Visa resultat för omröstning: 150 eller 201 meter?

Antal röster
47. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • 150 meter

17 36,17%
  • 201 meter

30 63,83%
Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista
    Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    kan du visa en källa där någon moped på 70cc som når 150kmh på 201m så har jag sätt något nytt på 10år. gör en hoj 130efter 150m så gör den nog det efter 201m skall du se.

sedan hur många av dagens 15-17 har en sprinter på 35kilo? klart ska du ha renodlade "top klass" dragrace så fine. men nu är det normalt fordon från gatan som vill tävla lite. samt är man så korkad så man sätter sig på 35kilo ala 150 som du säger så får man skylla sig själv om man inte har både skinställ och en raka utan stoplar och med bra stoppsträcka. no way in hell att man får stopp på den lilla vikten oavsätt bromsar utan att få däcksläpp.

jag på min runner med skinstället och annat väger ungefär 180kilo. då har jag vikt nog att få ner bromsverkan i backen, jag har även jag en keisler sprinter jag kört med, men det är inte samma match som att tävla med en vanlig gatumoppe.

hur många meets tror du är lagliga? om du snackar om att hyra en landningsbana fine, 150/201 det är lugna puckar, för folket som kommer dit förväntas mera seriösa, men om du vill ha ett gatu-meet där två snubbar med varsin aerox kör med sport och effektrör så för att kunna mäta deras motorer så behövs 201m. men sitter du på en fjäder med 20häst, fine 150 räcker gott o väl.

du verkar bara se det ur ditt egna perspektiv, nu vet jag inte vem du är men jag ser framför mig en liten kille som bygger så lätt han kan och försöker vrida på alla regler så det passar sig själv bäst.

det är ur allmän synpunkt även säkrare med 201m och fordon som är mer normala. de flesta crasher jag sätt är ju inte efter målgång, det är res i start och folk som kör ihop för dom är ivriga och inte kan behärska accelerationen. satsar du då på en tyngre drevning och längre sträcka så är det mindre chock för föraren och en roligare match för alla.

du får se den allmäna målgruppen vad dom har för fordon och syfte.

hela grejen med 150m är hämtat från holland/tyskland. och deras maskiner och hela livstilen är mycket extremare än svenska ungdomar

föresten på tal om hastighet, har du någonsin kört vält med en moped i en säg 120kmh? allt över 80kmh utan skinställ är oavsätt hastighet en jävligt dum ide utan skinställ. har kvaddat otaliga fordon och rivit upp skinställ hit och dit. men har alltid klarat mig helskinande då jag haft skydd.

men huvudfrågan nu var inte hur det är farligt eller inte, det är det alltid om man inte sköter allt rätt. det jag syftade på var hurdant man kan mäta två fordon och hinna göra detta jämt på en viss sträcka. då behövs 201, gärna 250. då 150m är för kort

nu vet jag itne vad du har för fordon, det är iaf jag på min visningsbild, att ramla med den är lugna puckar hur hårt jag än välter, jag brukar bara glida på stället och scootern i sig glider på alla plats. sitter du på en dödsmaskin på 35kilos så är nog den ett större hot mot din hälsa än asfalten du glider mot

såg ditt projekt på din sprinter, jag förstår att du är rädd att köra 51m extra med den, helt utan dämpare och ett framhjul som passat bättre på en 10tums cykel. men försök se hur den allmäna massans ögon
    Timmy nu är det så att jag för komma fram till är vad vi igentligen vill och att komma fram till något vi håller oss till. Och här snackar vi inte race på rakan utan för Konsum utan seriösa meets på flygraka med ambulans och ''räddningskår''. Jag tror helt enkelt att intresset för hyper är svagt pga att det knappt är seriösa meets i Sverige. Bara se hur begagnade hyprar blir allt mer svår sålda, hur många som säljer i väg i delar ( tex jag med mitt gamla ) för att det inte är lönt när det blir nån enstaka seriös meet.
    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    hoppas fan inte du rösta på 201 meter när du inte har tävlat på något utav det.
    sånna som du blir jag så jävla arg på kan inte ett skit men tycker det som "alla andra" tycker.

Kalle du borde fixa nått så baar de som kör hyper får rösta så inte alla "andra" röstar.
    Anton du vet vad jag håller på att göra och att vi inte snackar nått chill meet precis.Ska se om jag kan göra om omröstningen.
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Jag som har rätt mycket erfarenhet av det här skulle välja 150m framför 201m alla dagar i veckan då 150m sätter mera press på att föraren ska prestera en själva setupen och gör det hela till en större utmaning en om man skulle köra 201m. Det är sprint för fan och inget jävla toppfartsfjollande för då kan man dra på Malmby och köra istället.. En förares kunskaper spelar lika stor roll, om inte mer en vad setupen och vikten gör.

