Sidan 4 av 10 Första ... 23456 ... Sista
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Hahaha skåningen. Du måste trolla.

Källa på dina forskare som försöker ta reda på vad spöken är för något? Tror att det hade varit aningen mer uppstorat om man var så säker på att de existerar.

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Vad är mest skrämmande av "spöken" eller demonliknande ting?
    Jadu, bra fråga.
    Jag skiter ner mig för mindre, så det gör detsamma.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Jadu, bra fråga.
    Jag skiter ner mig för mindre, så det gör detsamma.
    Okey! Jag blir fan mest skrämd av demonliknande figurer alltså.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Okey! Jag blir fan mest skrämd av demonliknande figurer alltså.
    Demoner är väl onda, och spöken behöver inte vara? Demoner är ju sådana som inte fått frid, okej det gäller väl kanske spöken också men dom e iaf elaka.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Är det inte roligare om vi har en tråd där vi får diskutera kring (s.k.) övernaturliga tings existens, istället för att begränsa det till att ni sitter och berättar vad ni upplevt?

Citat Ursprungligen postat av Ciao_byggarN Visa inlägg
    demoner är farligast enligt alla spökprogram
    Mjo, kanske.

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Demoner är väl onda, och spöken behöver inte vara? Demoner är ju sådana som inte fått frid, okej det gäller väl kanske spöken också men dom e iaf elaka.
    Ah, så kan det nog vara. Räknas Lucifer (The fallen angel) som demon eller bara den som är klassad som den "äkta" djävulen?

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Är det inte roligare om vi har en tråd där vi får diskutera kring (s.k.) övernaturliga tings existens, istället för att begränsa det till att ni sitter och berättar vad ni upplevt?
    Varför inte köra det i denna tråden med?

Varför inte köra det i denna tråden med?

För att...

Citat Ursprungligen postat av CiaoCiao Visa inlägg
    Och ni som säger att sånt inte existerar kan lämna tråden direkt.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Det händer då så mycket i ditt och dina näras liv

men åter till spöken, påstår du att alla som dör blir spöken eller? hur blir man de? och varför?
    Hur man blir spöke? Osaliga andar är väl det bästa sättet att beskriva det, alltså själar som inte insett eller accepterar att deras jordiska tillvaro är över, som hamnat någonstans mitt emellan himmel och jord.
    Inte alltid att dem gjort något som varit brottsligt eller "emot Gud". Kan lika gärna vara en normal död eller en olycka. Långt ifrån alla blir spöken, skulle alla som dött bli det så hade vi vart omringade av dem.

Jo, kommer från en mer eller mindre halvgalen släkt. jag är väl mer normal i den släkten. Klärvoyans, mm., är vanligt i släkten, och det jag uppfattat är att känsligheten för att ha närvarokänsla av det övernaturliga varit och är överrepresenterad, farmor kunde se dem. Det är något jag också har, och är lite rädd för. Det är inte ännu fullt utvecklat. blivit mer och mer sensitiv i dem sakerna. Det betyder inte att jag ser spöken på blanka dan.

[QUOTE=Philip;15715]Mjo, kanske.

Ah, så kan det nog vara. Räknas Lucifer (The fallen angel) som demon eller bara den som är klassad som den "äkta" djävulen?

enligt gamla testamentet i bibeln är Lucifer en uppstudsig ängel och som går även under Antikrist, Djävulen, m.fl. namn.
    Den Nissen är att varken klassa som demon ellerannat, han är fan själv
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-14 klockan 23:31.

vet inte om det är en myt eller inte men en kompis till mig berättade för en gång så vaknade han mitt upp natten och ska dricka vatten. Just då när han ska sätta på kranen funkar den inte så han skiter i det och ska tillbaka och tillbaka vägen så är det en stor spegel ivägen så han tittar in i den och ser nån gubbe typ 2 meter bakom honom, han tittar bakåt ingen där sen tittar tillbaka i spegeln och så är gubben fortfarande där. Polaren sa att han typ svimma eller nåt... kommer dock inte ihåg

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Hur man blir spöke? Osaliga andar är väl det bästa sättet att beskriva det, alltså själar som inte insett eller accepterar att deras jordiska tillvaro är över, som hamnat någonstans mitt emellan himmel och jord.
    Inte alltid att dem gjort något som varit brottsligt eller "emot Gud". Kan lika gärna vara en normal död eller en olycka. Långt ifrån alla blir spöken, skulle alla som dött bli det så hade vi vart omringade av dem.

Jo, kommer från en mer eller mindre halvgalen släkt. jag är väl mer normal i den släkten. Klärvoyans, mm., är vanligt i släkten, och det jag uppfattat är att känsligheten för att ha närvarokänsla av det övernaturliga varit och är överrepresenterad, farmor kunde se dem. Det är något jag också har, och är lite rädd för. Det är inte ännu fullt utvecklat. blivit mer och mer sensitiv i dem sakerna. Det betyder inte att jag ser spöken på blanka dan.

enligt gamla testamentet i bibeln är Lucifer en uppstudsig ängel och som går även under Antikrist, Djävulen, m.fl. namn.
    Den Nissen är att varken klassa som demon ellerannat, han är fan själv
    Något åt det hållet som jag anade.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Hahaha skåningen. Du måste trolla.

Källa på dina forskare som försöker ta reda på vad spöken är för något? Tror att det hade varit aningen mer uppstorat om man var så säker på att de existerar.
    Den forskningen sker på universitetsnivå. så helt kvacksalveri är det inte. Finns en hel del seriös forskning på området. forskning på det paranormala området kallas det.
    och faktum är att vissa framsteg har gjorts.

