Sidan 18 av 57 Första ... 8161718192028 ... Sista

Ämne: Datortråden!

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Känns som ett ruskigt överpris dock...
    Ja lite överpris var det kan jag hålla med om. Enda bra var väl minnena med 1333 MHz
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Ja lite överpris var det kan jag hålla med om. Enda bra var väl minnena med 1333 MHz
    Jaja, man ska inte klaga, det är ju trots allt gratis. Man kanske ska köpa 2 GB RAM, det kan väl inte kosta så mycket?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Jaja, man ska inte klaga, det är ju trots allt gratis. Man kanske ska köpa 2 GB RAM, det kan väl inte kosta så mycket?
    Inte en aning faktiskt. Har inte koll på vad delar till bärbara kostar.
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Inte en aning faktiskt. Har inte koll på vad delar till bärbara kostar.
    Okej. Är det Inet och Komplett som är de sidor man kan lita på eller?

Okej. Är det Inet och Komplett som är de sidor man kan lita på eller?
    Båda dom är mycket pålitliga

även http://www.oc.nu/

Vilken processor är bäst, Intel Core i3 eller Intel Core 2 Duo?

Reg.datum
    Mar 2006
    Vilken processor är bäst, Intel Core i3 eller Intel Core 2 Duo?
    Haha, driver du?

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Haha, driver du?
    Nej. Jag kan ingenting om sånt här.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Haha, driver du?
    Ta det lugnt han är väl inte så insatt. i3.

Reg.datum
    Mar 2006
    Ta det lugnt han är väl inte så insatt. Beror på också. Men i 99% av fallen I3.
    Rätt logiskt då i3 är den nya Core 2.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Rätt logiskt då i3 är den nya Core 2.
    Ja men han kanske tänker köpa en Core 2 med högre klockfrekvens än vad i3 han kollade på har.

Reg.datum
    Mar 2006
    Ja men han kanske tänker köpa en Core 2 med högre klockfrekvens än vad i3 han kollade på har.
    Ungefär det jag menade, som att säga: Vilken är snabbast av en Volvo och en BMW?

Okej då.

Om i3:an har 1.5 GHz och 2 Duon har 2.5 GHz?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Okej då.

Om i3:an har 1.5 GHz och 2 Duon har 2.5 GHz?
    Duon skulle jag vilja säga.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Tips på hur man kan göra 2 skärmar ''oberoende'' av varann, dvs att man har den ena som reservskärm för tex spotify? kan bara välja mellan att använda vanligt och klonat, samma på båda alltså.
    Den ena är en samsung syncmaster 23'' full hd osv, den andra är en gammal 17'' platt, DELL 1708FP
    Om det hjälper så har jag kopplat båda till grafikkortet, dock är det inte samma sorts uttag. borde väl gå att fixa på något sätt?!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Tips på hur man kan göra 2 skärmar ''oberoende'' av varann, dvs att man har den ena som reservskärm för tex spotify? kan bara välja mellan att använda vanligt och klonat, samma på båda alltså.
    Den ena är en samsung syncmaster 23'' full hd osv, den andra är en gammal 17'' platt, DELL 1708FP
    Om det hjälper så har jag kopplat båda till grafikkortet, dock är det inte samma sorts uttag. borde väl gå att fixa på något sätt?!
    låter misstänkt att det inte är samma sorts uttag på grafikkortet, det borde betyda att det är samma utgång men olika kontakter. skaffa ett graffe som kan köra 2 skärmar samtidigt, brukar se ut ungefär såhär på baksidan:

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    låter misstänkt att det inte är samma sorts uttag på grafikkortet, det borde betyda att det är samma utgång men olika kontakter. skaffa ett graffe som kan köra 2 skärmar samtidigt, brukar se ut ungefär såhär på baksidan:
    Bilden funkar inte, men det är iaf ett geforce GT 240, ett helt okej kort vad jag fattat det som. Bättre än mitt gamla som fick kortslutning, och den klarade av att ha oberoende skärmar.
    Vore konstigt ifall den inte klarar av det :S

edit: bilden funkade nu när ja citerade
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Bilden funkar inte, men det är iaf ett geforce GT 240, ett helt okej kort vad jag fattat det som. Bättre än mitt gamla som fick kortslutning, och den klarade av att ha oberoende skärmar.
    Vore konstigt ifall den inte klarar av det :S

edit: bilden funkade nu när ja citerade
    det verkar sannerligen som att det klarar flera skärmar, då vet jag inte vad som kan vara fel tyvärr

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det verkar sannerligen som att det klarar flera skärmar, då vet jag inte vad som kan vara fel tyvärr
    dålig bild på hur det ser ut:

ska testa att koppla in tvn med hdmi kabel och se om det går då

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Hur fan kan man få tillbaks MSN 2009? Provade att avinstallera det nya skitet och installera den gamla, men när jag skulle starta så stod där att man var tvungen att uppdatera skiten. Blir jag tvungen att leva med det pissiga, nya msn eller finns det en väg tillbaks?

dålig bild på hur det ser ut:

ska testa att koppla in tvn med hdmi kabel och se om det går då
    jag har det så, en hp skärm på 17" och sen en BenQ på 24", jag annvänder Catalyst Control Center där kan du ställa in precis hur du vill ha skärmarna

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    En bra 24", som inte är så jävla dyr?
    Ska väl ha den till de mesta, film/spel/surfa!
    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=477710
    mer prisvärd än den får du leta efter sjukt bra också förhållande till priset

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=477710
    mer prisvärd än den får du leta efter sjukt bra också förhållande till priset
    Låtsasvetarn.

Låtsasvetarn.
    jaja

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av FoRzA_ Visa inlägg
    Kan man använda DDR2 pc2-6400 RAM minnen i en dator som just nu har DDR2 pc2-4200?
    Yes. Om inte de vill ha högre volt än vad minneskontrollen tycker om. Du får leta upp fullstänsig spec på minnena och din processor.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in