Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Huh? Var hittar jag de nya avsnitten av top gear?! :ohmy:
    Jag kollar online på Streetfire.net iaf.

Där finns alla

Reg.datum
    Jun 2010
    Nu vart beemern nylackad
    Förövrigt orres gammla!

Uploaded with ImageShack.us

Citat Ursprungligen postat av Markai Visa inlägg
    Nu vart beemern nylackad
    Förövrigt orres gammla!

Uploaded with ImageShack.us
    Mer bilder ?
    To much is never enough.. !

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Någon som vet vart jag lattast/billigast får tag i vanster fram skarmbreddare till Golf GTI 16v -88? Snon har dodat den
    Ursakta texten, ar i Norge.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Att hitta en bra åretrunt bil som ser bra ut för under 30k är inte lätt! Vill helst åka fyrkrafs nästa vinter

Någon som har något bra tips? Som sagt helst 4wd och tyskt..

eller ah.. hmmm : http://www.blocket.se/jonkoping/Defe....htm?ca=11&w=3

Sen för att liva upp lite här en bild på min gamla beemr

Senast redigerat av Orre den 2010-12-28 klockan 05:02.
    To much is never enough.. !

satt och kollade på inspiration till mina nya fälgar och snubblade in på denna BMWn tyckte dem passade bra på den.

nån som vet var man kan hitta 10pin hylsor för att dela OZ fälgar under 1000kr?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Conrad Visa inlägg
    satt och kollade på inspiration till mina nya fälgar och snubblade in på denna BMWn tyckte dem passade bra på den.

AMG fälgar ja

Citat Ursprungligen postat av Conrad Visa inlägg

Tog snubben 3 år att bygga den bilen. Är verkligen ett masterpiece!
    http://www.awol.tv/episodes/1?episode=89

Finns det någon projekt tråd på den på nått forum?

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Tog snubben 3 år att bygga den bilen. Är verkligen ett masterpiece!
    http://www.awol.tv/episodes/1?episode=89
    Hahaha, tre år för vad? Sänka, valsa, fräscha upp lacken och montera dit fälgar?

Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Hahaha, tre år för vad? Sänka, valsa, fräscha upp lacken och montera dit fälgar?
    Om man nu kollar på filmen förstår man. Han har byggt om motorn, Coilsen är specialtillverkade och såldes endast i ett tiotal exemplar efter att de var färdiga med de. Han har ju byggt om bilen från grunden, så tror det är liiiiiite mer än så bakom det. Se filmen så får du höra

helt ointressant hur många "år" det tagit. Min aerox har ju i princip tagit tre år att få så som den är idag, men hur många aktiva arbetstimmar?

Reg.datum
    Mar 2006
    Sommaren 2013 ska jag äga en Corvette C6 Z06.

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Sommaren 2013 ska jag äga en Corvette C6 Z06.
    Hejsvejs gillar detta.

ps. hejsvejs vill åka detta ds

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Vad i helvete gör du i Norge?

Mekonomen har bitarna. Tror även min karossleverantör kan ha sakerna i sitt sortiment.
    Får väl kika på det då Fast har ju lite större problem just nu..

Jusste, man är ju halvnorsk förstår du..
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    har nu ordnat så jag får en passat 1,8t (årsm kommer jag inte ihåg men runt -00 skulle ja tro) helt GRATIS av min polares päron! dock är oljesilen igensatt på den, vilket är vanligt på dom motorerna vet jag. min plastpappa sa då att det kan funka att tömma den på gammal olja och hälla i någon liter diesel och köra runt motorn på startmotorn lite så ska detta kunna lösa upp oljan som satt sig.

någon som testat detta? verkar ju vara värt ett försök iaf..

Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    har nu ordnat så jag får en passat 1,8t (årsm kommer jag inte ihåg men runt -00 skulle ja tro) helt GRATIS av min polares päron! dock är oljesilen igensatt på den, vilket är vanligt på dom motorerna vet jag. min plastpappa sa då att det kan funka att tömma den på gammal olja och hälla i någon liter diesel och köra runt motorn på startmotorn lite så ska detta kunna lösa upp oljan som satt sig.

någon som testat detta? verkar ju vara värt ett försök iaf..
    Ja detta är ju ett gammalt trick att slamma ur motorer, har själv gjort det på ett par gamla bilar o det har funkat. Hällt i diesel ist för olja o kört en halv minut. Frågan är bara om det är värt på en sån motor, risken är att det som löses upp fastnar i tex kedjesträckare och oljekylare... Sen har du att göra! En gammal B21 är en sak, din motor nåt helt annat. Jag tycker att detta är nåt man gör som ett sista försök att få en gammal motor att gå ett år till. Om jag var du skulle jag ta loss tråget, tror att det är möjligt med motorn på plats om man lossar motorkuddarna lite och hissar några cm under maskin.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Vad i helvete gör du i Norge?

Mekonomen har bitarna. Tror även min karossleverantör kan ha sakerna i sitt sortiment.

Här lite bilder på mitt vinteråk, fick den gratis men får körförbud nu vid nyår. Får se hur länge man pendlar med den. Kör ett fulbränsle i den som är mixat 40/60 mellan diesel samt bensin, lite arg när den är kall men går i övrigt kalas. Sitter även sommardäck på men de fungerar okej i halka så länge man använder hjärnan.

[IMG]http://img510.imageshack.us/img510/6625/dsc02192q.jpg[/IM]
    [IMG]http://img683.imageshack.us/img683/8832/dsc02193l.jpg[/IM]

En rallybil måste ha någon form utav dekal, smackade på den här på en ICA-parkering.

[IMG]http://img12.imageshack.us/img12/1651/dsc02210ug.jpg[/IM]

Sportratt, varvräknare, elsollucka (det är lyx), doftgran samt mat från Donken. Busbil?

[IMG]http://img87.imageshack.us/img87/3801/dsc02194j.jpg[/IM]

Kör runt så här från och till nu, med sommardäcken på bilen så måste man ibland skapa sig lite nya vägar. Snöplogsfästet är awesome!

[IMG]http://img217.imageshack.us/img217/2857/dsc02197o.jpg[/IM]

13.37, smack my bitch up
    Gillar, men spikar den inte? Min volvo spikade på 5-10%.

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Hejsvejs gillar detta.

ps. hejsvejs vill åka detta ds
    Får se hur det ser ut, skickar jag iväg mercan kan det tom bli en ZR1.

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Ja detta är ju ett gammalt trick att slamma ur motorer, har själv gjort det på ett par gamla bilar o det har funkat. Hällt i diesel ist för olja o kört en halv minut. Frågan är bara om det är värt på en sån motor, risken är att det som löses upp fastnar i tex kedjesträckare och oljekylare... Sen har du att göra! En gammal B21 är en sak, din motor nåt helt annat. Jag tycker att detta är nåt man gör som ett sista försök att få en gammal motor att gå ett år till. Om jag var du skulle jag ta loss tråget, tror att det är möjligt med motorn på plats om man lossar motorkuddarna lite och hissar några cm under maskin.
    okej kommer ihåg att jag fixade detta på en bil under min praktik i höstas och det är ju inget skoj precis... men helt klart värt arbetet när man fått bilen helt gratis

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Får se hur det ser ut, skickar jag iväg mercan kan det tom bli en ZR1.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Hej!
    Någon som vet vad det kostar att byta urtrampningslagret på en volvo 850 glt -92. "Känner" ägaren till den här och kan köpa den för 1,5 k så jag undrar om det kan va värt det?
    LÄNK: http://www.blocket.se/halland/Volvo_....htm?ca=20&w=2
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hej!
    Någon som vet vad det kostar att byta urtrampningslagret på en volvo 850 glt -92. "Känner" ägaren till den här och kan köpa den för 1,5 k så jag undrar om det kan va värt det?
    LÄNK: http://www.blocket.se/halland/Volvo_....htm?ca=20&w=2
    Byter du själv eller lämnar in på en verkstad? Ett nytt lager kostar ca 500:- och gör du bytet själv kan det ta allt från en helg till en vecka. Lådan måste väck, vilket är lite lurigt på 850 modellen. Antingen får du luta hela motorbryggan så du kan lirka ur lådan från ena sidan. Eller lyfta ur hela motorn

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tänkte be den lokala verkstan byta isf men lagret köper jag givetvis själv. Läste på flashback att en "lokal verkstad" tar 2-3k för att byta. Kan det stämma
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in