Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista

Reg.datum
    May 2010
    Rekommenderas inte av mig, svårt att få jobb i dagsläget utan kontakter och chansen till andra jobb är begränsat.. Tänkte välja det i klass 7-8 men ändrade mitt val till energi istället innan jag gick ur nian och ångrar det inte ett dugg..

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Panceta Visa inlägg
    Rekommenderas inte av mig, svårt att få jobb i dagsläget utan kontakter och chansen till andra jobb är begränsat.. Tänkte välja det i klass 7-8 men ändrade mitt val till energi istället innan jag gick ur nian och ångrar det inte ett dugg..
    Är inte så begränsat i Stockholms området kan jag sega. vet inte var du bor men jag har då inte upplevt det så har många kompisar som gick ut 3an förra åter och de flesta har jobb.
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Snälla läs på innan du hävdar dig. De som går lärlingsutbildning får nästan alltid jobb, det beror helt och hållet på hur du sköter dig. Men eftersom att de flesta som söker till fordon är retards så förstör ni för alla andra . Själv går jag andra året och trivs. Vet inte om jag vill arbeta med detta när jag blir stor, men jag kan ju extraknäcka!,
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Reg.datum
    Mar 2006
    Problemet är ju att hälften är problembarn eller dumma i huvudet.

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Låter kul + Jag vill gå där för att lära mig så är inte ett problem barn eller efterbliven har poäng så jag kan gå på en bättre linje men jag är mer en praktisk person och gillar att mecka m.m därför ska jag nog ta fordon!
    Tror det komemr passa dig utmärkt

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    22 av 23 fick jobb DIREKT efter att dom slutat på skolan i somras. Brist på jobb tror jag knappast...

Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    22 av 23 fick jobb DIREKT efter att dom slutat på skolan i somras. Brist på jobb tror jag knappast...
    Beror på vart man bor...

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    ungefär samma på vår skola, de som ville ha jobb direkt fick det med

Har 4 polare som gick fordon med inriktning maskin, plåt och lack. Ingen fick jobb förrns lite innan jul då 2 fick jobb på ett lager, en annan läser just nu ett teknist basår(eller va de nu heter).
    Högre utbildningar är imo det man ska satsa på i dagens läge.

vill man göra skitjobbet att skruva på folks bilar resten av livet är säkert fordon klockrent, vill man dock jobba med att designa nya bilar, motorer osv ska man satsa på civilingenjör inr. maskinteknik eller liknande.

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Har 4 polare som gick fordon med inriktning maskin, plåt och lack. Ingen fick jobb förrns lite innan jul då 2 fick jobb på ett lager, en annan läser just nu ett teknist basår(eller va de nu heter).
    Högre utbildningar är imo det man ska satsa på i dagens läge.
    ja de va ju jävla surt för dom då

Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    ja de va ju jävla surt för dom då
    Ville bara ge killen en "hum" om vilka förutsättningar man har när man går fordon.

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Ville bara ge killen en "hum" om vilka förutsättningar man har när man går fordon.
    man får ju göra sina egna förutsättningar genom att praktisera osv

man får ju göra sina egna förutsättningar genom att praktisera osv
    Eller lyssna på andras erfarenheter från flera olika håll.

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Eller lyssna på andras erfarenheter från flera olika håll.
    kan man ju göra det med om man vill, eller testa på själv de e ju inte säkert att man får jobb heller för man väljer annan linje...

kan man ju göra det med om man vill, eller testa på själv de e ju inte säkert att man får jobb heller för man väljer annan linje...
    Finns fler möjligheter om du läser Sam -> Sam att få jobb än att gått en Fordonslinje.
    Du kan göra nästan vad du vill och du är inte bunden till något som är fordonsrelaterat.

Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av ciaoroxx Visa inlägg
    har man så lite poeng blir man ju itne första valet direkt. Men skolan blir ju som desperata av elver om tex programmet bara har 8elever så måste dom nästan ta in fler då dom kärnar pengar på det också..
    Då kan jag säga såhär, jag valde ej Fordon, hade 60 poäng. Valde Handels programmet och Idrottsprogrammet, kom in utan några problem. Nu sitter jag med 5 mvg och resten vg= WIN.

