Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    har lite beslutsångest nu har ju en passat -00 som ska fixas så den går genom bes och så, men nu funderar jag lite på om man ska behålla den sen och göra den riktigt clean och fixa bra ljud i den osv, ELLER om man ska sälja den sen och köpa en bmw 325/328 e36 och ha lite mer som busbil... kom gärna med andra förslag på bilar i ungefär den prisklassen!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Vad heter ni alla på garaget.org? Eller ni som har det Hade varit skoj att få se lite bilder på era bilar

Reg.datum
    Mar 2006
    Svaniis.

Fyfan, nästa bil blir en Jeep Grand Cherokee eller Chrysler 300C Touring.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Svaniis.

Fyfan, nästa bil blir en Jeep Grand Cherokee eller Chrysler 300C Touring.
    Addar.

Någon som börjat få besluts ångest?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    -sjoblom- heter jag Påtal om beslutsångest så är det något jag har som fan nu
    Din "har ägt" lista var lite imponerade

Vad har du besluts ångest över då

Reg.datum
    Mar 2006
    Beslutsångest? Nejdå, denna blir det. Sen på regplåtshållaren ska det stå "Fuck the enviroment!".

http://www.blocket.se/skaraborg/Jeep...1.htm?ca=9&w=3

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Han är lite trött på suvar så det blir en sedan eller kombi. Andra förslag?
    BMW 5-serie f10/f11
    Audi A6 (nya karossen)
    Mercedes E-klass w212

Själv hade jag valt 5-serie. Från mars produktionen

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Beslutsångest? Nejdå, denna blir det. Sen på regplåtshållaren ska det stå "Fuck the enviroment!".

http://www.blocket.se/skaraborg/Jeep...1.htm?ca=9&w=3
    Haha låter bra! Blir amerikanskt nästa gång iaf, ingen Vette?

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Haha låter bra! Blir amerikanskt nästa gång iaf, ingen Vette?
    Om vi säger såhär, åker hellre Jeep som gör 0-60 på 4-5s än vette som gör det på runt 4s.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Om vi säger såhär, åker hellre Jeep som gör 0-60 på 4-5s än vette som gör det på runt 4s.
    Du gillar att köra lite mera sleeper? Rödljus race och sånt?

Reg.datum
    Mar 2006
    Du gillar att köra lite mera sleeper? Rödljus race och sånt?
    Ja, rödljusrace är min grejj. Sen att man kan peka finger åt nästan alla plastraketer i stan attraherar!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ja, rödljusrace är min grejj. Sen att man kan peka finger åt nästan alla plastraketer i stan attraherar!
    Kan ja förstå! Inte tittat på Dodge Ram med Viper motor? Eller den kanske inte tilltalar dig?

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    ifall du ska ha något sådan så är väll något sånt här mycket tuffare ? http://www.blocket.se/stockholm/Dodg...3.htm?ca=7&w=3
    Faen du var några sek tidigare

Svanis, porsche cayenne då?

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Svanis, porsche cayenne då?
    En Jeep GC SRT8 smeker den.

Sen är Dodge Ram SRT-10 likvärdig i acceleration men jag gillar Jeepen mer, sen är jeepen konstant AWD. Dodge Ram SRT-10 är inte ens AWD.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Sen är Dodge Ram SRT-10 likvärdig i acceleration men jag gillar Jeepen mer, sen är jeepen konstant AWD. Dodge Ram SRT-10 är inte ens AWD.
    Cayenne är i mitt tycke lite mera stekare bil

Jo men Dodge är lite mera grottmänniska bil också än vad Jeepen är.

Min bror har haft Ramen med V8:an och SRT-10:an. Då jag gillar större bilar så kan jag säga att dom är helt underbara. Man åker skönt, man sitter högt å får bra översikt, och andra trafikanter flyttar på sig vilket är en skön fördel.

Och dom går ju bra då dom iaf får ner effekten i backen. SRT-10:an speciellt. Fått köra båda och är helt såld.

Edit: Varför inte en Cummins?

Skulle vilja se dig i nått sånthär http://www.blocket.se/vasterbotten/F...htm?ca=1_7&w=3 med dubbelmontage!

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Min bror har haft Ramen med V8:an och SRT-10:an. Då jag gillar större bilar så kan jag säga att dom är helt underbara. Man åker skönt, man sitter högt å får bra översikt, och andra trafikanter flyttar på sig vilket är en skön fördel.

