Sidan 18 av 65 Första ... 8161718192028 ... Sista

Ämne: Filmtråden!

Filmtips?
    Gärna lite nyare rullar o genre vilketsom..
    "Inställningen är halva grejen"

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ska man se Eternal sunshine of the spottless mind, Old boy (Hämnden) eller The usual suspects (De misstänkta)?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Eternal sunshine of the spottless mind - Var den bra? Har läst om den och letar just nu efter den.

Förövrigt har jag sett lite filmer de 6 senaste dygnen. Somliga var äckligt bra, andra var lite sämre, någon var urkass. Några jag sett är:

7X - Lika barn leka bäst = Mycket bra.
    MegaShark vs MegaOctupus = Urkass.
    The A-team = Skön rulle med Neeson.
    Traning Day = Bra som fan.
    American Gangster = Bra som fan.
    Jekyll + Hyde = Läskigt bra.
    The Town = Bra
    Salt = Bra
    Prince Of Persia = Helt okej. Gillar Jake.
    Waist Deep = Helt okej.
    The New Daughter = Okej.
    Losers = Sevärd.
    After Life = Helt okej. Återigen Neeson.
    Mr. Nobody = Väldigt bra. Med Leto och han är en favorit.
    The Devil = Fungerade helt klart.
    Candyman = Inte så bra.
    Grown Ups = Underhållande! Med Adam Sandler.

Sedan ikväll såg jag Bröderna Karlsson och jag kan faktiskt erkänna att det var den bästa svenska komedin på åratal. Inte skrattat så mycket på länge. Dessutom Björn Bengtsson väldigt skön skådis och Tuva mycket fin
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

|Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Teaser trailer släpptes till Transformers igår!
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Eternal sunshine of the spottless mind - Var den bra? Har läst om den och letar just nu efter den.
    Underbar! Trots att det inte är min typ av film.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Underbar! Trots att det inte är min typ av film.
    Såg den inatt och hade ett minne utav att jag sett den. Jim spelar bra i den, trots att han vanligen spelar i oseriösa komedier. Ja, den är mycket bra

Någon som orkar nämna en film som liknar typ Johnny English, The A-team, Scorpion King, Losers, I Spy, Cop Out eller liknande. Alltså typ actionkomedi.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    5 filmer i helgen med polarna + brudar

Warehouse nånting
    Whitechicks
    Insideman(GRYM)

Scary movie
    Fullt hus igen (tråkig)

Insideman är starkt rekommenderad
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Reg.datum
    May 2010
    Någon som orkar nämna en film som liknar typ Johnny English, The A-team, Scorpion King, Losers, I Spy, Cop Out eller liknande. Alltså typ actionkomedi.
    the other guys Gillade jag rätt bra

Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    the other guys Gillade jag rätt bra
    Haha, ja, tack! Det var den jag tänkte på idag att jag sett på trailer för 2-3 månader sen och undrade när den kom ut. Tack som fan för tipset

Haha, ja, tack! Det var den jag tänkte på idag att jag sett på trailer för 2-3 månader sen och undrade när den kom ut. Tack som fan för tipset
    Finns också "Cop Out", inte lika bra som "The Other Guys", men skrattade en del i den också. Det är guld när Tracy Morgan förhör en kille med klassiska filmcitat!

Edit: Såg precis "Gone Baby Gone", den var väl helt ok, men inte ens i närheten av boken. Ger filmen 3/5 och boken får solklara 5/5.
    Rekommenderar verkligen boken för de som pallar, en av de bästa jag läst på sistone. Riktigt bra thriller, smart och intressant rakt igenom.
    Likadant med "Patient 67" (Shutter Island) där boken också är grymt mycket bättre, båda är skrivna av Dennis Lehane.
    Senast redigerat av Molle den 2010-12-14 klockan 18:40.

Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Finns också "Cop Out", inte lika bra som "The Other Guys", men skrattade en del i den också. Det är guld när Tracy Morgan förhör en kille med klassiska filmcitat!

Edit: Såg precis "Gone Baby Gone", den var väl helt ok, men inte ens i närheten av boken. Ger filmen 3/5 och boken får solklara 5/5.
    Rekommenderar verkligen boken för de som pallar, en av de bästa jag läst på sistone. Riktigt bra thriller, smart och intressant rakt igenom.
    Likadant med "Patient 67" (Shutter Island) där boken också är grymt mycket bättre, båda är skrivna av Dennis Lehane.
    Såg Cop Out, men ingen kändes jättekul. Visst, båda fungerade men ingen av dem var megahöjdare

Vad handlar Gbg om som du såg?