OnT; I Gävle är det väll lite halvt skamligt att gå på fordon, dock har jag hört att det är chill och lugnt, men på HPid så är det grymt chill också.. 2 dagar med specialidrott, får ledigt för matcher och får åka te LG hockeygames gratis. Total WIN
    Dock är farsan bilmeck, han har iaf sagt att första 10 åren som bilmeckaniker är roligt. Sen blire bara samma jävla sak varje dag. = Boring.
    Dock gör du som du vill, tänk efter vad du vill, det är du som gör ditt val.

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Finns fler möjligheter om du läser Sam -> Sam att få jobb än att gått en Fordonslinje.
    Du kan göra nästan vad du vill och du är inte bunden till något som är fordonsrelaterat.
    min uppfattning av sämhäll e att de e antingen något kass random jobb man får ta eller gå vidare i skolan efter gymnasiet iaf... vet många som inte jobbar som bilmekare som gått fordon, så så jävla bindande ska det inte vara

vet många som inte jobbar som bilmekare som gått fordon, så så jävla bindande ska det inte vara
    nej men dom blir inte direkt projektledare eller programmerare osv, de får samma randomjobb som en sammare utan utbildning dvs stå i butik, jobba på lager osv.

Reg.datum
    Mar 2006
    Gå transport, var duktig. Då får du jobb.

min uppfattning av sämhäll e att de e antingen något kass random jobb man får ta eller gå vidare i skolan efter gymnasiet iaf... vet många som inte jobbar som bilmekare som gått fordon, så så jävla bindande ska det inte vara
    Min egen uppfattning om det är att det är som en fortsättning på högstadiet. Bindande är det, men hur pass mycket beror på vad för jobb du söker och på vilken arbetsplats.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Alllt handlar ju om vilja, du kan gå fordon och sedan designa motor, det beror på hur duktig du är samt hur mycket du vill jobba. E.x min syster jobbar som butikschef för en dansk möbeldesign i Stockholm och innan dess. I Norge. Hon gick bara sam>media. Som sagt, man får arbeta sig uppåt!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Alllt handlar ju om vilja, du kan gå fordon och sedan designa motor
    problemet är att går man fordon får man veta hur man skruvar isär en motor och skruvar ihop den. en fordonselev vet knappt (läs: inte alls) vad hållfasthetslära, materialfysik, termodynamik osv är, än mindre behärskar han ämnena.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    om du RAMI ska gå fordonslinjen har du myyycket och lära dig
    Man lär ju sig allt där. Fan asså, sugen på att byta till fordon men det har ju sina för och nackdelar

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    nej men dom blir inte direkt projektledare eller programmerare osv, de får samma randomjobb som en sammare utan utbildning dvs stå i butik, jobba på lager osv.
    nej de e ju ganska självklart att du inte jobbar med datorer om du går fordon kan man tycka... min pappa t.ex, gick fordon men bara det senaste ¨året som han mekat, dock inte med bilar ens

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    problemet är att går man fordon får man veta hur man skruvar isär en motor och skruvar ihop den. en fordonselev vet knappt (läs: inte alls) vad hållfasthetslära, materialfysik, termodynamik osv är, än mindre behärskar han ämnena.
    +1 men det du påstod innan att skruva i andras bilar är skit göra det är bara onödigt att ta upp bara för du itne gillar det så finns det andra som tycker det är skit kul!
    Sen som många skrivit får man arbeta sig uppåt och att "hitta på bilar" (designa) är inte många som får göra är ungefär som att sega att du vill bli chef på sony ericsson och ha miljonbelopp i lön.
    Sen om du har gått fordon och tex vill bli plåt/lack kille så har du fördelar som du inte har om du tex går sam eller dylikt.. Och en sak till, bara för man gör "skit göra" så behöver man inte ha dålig lön finns mycket "vid sidan av" jobb

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in