggorna börjar alltså sitt liv som vattenlevande larver. Sen när värmen kommer tar dem sig upp till ytan och klättrar bokstavligt talat ur sitt skal, och flyger därifrån. En mycket riskfylld del av deras liv så dem både är lätta måltider för exempelvis öringen, och samtidigt kan dem drunkna och inte komma upp. Det är alltså inte samma myggor som irriterar år efter år!

Flugor är ungefär samma sak, dem övervintrar i de allra flesta fall enbart som ägg eller puppor. Finns några få arter som lämpligt nog kallas just ''vindsflugor'' som i princip går i ide, för att sedan aktiveras igen när solen börjar värma på våren.

EDIT: Som någon redan sagt, bamba: barnmatsbespisning. Ett underbart ord som jag aldrig nånsin tänker byta om mot ''matsal'' eller nått annat sketord! Bamba låter la änna gött?!
    Senast redigerat av PojkenMedKepsen den 2010-12-10 klockan 11:26.
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

Varför jag kan vända en molex gula och svarta (12v) sladd och att det sedan blir 5v istället för 12v. Jävligt lustigt. Suttit i ca 2h idag med att få ihop det så alla fläktar går på 12v i datorn, löste det tillslut genom lödning. Någon som vet varför det blev som det blev?
    Konstigt svarta är ju jord, gula är 12v och röda e 5v

EDIT: jag har alltid undrat vad blindtarmen har för uppgift!, kom på talan om den i jobbet idag, verkar inte finnas någon förklaring på det!

Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg

EDIT: jag har alltid undrat vad blindtarmen har för uppgift!, kom på talan om den i jobbet idag, verkar inte finnas någon förklaring på det!
    så vitt jag vet är den i stort sett meningslös, en missbildning som blivit kvar helt enkelt, och eftersom sjukvården eliminerar det naturliga urvalet så lär det inte försvinna på ett tag heller...

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Gjorde alltså så här:

Och då blev det 5v i den gula, och 12 i den röda

Gjorde alltså så här:

Och då blev det 5v i den gula, och 12 i den röda
    men de svarta ska ju va i mitten och gula o röda på sidorna

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    men de svarta ska ju va i mitten och gula o röda på sidorna
    Från början right? Så jag bytte bara plats på den gula och svarta, så nu ser det ut som på bilden

Har så svårt att lära mig hur de där sitter från början...

Lär vara samma med den som med svanskotan, dvs något vi behövt för länge länge sen men som inte behövs nu, som inte har hunnit bortbildats än under evolutionen! Spelar ju ingen roll om man har en eller inte!

Vad är det som händer när en cylinder skär/nyper ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    metallerna expanderar när de blir varma, finns ingen olja som smörjer/kyler så händer tråkiga saker

Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    varför brudar vill att man ska slå ner folk som anses vara kaxiga?
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

Från början right? Så jag bytte bara plats på den gula och svarta, så nu ser det ut som på bilden

Har så svårt att lära mig hur de där sitter från början...
    då har du ju svarta på sidorna

Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Lär vara samma med den som med svanskotan, dvs något vi behövt för länge länge sen men som inte behövs nu, som inte har hunnit bortbildats än under evolutionen! Spelar ju ingen roll om man har en eller inte!
    Ja, lär va så. Läste på lite från wikipedia nyss och där står deta att det (båda) är en medföljd missbildning, något som behövdes förut somsagt

Har alltid undrat över varför tv4 placerar in nyheterna mitt i Beck rullen, WTF liksom, man tappar ju hela handlingen

Reg.datum
    May 2010
    jag har alltid undrat varför jag tycker att negrer inte ser bra ut? alltså, jag själv tycker att en svart person helt omöjligt kan se bra ut? VARFÖR?
    någon som tycker likadant?

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    jag har alltid undrat varför jag tycker att negrer inte ser bra ut? alltså, jag själv tycker att en svart person helt omöjligt kan se bra ut? VARFÖR?
    någon som tycker likadant?
    Hitler did
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hitler did
    HAHAHAHAHHAHA
    dock så var väl inte hitler så mycket emot svarta? mest judar, zigenare, romer etc.?

ont ; undrar även varför alla tycker det ses som "nördigt" att plugga? även fast jag är typen som inte pluggar så tycker jag inte det är nördigt att plugga:o iallafall inte till en viss gräns..

definiera ordet "invandrare", enligt er själva?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    definiera ordet "invandrare", enligt er själva?
    invandrare för mig är ALLA som inte är vita. (från sverige)

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    HAHAHAHAHHAHA
    dock så var väl inte hitler så mycket emot svarta? mest judar, zigenare, romer etc.?

ont ; undrar även varför alla tycker det ses som "nördigt" att plugga? även fast jag är typen som inte pluggar så tycker jag inte det är nördigt att plugga:o iallafall inte till en viss gräns..
    Nördigt att plugga säger dem som saknar framtid

Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    varför brudar vill att man ska slå ner folk som anses vara kaxiga?
    För att du då umgås med idiottjejer!

Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Både kolven och cylindern expanderar vid värme, och då blir det tillslut så trångt så att kolven fastnar till lite; stor skada på kolven, kolvringa och cylinderlopp.

Kan även utvecklas till ett ras, om även veven går av/går sönder vid axeln.

Korrekt beskrivning hoppas jag!

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Varför folk är så trögfattade och inte vågar insé den otroliga makt Hitler hade..

Nej! Jag är inte nazist men tycker de är rätt mäktigt att han hade sån otrolig makt

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Varför folk är så trögfattade och inte vågar insé den otroliga makt Hitler hade..
    Sant, men jag vill även understryka att hur korkade det Tyska folket var som röstade fram honom även fast det inte fanns så mycket alternativ och de ansåg väl att de var den enda utvägen.

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    då har du ju svarta på sidorna

Ja, lär va så. Läste på lite från wikipedia nyss och där står deta att det (båda) är en medföljd missbildning, något som behövdes förut somsagt
    Jo jag vet Grejen var att fläktarna gick snabbare på de röda än de gula. Vilket skulle betyda att det kanske var vänt på på gula och röda någonstans. Mätte med multimeter, och de gula låg på 12v och de röda på 5v. Jävligt lustigt. Så kunde inte komma på någon förklarning, utan testade lite, bland annat att vända på den gula och svarta så den svarta var ytterst. Vilket av någon skum anledning hjälpte på 2 av 5 fläktar De andra kopplade jag på moderkortet via lödning (inte på moderkortet, men på en sladd från en 3pins anslutning).

Jo. Dock fanns det inte särskilt många mörkhyade i Tyskland då.

invandrare för mig är ALLA som inte är vita. (från sverige)
    Trots att jag förstår vad du menar, var det där fruktansvärt vad dåligt uttryckt. En indones som bor i Indonesien är enligt det du skrev invandrare. Lär dig att formulera en vettig mening.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in