Sidan 24 av 57 Första ... 14222324252634 ... Sista

Ämne: Datortråden!

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    lul
    funkar rätt bra ändå, gpu:n låg på ca. 55 grader idle nu ligger den på 42 trodde jag inte

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    midi-keyboard kör du väl via usb eller midi-ingång? vanliga creative osv ljudkort brukar normalt inte ha midi-ingångar, kör du via usb bör det inte spela någon roll vilket ljudkort du här.
    Hehe tänkte inte så långt men tur de iaf
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg

Ghetto-kylning! haha
    Så ska det se ut!

Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Så ska det se ut!
    klart, om det sänker tempen med över 10 grader så är det väll skitsamma

Citat Ursprungligen postat av Daniel | Dc3R Visa inlägg
    Troligtvis menar han nätverkskabel...

Du får ha en switch på kabeln isåfall, går inte att bara Y-splitta den.
    Det går det visste.. har bara en kabel in på mitt rum men har 2 uttag. Det är 8(?) små sladdar i en nätverkskabel splittade bara så dem får hälften an sladdarna var. Men det går inte bara att ta nå random sladdar utan man måste sätta rätt sladdar på rätt ställe.

Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    8800gtx om jag ser rätt på bilden? dom korten dör ju som flugor av värme, så din lösning ser jag inga problem med! har själv samma lösning i min rigg fast från sidan då 4st 4870 på varandra är vaaaarmt
    japp ja det är helt sjukt, tempen ligger liksom på 55-60 grader IDLE på stock-kylaren, sen när jag spelade crysis låg tempen på typ 90 grader okej 4way crossfire, eller vad man säger ?

klart man kan splitta nätverkskablar, en hub är inte annat än en fördelningsbox. det blir ju lite långsamt om man har många datorer eftersom alla paket går till alla datorer, alla datorer utom den rätta ska skicka tillbaka paketet osv. därför har man en switch, den har inbyggt minne för macadresser så att rätt paket går till rätt dator.

Finns det något sätt att rensa skrivbordet på ikoner helt? Just nu har jag endast papperskorgen och en mapp med alla program, bilder, musik o.s.v. Kan jag få bort dom från skrivbordet på något sätt? Utan att radera dem såklart.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Högerklick, visa, visa skrivbordsikoner!
    Tack! Haha, lite väl simpelt tycker jag nog.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Blev en bärbar dator idag, dock är det morsan som kommer använda den mest.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?sit...2=K72DR-TY030V
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Vart hittar jag billiga SSD? Behöver inte vara stor, ska bara ha den till operativsystem och några småprogram.

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Vart hittar jag billiga SSD? Behöver inte vara stor, ska bara ha den till operativsystem och några småprogram.
    valfri webshop som inet, komplett osv. vill du ha billigare än så får du nog vänta några månader

edit: https://www.inet.se/artikel/4301299/...-x25-m-g2-sata är ju rätt billig och borde räcka till os och några program

Jasså, du tror de kommer gå ner i pris snart? Då kan jag lika gärna vänta. Ska uppgradera datorn(processor, mer ram, lite mod av burken, mer lagring och ev vatten) om några månader, kan lika gärna ta det då

allt går väl ner i pris när det gäller datorer, mina 4gb ramminnen kostade runt en tusenlapp i oktober 09, idag kostar de knappt 400...

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Tips på relativt simpla videoredigerings program? Windows Moviemaker hade funkat om det inte vore för den dåliga kvalitén filmen blir i när man sparar.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Tips på relativt simpla videoredigerings program? Windows Moviemaker hade funkat om det inte vore för den dåliga kvalitén filmen blir i när man sparar.
    Cyberlink Powerdirector är riktigt bra Men billigt vet jag inte, finns ju alltid TPB

Pinnacle Studio HD! väldigt enkelt att använda och på samma gång väldigt kraftfullt

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg

http://www.inet.se/kundvagn/visa/130189/2011-01-18

Är inte direkt den bästa på datordelar, men försökte att få allt att passa ihop. Duger den setupen några år tror ni? kanske nåt man glömt, eller nån del som är urkass?
    NEJ !, kör på dethär istället ! mycket mer för pengarna !
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/151780/2011-01-25

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    NEJ !, kör på dethär istället ! mycket mer för pengarna !
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/151780/2011-01-25
    Okej men kanske borde ta en kylare till processorn för alla säger att den låter som fan?
    Sen så om man ska förbättra något, ska man ta en X6 processor eller 4x4 ramminne?
    Sen har ja aldrig förstått va nätagget gör, är det så enkelt att värre delar kräver mer watt?
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Okej men kanske borde ta en kylare till processorn för alla säger att den låter som fan?
    Sen så om man ska förbättra något, ska man ta en X6 processor eller 4x4 ramminne?
    Sen har ja aldrig förstått va nätagget gör, är det så enkelt att värre delar kräver mer watt?
    Japp den fläkten låter en del och 8gb i ram är lite overkill... räcker med 4gb.
    vad ligger din budget på ?
    Japp helt riktigt ! värre grejjor = mer watt !

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Japp den fläkten låter en del och 8gb i ram är lite overkill... räcker med 4gb.
    vad ligger din budget på ?
    Japp helt riktigt ! värre grejjor = mer watt !
    Blir ju 16 gb, de du länkade var 8
    Runt 8000 ska jag förhoppningsvis kunna få upp det i. Kan lägga till lite extra om det verkligen är värt.

Runt 8000 ska jag förhoppningsvis kunna få upp det i. Kan lägga till lite extra om det verkligen är värt.
    för 8k får du fan så mycket bättre dator än den där

tex. http://www.inet.se/kundvagn/visa/154786/2011-01-26

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Najs, sätter ihop ett paket dirr !
    RE:
    Så här blev paketet.
    Nya sandybridge processorn , 6870 mm
    Riktigt bra dator för pengarna !
    Och OS
    223:- över budget...
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/154814/2011-01-26
    Senast redigerat av fink3n den 2011-01-26 klockan 21:50.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Då var fink3ns bäst dock så föredrar jag nvidia kort.. Men kanske är mer prestanda/pris på amd?

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Då var fink3ns bäst dock så föredrar jag nvidia kort.. Men kanske är mer prestanda/pris på amd?
    om du inte vill ha amd kort så kan du ta ett gtx 470 !
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/155771/2011-01-27

dock så föredrar jag nvidia kort.. Men kanske är mer prestanda/pris på amd?
    har svårt att tror att det är någon skillnad att bry sig om så länge de kostar ungefär lika mycket

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in