Såg Cop Out, men ingen kändes jättekul. Visst, båda fungerade men ingen av dem var megahöjdare

Vad handlar Gbg om som du såg?
    Det handlar om en liten flicka på fyra år som blir kidnappad, sen så är det två privatdetektiver som tar sig an fallet när polisen fastnar. En del oväntade vändningar, men om du har tid och lust så rekommenderar jag boken alla gånger!

Det handlar om en liten flicka på fyra år som blir kidnappad, sen så är det två privatdetektiver som tar sig an fallet när polisen fastnar. En del oväntade vändningar, men om du har tid och lust så rekommenderar jag boken alla gånger!
    Tid har jag, lust finns där nog med. Ska kolla upp det!

Tid har jag, lust finns där nog med. Ska kolla upp det!
    Låter bra!
    OT: Själv ska jag fixa fram resten av hans böcker då jag verkligen gillat de två jag läst (Gone Baby Gone samt Patient 67), ska bli intressant.

Reg.datum
    May 2010
    Action och Komedi filmer som är bra?????

Såg Accepted nyss. En utav många de senaste dygnen dock. Men den var i alla fall otroligt underhållande. Jävligt skoj, bra handling, sköna skådisar osv. Handlar om ett par ungdomar som inte kom in på Collage och beslutade sig istället för att öppna ett eget.

Den var skön

Vill ha lite tips på filmer som handlar lite om den amerikanska militären.
    Typ som The Hurt Locker, A-team och Iron man.

Förstår ni hur jag menar?

Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Vill ha lite tips på filmer som handlar lite om den amerikanska militären.
    Typ som The Hurt Locker, A-team och Iron man.

Förstår ni hur jag menar?
    Typ Black Hawk Down och Full Metal Jacket?

Såg Dear John för ett tag sen, funderar på tanka den för kan inte minnas hur den var. Någon som sett den?
    Sen så tar jag gärna emot tips på lite "djupare" filmer.
    F.d. Almsarn

Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Såg Dear John för ett tag sen, funderar på tanka den för kan inte minnas hur den var. Någon som sett den?
    Remember Me. Mycket bra film.

Remember Me. Mycket bra film.
    Såg trailern, verkar riktigt bra, värd o se med tjej kanske? Nä men fler såna hade vatt kul
    F.d. Almsarn

Mr. Nobody
    Jekyll + Hyde
    Shutter Island
    Inception
    Requiem For a Dream
    The Greatest
    The Last Song
    Remember Me (Som Molle sa)
    My Name Is Khan (Den ska du se!)

Remember Me ska du se själv. Att se den när man är två förstör bara tänkandet enligt mig. Den är ruskigt jävla bra. Blev förvånad över att Pattinson kunde spela så bra som han gjorde, vilket fick mig att ändra uppfattning helt om honom efteråt. Att sedan Pirice Brosnan med är med är skoj, enligt mig i alla fall.

Mr. Nobody
    Jekyll + Hyde
    Shutter Island
    Inception
    Requiem For a Dream
    The Greatest
    The Last Song
    Remember Me (Som Molle sa)
    My Name Is Khan (Den ska du se!)

Remember Me ska du se själv. Att se den när man är två förstör bara tänkandet enligt mig. Den är ruskigt jävla bra. Blev förvånad över att Pattinson kunde spela så bra som han gjorde, vilket fick mig att ändra uppfattning helt om honom efteråt. Att sedan Pirice Brosnan med är med är skoj, enligt mig i alla fall.
    Remember Me
    The last song
    My Name Is Khan
    Ovanstående tyckte jag verkligen verka vara värda att se, efter att ha sett trailern. Dem andra verka för läskiga, eller konstiga, psykiska mm
    Ok, får väll se den själv då, har du nåt tips på nån film man kan se tillsammans me någon då? Du verkar ha sett lite film, tack!

edit- inception har jag sett, och the greatest är jag tveksam till
    Senast redigerat av Alm den 2010-12-19 klockan 18:09.
    F.d. Almsarn

Remember Me
    The last song
    My Name Is Khan
    Ovanstående tyckte jag verkligen verka vara värda att se, efter att ha sett trailern. Dem andra verka för läskiga, eller konstiga, psykiska mm
    Ok, får väll se den själv då, har du nåt tips på nån film man kan se tillsammans me någon då? Du verkar ha sett lite film, tack!

edit- inception har jag sett, och the greatest är jag tveksam till
    Kollar en hel del filmer ja

The Greatest är värd att se. Jag tankade hem den och sedan blev den liggandes pga att jag inte orkade se den. Men när jag väl gjorde det blev jag väldigt förvånad över hur pass bra den var.

När du talar om att se tillsammans med någon så undrar jag i nästa svep vad för sorts film du är ute efter. Är det med någon tjej eller med killpolarna? Vad har du förövrigt för smak av filmer?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in