Och vad är det som egentligen säger att man själv måste köra hojen? Skulle jag hitta nån som kör lika bra som mig på att köra men som vägde 20kg mindre så är det glasklart att den personen då skulle få köra istället för mig

Tanken att man ska gå efter vad majoriteten kör för att just den majoriteten whinar förmycket på grund av att dom kör midrace för att få in mer folk är ju en god tanke, men då lär man ju tappa endel av dom verkligt seriösa och det är ju bara fel.Klart som korvspad att dom som kör hyper är en begränsad skara med få individer.

Jag vet inte vad dagens arrangörer eftersträvar men skulle jag hålla i ett seriöst arrangemang så skulle jag välja kvalité före kvantitet..

Konkuransen ska vara hård! Go hard or go home. Bygg bättre, bli bättre förare eller skit it och stå på sidan om och kolla på istället.

Edit: Det här kanske är en utav MÅNGA anledningar till varför Sverige har legat så efter i utvecklingen när det kommer till mopperace och dess standard på fordonen. Ja men kolla hur det ser ut då jävla pajaser. Så här går det när Sverige ska va så jävla förbannat arroganta och försöka stå ut från mängden.
    Ligger mer än mkt i det du säger. Och håller med dig på det mesta. Är ju så att om midrace hojjar vill dra mot varandra så kan dem dra till frihamnen. Och det jag vill är att det ska kunna skapas ett gäng seriösa meets per år. Då kanske man kan locka folk från utlandet men då är den faktorn då igen att 150m önskas.
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Har jag röstat eller? Nej exakt jag säger bara vad jag tycker. Jag röstar inte eftersom jag inte tävlar själv, men kanske vill komma förbi ngn träff i sommar då skulle jag vilja köra 201 meter!

Fakta innan du snackar.
    Men engert du kör en midrace hoj också som behöver nån km eller mer för att toppa
    Citat Ursprungligen postat av SockerPojken Visa inlägg
    Gör en omröstning där bara de som tävlat/ska tävla kan rösta
    ska se vad jag kan göra
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Men engert du kör en midrace hoj också som behöver nån km eller mer för att toppa
    Ja kanske det, men ska porta den och skulle ju vara kul att köra, är inte på någon träff för att vinna. Utan för att ha kul, se hur mkt man har kvar till en växlad hyper!

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av SockerPojken Visa inlägg
    Gör en omröstning där bara de som tävlat/ska tävla kan rösta
    1+ linus Men dom som snart e färdiga me byggena får la också vara me?
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Team HER är hedersgäster
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Team HER är hedersgäster
    på dig
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Jag som har rätt mycket erfarenhet av det här skulle välja 150m framför 201m alla dagar i veckan då 150m sätter mera press på att föraren ska prestera en själva setupen och gör det hela till en större utmaning en om man skulle köra 201m. Det är sprint för fan och inget jävla toppfartsfjollande för då kan man dra på Malmby och köra istället.. En förares kunskaper spelar lika stor roll, om inte mer en vad setupen och vikten gör.

Och vad är det som egentligen säger att man själv måste köra hojen? Skulle jag hitta nån som kör lika bra som mig på att köra men som vägde 20kg mindre så är det glasklart att den personen då skulle få köra istället för mig

Tanken att man ska gå efter vad majoriteten kör för att just den majoriteten whinar förmycket på grund av att dom kör midrace för att få in mer folk är ju en god tanke, men då lär man ju tappa endel av dom verkligt seriösa och det är ju bara fel.Klart som korvspad att dom som kör hyper är en begränsad skara med få individer.

Jag vet inte vad dagens arrangörer eftersträvar men skulle jag hålla i ett seriöst arrangemang så skulle jag välja kvalité före kvantitet..

Konkuransen ska vara hård! Go hard or go home. Bygg bättre, bli bättre förare eller skit it och stå på sidan om och kolla på istället.

