Sidan 4 av 5 Första ... 2345 Sista
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    •kom till sverige som 10 åring(1992) från Baghdad tillsammans med sin Mamma,Pappa och stora syster hamnade han i Tranås.
    •I Grundskolan samt gymnasiet (NV-linjen) sägs han varit en kille som smälte in lätt,men dock ofta hamnade i trubbel , slagsmål etc.
    •2001 flyttade han till Luton för att studera till naprapat på universitetet i Bedfordshire. (15 % är muslimer i Luton, också ett stort näste för rekrytering av Al-Quida medlemmar)
    •När han kommer hem är han som förändrad , enligt familjen
    •Han åker bland annat till arabvärlden för att enligt egen utsago "jobba och tjäna pengar" , men i själva verket är det för att träna sig till att bli terrorist

Info från flashback.. inte säkert att han faktist var ansluten till Al-Quida men läste någonstans att han hade uttalat sig eller något liknande angående Al-Quida på sin facebook någongång. dock inte säkert..

Själv tror jag att någon form av terrordåd kan förekomma i Sverige igen, om någon månad eller halvår sådär. Vi får la hålla tummarna att Säpo ser till att det inte sker!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Al-Qaida har nu gått ut med ett meddelande att detta bara är början för Stockholm. Jävla pack, attackerar nordeuropas mest muslimvänliga land. Nu är vi väl inblandade i skiten också..

De ger sig nog aldrig förrän Sharialagarna kommit hit, och sen har vi trots allt tvivelaktiga typer i riksdagen som inte förhindrar skiten precis.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Skönt att man har flyttat från Sverige när det värsta skiten börjar hända. Känner mig rent ut sagt jävligt utsatt varje dag jag åker pendel/tunnelbana/buss här i Stockholm. Ska fan inte behöva hända. Och ni jävla bönder som bor utanför Stockholm ska ju bara hålla käft. Vänta bara tills dom grottmänniskorna börjar avverka era små skitorter, då kommer n inte va så godtrogna längre..

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    De flesta religoner är skit titta bara på Kristendomens försök att få alla kristna under medeltiden,deras metoder mot sk kättare osv . Men inutid är Islam den största skiten.(enligt mig)
    Kristendommen har genomgått en reformation, vilket inte Islam har. Islam är en religion som har sett likadan ut väldigt, väldigt länge. Självklart tolkar dock den stora massan inte Islam bokstavligt, och det blir inte farligare än de andra världsreligionerna.

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    ojävlar! bull eller är det verkligen så?
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    hoppas verkligen inte att det är så man blir ju mörkrädd på att se hur det kommer se ut 2050
    Taget från källor på internet som är trovärdiga, sedan ihopslängt av mig på ett rätt seriöst sätt. Så antagligen väldigt trovärdigt.

Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Skönt att man har flyttat från Sverige när det värsta skiten börjar hända. Känner mig rent ut sagt jävligt utsatt varje dag jag åker pendel/tunnelbana/buss här i Stockholm. Ska fan inte behöva hända. Och ni jävla bönder som bor utanför Stockholm ska ju bara hålla käft. Vänta bara tills dom grottmänniskorna börjar avverka era små skitorter, då kommer n inte va så godtrogna längre..
    Säger som du, alla ni som bor utanför Sthlm kan ju hålla käften. Åkte tunnelbana igår, och trots att detta skedde på de finare delarna där man inte ser speciellt många kulturberikare som man kan vara orolig över, och inga stora folkmassor finns, så var jag orolig varje minut som gick. Kommer nu börja åka bil varje gång jag ska nånstans
    Senast redigerat av Hejsvejs den 2010-12-14 klockan 18:34.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Nikke Visa inlägg
    Om han ångrade sig skulle han väl gått i väg dit det inte var nå folk. Jag tror att den smällde av en olyckshändelse turligt nog.
    Eftersom ingen annan blev skadad kan det ju inte ha varit speciellt mycket folk där.
    tror det var i expressen jag läste att vittnen hade sett han tappa kontrollen av nervositet och sen tagit upp den och BOOM
    Det kan ju förklara det.

Haha tycker att det är kul att Al Qaida säger att det här bara är början, ska fler fundamentalistiska muslimer gå ut på tomma gator och ta livet av enbart sig själva? Fine!
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Eftersom ingen annan blev skadad kan det ju inte ha varit speciellt mycket folk där.
    Eftersom du inte är bosatt i Sthlm så ursäktar jag dig, men det där måste vara bland de sämsta påståendena hittills. Han stod 5 meter ifrån Drottninggatan, som är Sthlms största shoppinggata såhär innan jul och hundratals personer rörde sig bara några meter ifrån explosionen.
    Hade han gått ca 10 meter till och ställt sig mitt i hade det hela kunnat ta ut bra många civila, speciellt om hela laddningen med väska och allt hade detonerat samtidigt.

Någon som vet hur det gick med dom "lindrigt skadade"?

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Det kan ju förklara det.