Och dom går ju bra då dom iaf får ner effekten i backen. SRT-10:an speciellt. Fått köra båda och är helt såld.

Edit: Varför inte en Cummins?
    Skulle kunna få en fräsch SRT-10 QC fast jag gillar de icke pga bakhjulsdriften. Sen har vi haft en Hemi-8 också, den var manlig men jag vill ha något lite vassare.

Sen skulle jag aldrig köpa en Cayenne, ungefär som att bygga en SUV av en Dodge Viper. Håller inte!

Nej, en Jeep får det bli! Sen om man tröttnar kan man ju slänga på en kompressor och få 6-750hk.

Skulle kunna få en fräsch SRT-10 QC fast jag gillar de icke pga bakhjulsdriften. Sen har vi haft en Hemi-8 också, den var manlig men jag vill ha något lite vassare.

Sen skulle jag aldrig köpa en Cayenne, ungefär som att bygga en SUV av en Dodge Viper. Håller inte!

Nej, en Jeep får det bli! Sen om man tröttnar kan man ju slänga på en kompressor och få 6-750hk.
    Jeep låter som ett bra alternativ! Gled två snubbar i såna här på racen tidigare, och jävlar va det är ena bilar att röra sig! De får ju ner kraften till skillnad från mycket annat.

Enkronan heter jag på garaget om nån undrar. (Senaste bilen är inte uppdaterad på evigheter...)

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Jeep låter som ett bra alternativ! Gled två snubbar i såna här på racen tidigare, och jävlar va det är ena bilar att röra sig! De får ju ner kraften till skillnad från mycket annat.

Enkronan heter jag på garaget om nån undrar. (Senaste bilen är inte uppdaterad på evigheter...)
    Jo, bilen passar min stil som fan! Och ja, de rör på sig som fan med konstant fyrhjulsdrift.

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    5serien är inget som lockar direkt.

E-klass har vi dock varit och kollat på. a6an är också intressant. Mer förslag på varför välja nya a6an alternativs e-klass istället för nya saaben?
    jag har båda kollat lite å provkört den "nya" 9-5:an. den är stötig känns lite ostabil och ser ju rätt grotesk ut faktiskt. dessutom så är ju alla motorer lånade från lite här och där. Fiat som diesel motor osv. du får så mycket mer av en A6:a+att det är ett säkrare kort. SAAB är väl inte så jätte starkt varumärke nu precis. nya 5-serien(f10) ser ju jag som en perfekt familje bil men alla har olik smak=)

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Fyfan för saab 95.. Polarens bil, började brinna ca 1 timme efter han kört hem den från mig, som tur var började den inte brinna hemma hos mig.. troligtvis elfel som orskade det.
    Åt helvete med deras elsystem, felsignaler som tjuter osv hela tiden.. Samma sak med polarens aero, lika skum den med.. de enda positiva är väl att dom går relativt bra.
    fyfan! aldrig sett nått liknande! men elsystemen på dom är JÄVLIGT känsliga har jag lärt mig av erfarenhet! räcker med minsta lilla pytte läcka i avgas/insug så tänds motorsymbols lampan direkt! sen att dom tänds såfort det blir lite "väder" utanför är väll standard på SAAB verkar det som.

nån som har provkört eller ägt både 323,325,328 som kan säga hur stor skillnad de e mellan dessa? har hört att skillnaden mellan 323-325 inte är "groteskt" stor? kanske en myt dock? 325 å 328 känner man en del skillnad på vridet dock? vill veta för blir väll antagligen en E46:a som ska inhandlas när man fått lite mer pengar osv.. svårt å välja dock! E46 coupé är ju så FÖRBANNAT fin!

Vad heter ni alla på garaget.org? Eller ni som har det Hade varit skoj att få se lite bilder på era bilar
    Hablam heter jag! adda <3

fan jag måste äga en 635 nån dag... http://www.garaget.org/?car=72052&image=653508
    Senast redigerat av hablam den 2011-01-26 klockan 18:48.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Fyfan för saab 95.. Polarens bil, började brinna ca 1 timme efter han kört hem den från mig, som tur var började den inte brinna hemma hos mig.. troligtvis elfel som orskade det.
    Åt helvete med deras elsystem, felsignaler som tjuter osv hela tiden.. Samma sak med polarens aero, lika skum den med.. de enda positiva är väl att dom går relativt bra.
    Täcker försäkringen det?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in