Edit: Det här kanske är en utav MÅNGA anledningar till varför Sverige har legat så efter i utvecklingen när det kommer till mopperace och dess standard på fordonen. Ja men kolla hur det ser ut då jävla pajaser. Så här går det när Sverige ska va så jävla förbannat arroganta och försöka stå ut från mängden.
    en som fatta vad jag menar. Om det finns folk i Sverige som vill visa Sina hojar i Europa måste vi ju börja med att sattsa och inte gå efter vad de som kör runt med hojen på gåta och vill tävla ibland. Gy måste gå efter vad de seriösa säger och täbker, annars kommer Sverige aldrig utveckals inom sporten. Vi kommer ligga kvar på botten där vi ligger.
    Kolla på Danmark de är ett litet land med många mindre invånare än vad vi har i Sverige och de har kommit så jävla mycket längre i utväckiungen. Om vi vill hålla samma klass måste vi köra samma sträcka och även samma klasser, de är då vi utvecklas inom sporten och kanske till och med får hit danskar på våra event. Så lyssna på mig och parden!!!!

en som fatta vad jag menar. Om det finns folk i Sverige som vill visa Sina hojar i Europa måste vi ju börja med att sattsa och inte gå efter vad de som kör runt med hojen på gåta och vill tävla ibland. Gy måste gå efter vad de seriösa säger och täbker, annars kommer Sverige aldrig utveckals inom sporten. Vi kommer ligga kvar på botten där vi ligger.
    Kolla på Danmark de är ett litet land med många mindre invånare än vad vi har i Sverige och de har kommit så jävla mycket längre i utväckiungen. Om vi vill hålla samma klass måste vi köra samma sträcka och även samma klasser, de är då vi utvecklas inom sporten och kanske till och med får hit danskar på våra event. Så lyssna på mig och parden!!!!
    Sluta vara butter nu Anton jag står också för 150m men vill se vad rästen som kör tycker ska se om jag kan skapa en ny omröstning där ändast tävlings folk kan rösta!

på 150m vinner lättast hoj och lättast förare, inte så noga med effekt
    på 201m så kan även vi tyngre ha chans att komma ikapp och förbi. då återspeglar sig motoreffekten bättre!

just my two cents
    så är det inte. klart det är noga med effekten..
    själv väger inte min hoj mer än 70 kg.. och jag ca 55 kg.. därav är jag vääldigt liten..

körde i sommras 201 meter.. där gick det bra.. bästa tid var 10.49
    sen körde jag på 150 meter. och där.. där gick det ta mig fan skit. vann nog bara 2 eller 3 race och fick tiden 8.9. dock kunde jag pillat på inställningar och de..

men 201 meter är roligast enligt mig =)

150m. Och någon smart gosse som kan gissa vad det är för egenskap som utmärker sig mest på denna rulle?

Ja tror på 150 för publikens skull, blir både mer åkning och man ser mopparna mer. Men för körningen är det nog 201 som gäller
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jag skiter i vad du tycker meb på de träffar jag fixar kommer de vara 150meter så är der med de!
    trevligt för då har vi något gemensamt för ja skiter i vad du tycker med! (om du nu ville veta)

tycker fortfarande att 201 meter är hur bra som helst, iaf när jag kört på strippen i malmö har det kännts ganska lagom, 150m liksom, gasa som fan pyttelite sen e de klart, skoj... jag bygger väl inte en hyper för att gasa ett par sekunder, man vill ju känna av öset lite mer än så vafan!

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    trevligt för då har vi något gemensamt för ja skiter i vad du tycker med! (om du nu ville veta)

tycker fortfarande att 201 meter är hur bra som helst, iaf när jag kört på strippen i malmö har det kännts ganska lagom, 150m liksom, gasa som fan pyttelite sen e de klart, skoj... jag bygger väl inte en hyper för att gasa ett par sekunder, man vill ju känna av öset lite mer än så vafan!
    ja niklas drog ju 6s med sin piaggio dragster , inte mycket att köra .. bäääääääääm mål , woho , jaa , jippiee

Men ska inte klaga , kul att köra hur som helst
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    ja niklas drog ju 6s med sin piaggio dragster , inte mycket att köra .. bäääääääääm mål , woho , jaa , jippiee

Men ska inte klaga , kul att köra hur som helst
    ja precis
    klart man ska va glad man får köra bara, men jag bygger iaf för en riktig stripp!

våra argument vi för mot varandra ska få andra att få en uppfattning om vad de själva ska rösta på och kanske välja att satsa på.
    Du får gärna komma med argument som inte bara du har suttit och hittat på..
    Du kan inte säga att växlade hojar går bättre på 201m för så är det ju inte. Det har helt och hållet med vad man gör de till. Drevningen har ju en viktig roll i de hela och med den så kan du ju välja vilken sträcka du vill anpassa hojen till.
    Citat Ursprungligen postat av TarZan Visa inlägg
    Lämna landet idioter. SD

jag bygger iaf för en riktig stripp!
    Jaså å hur ser en sån ut?
    Lämna landet idioter. SD

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av BernhardssoN_91 Visa inlägg
    Jaså å hur ser en sån ut?
    201 meter helklistrad med "burngrop" och hela skiten och lite till, duger det?