Haha tycker att det är kul att Al Qaida säger att det här bara är början, ska fler fundamentalistiska muslimer gå ut på tomma gator och ta livet av enbart sig själva? Fine!
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Eftersom du inte är bosatt i Sthlm så ursäktar jag dig, men det där måste vara bland de sämsta påståendena hittills. Han stod 5 meter ifrån Drottninggatan, som är Sthlms största shoppinggata såhär innan jul och hundratals personer rörde sig bara några meter ifrån explosionen.
    Hade han gått ca 10 meter till och ställt sig mitt i hade det hela kunnat ta ut bra många civila, speciellt om hela laddningen med väska och allt hade detonerat samtidigt.
    Precis, var inte långt ifrån huvudgatan eller vad man ska säga.
    Senast redigerat av Edde den 2010-12-14 klockan 18:48.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    1+

Kände mig sjukt osäker idag när jag åkte tunnelbana..
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    1+

Kände mig sjukt osäker idag när jag åkte tunnelbana..
    Jag gick förbi mosken vid medborgarplatsen och gick förbi gränden där kulturberikarn misslyckades vid drottningatan. Åkte tunnelbana till och från ställena också.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Fortfarande inte tillräckligt mycket folk för att någon skulle bli fysiskt skadad. Men ja, hade inte så bra koll på var bomben gick av.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Fortfarande inte tillräckligt mycket folk för att någon skulle bli fysiskt skadad. Men ja, hade inte så bra koll på var bomben gick av.
    Det var med all säkerhet minst 15 pers som skulle dött om bomben skulle utlösts på rätt ställe och med full verkan

HAHA, du skojjar med mig eller? Visst, Bryggargatan där bomben brast brukar vara rätt folktom.
    Däremot är Drottninggatan som sagt bara 5 meter från där detonationen ägde rum.

Det du menar är alltså att detta är folktomt?
    http://www.youtube.com/watch?v=mX1J9...eature=related

Vad tror du kunde hänt om hans spik-ryggsäck hade exploderat mitt bland alla de människorna?
    Ingen fysisk skadad isf?

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Anderss0n Visa inlägg
    Det var med all säkerhet minst 15 pers som skulle dött om bomben skulle utlösts på rätt ställe och med full verkan
    HAHA, du skojjar med mig eller? Visst, Bryggargatan där bomben brast brukar vara rätt folktom.
    Däremot är Drottninggatan som sagt bara 5 meter från där detonationen ägde rum.

Det du menar är alltså att detta är folktomt?
    http://www.youtube.com/watch?v=mX1J9...eature=related

Vad tror du kunde hänt om hans spik-ryggsäck hade exploderat mitt bland alla de människorna?
    Ingen fysisk skadad isf?
    Skulle man dra av en en atombomb i Tokyo skulle flera miljoner dö, men det hände inte.

sant om idioten hade haft en bomb i ryggsäcken så hade nog många skadats.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Skulle man dra av en en atombomb i Tokyo skulle flera miljoner dö, men det hände inte.
    Och om kalla kriget hade utbristit på riktigt hade nästan hela jorden dött.

Hör det till det här? nej..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Jämförselse of the year!

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Så då är det okej? Så om någon misslyckas med något mord så är det okej eftersom han/hon inte lyckades?

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    Han hade sex rörbomber och fullt med spikar i väskan.. Som tur va avlöstes bara en av dem i en gränd bara meter från Drottningatan. Vafan trodde du han hade visselraketer eller? Sen om han gjort det på den stora gatan och alla bomber sprängdes så hade folk dött inte skadats.

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    hänger ni inte med eller? hade ju en tryckkoksbomb(stavning) i ryggsäcken tillsammans med spik som kunde döda på 100meters avstånd innan dem tappade kraft.

edit: nu ska vi inte starta diskussion om vad han hade i ryggsäcken när jag såg vad edde skrev. har källa på mitt iaf
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Troll
    Sluta skräpa ner i tråden och kom med nåt vettigt!

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    hänger ni inte med eller? hade ju en tryckkoksbomb(stavning) i ryggsäcken tillsammans med spik som kunde döda på 100meters avstånd innan dem tappade kraft.

edit: nu ska vi inte starta diskussion om vad han hade i ryggsäcken när jag såg vad edde skrev. har källa på mitt iaf
    "Han bar sex sammankopplade rörbomber men bara en exploderade. Han hade också en ryggsäck med full med spikar och ett misstänkt sprängämne."

Båda har rätt. I vilket fall hade det inte varit trevligt ifall dådet hade lyckats.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    ?

Meddelandet som du har skrivit in är för kort. Var vänlig och skriv ditt meddelande så att det är minst 3 tecken.
    Han menar nog filmen dom snackar om
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

|Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    De flesta religoner är skit titta bara på Kristendomens försök att få alla kristna under medeltiden,deras metoder mot sk kättare osv . Men inutid är Islam den största skiten.(enligt mig)
    Lever du på medeltiden? det gör i alla fall inte jag..
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Han menar nog filmen dom snackar om
    Han citerade sig själv.

Killen är inte moderator.
    Problem, Antee?
    ska vi ha 1000 moderatorer för att folk ska kunna uppföra sig? förstår man inte själv hur moget det känns att svara varje kommentar med en stor bild?

ska vi ha 1000 moderatorer för att folk ska kunna uppföra sig? förstår man inte själv hur moget det känns att svara varje kommentar med en stor bild?
    det är så det går när pubertala småpojkar ska hävda sig på mopedforum...

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ja för tråden har ju tidigare hållit så hög standard, dumt att förstöra med bilder då menar jag.

Ja för tråden har ju tidigare hållit så hög standard, dumt att förstöra med bilder då menar jag.
    du har halt klart inte mycket innanför panbenet. "dem gör så, då får jag de med"

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in