Vilken 50 sport är värd att köpa? :)

hejsvejs !

nu är det så att moppen skar i söndags så det kanske blir att köpa en 50 sport (får bara ha 50 sport för pappa) men jag undrar vilken av alla cylindrar som är värd att köpa, har inte för mycket pengar så vill helst inte lägga en förmögenhet på cylinder också! ,
    Jag har läst avgas/cylinder tråden men jag vill höra lite av andras erfarenheter så jag blir helt 100 på vilken jag ska ha

en fråga till, är det bäst att byta några lager innan cylinder bytet?

tacksam för svar!

~Robe rrx~
    Senast redigerat av Robe den 2011-01-31 klockan 20:47.
    Why go to slow when you can ride 2fast?

airsal,barkit och stage6 ligger i rätt prisklass ! tack lennart!

Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    airsal,barkit och stage6 ligger i rätt prisklass ! tack lennart!
    barikit får du väldig bra efekt för pengarna. har kört med deras 80cc. inte dyrt men gick jävligt bra. så där har du nog ett väldigt bra alltenativ. om du vill upnå mer efekt kan du alltid porta den med är bra kvalite i deras saker med pålitliga och håller bra

Jag hade samma dilemma som du. Fick inte beställa 70 cc, efter att ha kört med det flera gånger tidigare och även åkt dit, men beställde ändå det och han märkte inget. Så kör på någon billigare 70-kubikare, då du endast märker att den blir starkare. Den låter inte mer och den varvar inte mycket mer ifall du har tex Mhr Replica. Dessutom syns det inte avsevärt på dem. Finns väl till och med vissa som ser exakt ut som original som är 70 cc?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

okej låter faktiskt nice ända problemet är ju att dom har en annan ''färg'' på cylindern så dom ser inte ut som ogrinal typ :/ men tack!
    Citat Ursprungligen postat av Ahlbom Visa inlägg
    barikit får du väldig bra efekt för pengarna. har kört med deras 80cc. inte dyrt men gick jävligt bra. så där har du nog ett väldigt bra alltenativ. om du vill upnå mer efekt kan du alltid porta den med är bra kvalite i deras saker med pålitliga och håller bra
    jo hade helst velat ha en airsal 70 men han ger sig inte pappa :/
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    50 Sport ska man bara köpa om man behöver en 50cc cylinder, man ska inte förvänta sig någon effektskillnad direkt.
    Hade jag vart du så hade jag försökt lura till mig en Airsal70 eller en MHR Replica 80cc, för dom (Iaf MHRen) är väldigt starka men varvar som original.
    aha ! men om jag beställer utan att han vet så skulle han nog sälja min moppe pPP men jag ska tjata! för 50 sport cylindrarna kostar fan lika mkt som en 70 sport..
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Jag hade samma dilemma som du. Fick inte beställa 70 cc, efter att ha kört med det flera gånger tidigare och även åkt dit, men beställde ändå det och han märkte inget. Så kör på någon billigare 70-kubikare, då du endast märker att den blir starkare. Den låter inte mer och den varvar inte mycket mer ifall du har tex Mhr Replica. Dessutom syns det inte avsevärt på dem. Finns väl till och med vissa som ser exakt ut som original som är 70 cc?

kompisen lacka sin cylle svart för att inte farsan skulle märka det. så klea på lita lack i värsta fal

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    jag har en s6 50 sport.
    jag kände en del effektökning från original!
    dock var det ju ingen chokande effektskillnad, blev lite starkare.
    dock har jag portat min nu. vill du köpa den får du den för 700kr, inte gått långt.jag köpte den eftersom jag har hört att den var värst av 50 sportarna
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

tack iaf men ska köpa en ny (:
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    jag har en s6 50 sport.
    jag kände en del effektökning från original!
    dock var det ju ingen chokande effektskillnad, blev lite starkare.
    dock har jag portat min nu. vill du köpa den får du den för 700kr, inte gått långt.jag köpte den eftersom jag har hört att den var värst av 50 sportarna

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    tack iaf men ska köpa en ny (:
    okej
    jag har ju inte provat de andra, men har hört att den ger mest effekt av 50 sport cyllarna. jag tycker den är ett ganska bra val

köp 70cc kommer ändå köpa det senare

okej tack så mycket ! behöver ju alla svar jag kan få!
    okej
    jag har ju inte provat de andra, men har hört att den ger mest effekt av 50 sport cyllarna. jag tycker den är ett ganska bra val
    haha ja blir ju säkert de sen så bäst att tjata!
    Citat Ursprungligen postat av elias med mtn Visa inlägg
    köp 70cc kommer ändå köpa det senare

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    okej tack så mycket ! behöver ju alla svar jag kan få!

haha ja blir ju säkert de sen så bäst att tjata!
    haha jag vet hur det är, man ska bara trimma "lite" men till slut slutar det med 70cc:p mina föräldrar var stenhårda med att jag inte fick ha nå mer än rör, sen blev det insug och membran, sen fögge och sen blev det 70cc:d

hahaha det är så jävla svårt att övertala dom! men jag hoppas som du säger att det kommer snart
    haha jag vet hur det är, man ska bara trimma "lite" men till slut slutar det med 70cc:p mina föräldrar var stenhårda med att jag inte fick ha nå mer än rör, sen blev det insug och membran, sen fögge och sen blev det 70cc:d

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    hahaha det är så jävla svårt att övertala dom! men jag hoppas som du säger att det kommer snart
    haha jo dom vill ju inte ge med sig
    men jag gjorde det faktiskt i smyg, sen sa jag det till dom men dom brydde sig inte

jag vågar INTE göra lika dant xd
    haha jo dom vill ju inte ge med sig
    men jag gjorde det faktiskt i smyg, sen sa jag det till dom men dom brydde sig inte

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    jag vågar INTE göra lika dant xd
    haha det vågade jag inte heller men jag försa mig vid ett tillfälle xd

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in