201 meter helklistrad med "burngrop" och hela skiten och lite till, duger det?
    haha vilken "moppeträff" skall du på då? Säg till så kommer jag också För denna sträckan vill man ju inte missa att köra på..
    Lämna landet idioter. SD

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    haha vilken "moppeträff" skall du på då? Säg till så kommer jag också För denna sträckan vill man ju inte missa att köra på..
    veidec raceway i malmö, onsdagskvällar under sommaren så e de bara att komma dit och kötta med i princip vad du vill

veidec raceway i malmö, onsdagskvällar under sommaren så e de bara att komma dit och kötta med i princip vad du vill
    Vad jag har läst och hört så vill dom inte ha mopeder där?

Låter som en rockig moppeträff du har hittat. Lär ju vara jätte kul för dig å köra ensam hyper där
    Lämna landet idioter. SD

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vad jag har läst och hört så vill dom inte ha mopeder där?
    jag har kört där ett antal gånger iaf, hampus med

Låter som en rockig moppeträff du har hittat. Lär ju vara jätte kul för dig å köra ensam hyper där
    till för annat än moppar med, vilket iaf jag tycker e skoj.. hellre köra ensam än att inte köra alls vafan, sen skulle jag egentligen kört med hampus men så blev de tyvärr inte.

jag har kört där ett antal gånger iaf, hampus med
    Och det är helt okej för dom?

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Och det är helt okej för dom?
    så länge man tar det seriöst så visst de e lite sådär när dom ska ge en start nummer och så för dom har ju itne precis någon "mopeeklass" men de brukar vara lugnt

Ni som aldrig kört på strippen men skall köra för första gången i sommar ger fan i att skriva så blir det mycket bättre
    Och ni som endast testat köra den ena sträckan håller också käft för ni har ingen susning. Bra då har vi det förklarat !!!!

Reg.datum
    May 2010
    Ni som aldrig kört på strippen men skall köra för första gången i sommar ger fan i att skriva så blir det mycket bättre
    Och ni som endast testat köra den ena sträckan håller också käft för ni har ingen susning. Bra då har vi det förklarat !!!!

Detta är väl ändå ett forum där alla ska få yttra sig?

Citat Ursprungligen postat av Norberg Visa inlägg
    Detta är väl ändå ett forum där alla ska få yttra sig?
    Men harregud skojar du eller?
    Man kan ju inte säga att de ena är bättre om man bara kört ena sträckan, eller som vissa inte kört överhuvudtaget och säger att de ena är bättre

Reg.datum
    May 2010
    Men harregud skojar du eller?
    Man kan ju inte säga att de ena är bättre om man bara kört ena sträckan, eller som vissa inte kört överhuvudtaget och säger att de ena är bättre

Detta är ett forum, "Forum kallas en plats, där en viss debatt eller liknande äger rum eller skall äga rum" med andra ord alla har rätt till sin åsikt.
    Så att folk som inte har någon erfarenhet att dra tycker jag är fel. Va lite trevligare och få folk intresserade istället för att skrämma iväg dom för fan! Mycket snack om att vi ska få detta att växa, men det är nog svårt när ni försöker skrämma iväg dem istället.

Citat Ursprungligen postat av Norberg Visa inlägg
    Detta är ett forum, "Forum kallas en plats, där en viss debatt eller liknande äger rum eller skall äga rum" med andra ord alla har rätt till sin åsikt.
    Så att folk som inte har någon erfarenhet att dra tycker jag är fel. Va lite trevligare och få folk intresserade istället för att skrämma iväg dom för fan! Mycket snack om att vi ska få detta att växa, men det är nog svårt när ni försöker skrämma iväg dem istället.
    Därför flyttar någon modd denna till racing så kan inte vem som helst säga vad de tycker

Reg.datum
    May 2010
    Därför flyttar någon modd denna till racing så kan inte vem som helst säga vad de tycker
    men den kommer fortfarande ligga inom forumet, vilket gör att alla har tillgång till den om inte modsen ändrar och ger vissa personer behörighet. Vilket jag inte tror att dem kommer göra

det jag försöker säga till dig är att du kan inte leka gud och be folk dra bara för att DU inte vill höra deras åsikt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in