Philip:
    I skåne kallas Djävulen för Sören.

Djävulen var som mest brukbar av prällen i gamla tider för att skrämma befolkningen till lydnad, idag skämtar man mest med Fan själv.
    Riktigt råreligiösa ser väl fortfarande fan bakom tapeten men hans makt är ganska så bruten numera.
    men visst, man hänvisar vissa klientel ner till hans underjordiska kvarter emellanåt.

Det är rätt intressant med demoner, änglar, djävulen och gud ändå. Alltså hur det påverkat människor och alla "heliga" krig där gudar är inblandade. Filmen The Exorcism of Emily Rose är riktigt spännande imo. Visst, inte så mycket sanning i den kanske men den är bra ändå.

Det är rätt intressant med demoner, änglar, djävulen och gud ändå. Alltså hur det påverkat människor och alla "heliga" krig där gudar är inblandade. Filmen The Exorcism of Emily Rose är riktigt spännande imo. Visst, inte så mycket sanning i den kanske men den är bra ändå.
    Nu finns ju dock inte Gud, och inte heller djävulen hehe. Jag menar, chansen är större att spöken existerar från människor som inte fått frid än att någon man uppe i himmeln sitter och tittar ner på alla miljarder människor som finns.
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Nu finns ju dock inte Gud, och inte heller djävulen hehe. Jag menar, chansen är större att spöken existerar från människor som inte fått frid än att någon man uppe i himmeln sitter och tittar ner på alla miljarder människor som finns.
    Självklart förnekar även jag existensen av gud respektive djävulen, men filmer och djupa texter som kretsar kring det anser jag vara relativt intressant. Liksom, tänk hur mycket "herren" har påverkat människor ända sedan bibeln uppstod.

Självklart förnekar även jag existensen av gud respektive djävulen, men filmer och djupa texter som kretsar kring det anser jag vara relativt intressant. Liksom, tänk hur mycket "herren" har påverkat människor ända sedan bibeln uppstod.
    Det är sant och i sann anda om att försöka vara så snäll som möjligt samtidigt som man ber till gud tre gånger om dagen så är det väl klart att det går bättre i livet, åtminståne vissa dagar. Om man ber till gud och säger att man ska vara snäll, diska och ta bort tallrikarna varje dag efter maten och gör det så kanske man får lite pengar. Det är ju inte tack vare gud utan den insats man gjort, det kallas att vara snäll och hjälpsam men jag vet inte. Det kanske är bra att gud finns för vissa så att dom är snällare.

Det är sant och i sann anda om att försöka vara så snäll som möjligt samtidigt som man ber till gud tre gånger om dagen så är det väl klart att det går bättre i livet, åtminståne vissa dagar. Om man ber till gud och säger att man ska vara snäll, diska och ta bort tallrikarna varje dag efter maten och gör det så kanske man får lite pengar. Det är ju inte tack vare gud utan den insats man gjort, det kallas att vara snäll och hjälpsam men jag vet inte. Det kanske är bra att gud finns för vissa så att dom är snällare.
    Ah, riktigt det du säger.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Den forskningen sker på universitetsnivå. så helt kvacksalveri är det inte. Finns en hel del seriös forskning på området. forskning på det paranormala området kallas det.
    och faktum är att vissa framsteg har gjorts.
    Som sagt, källa tack.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Som sagt, källa tack.
    Den forskningen bedrivs bl.a. på göteborgs universitet, och skulle tro att det sker på andra universitet med. Klart ett område som verkar intressant att forska i. Med viss risk att få en kuf-stämpel på sig
    Dem har kommit en bit på väg, men långt kvar innan dem kan ge ett vettigt svar på dessa frågor.

sker ju även forskning på det religiösa området där det även där finns risk för kufstämpel, men forsknings kosing utgår till båda områdena.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-15 klockan 23:02.

Den forskningen bedrivs bl.a. på göteborgs universitet, och skulle tro att det sker på andra universitet med. Klart ett område som verkar intressant att forska i. Med viss risk att få en kuf-stämpel på sig
    Dem har kommit en bit på väg, men långt kvar innan dem kan ge ett vettigt svar på dessa frågor.

sker ju även forskning på det religiösa området där det även där finns risk för kufstämpel, men forsknings kosing utgår till båda områdena.
    Du vet inte vad exakt det forskningsområdet heter och av vilka det bedrivs? Tänkte eftersom det inte verkar komma någon källa här...

Vore kul om du kunde lägga fram en källa på det du säger eftersom du ändå fått reda på sakerna på något vänster, förhoppningsvis!

Det här verkar vara någon som pysslat med något åt det s.k. paranormala hållet

http://www.psy.gu.se/personal/anneli_goulding/

Kan dock inte få något vettigt grepp om vad det hon har gjort avhandlingarna om, känner mig allt för trött för att ta reda på något.

---

Jag tycker bara att allt det här är jättefjantigt. Inte minst alla idiotiska TV-program.

Reg.datum
    May 2010
    Vore kul om du kunde lägga fram en källa på det du säger eftersom du ändå fått reda på sakerna på något vänster, förhoppningsvis!
    Området heter paranormal aktivitet, vilket inkluderar alla sorter av ockulta fenomen, men har ganska lite koll på vilken del av universitetet som gör vad där, då det vad jag fått mig till livs hålls med en massa mysko apparatur, mm.
    har en kompis som vart lärare på GBG universitet och haft en fot inne på det området. magnetkameror, värmesensorer, sensorer för elektriska fält, mm, mm. ingår i deras arsenal, så tja, något borde dem väl ha fått ut av det?.

är väl inget jag är expert på så att säga.
    Men dem uppbär ju forskarlön så det ger väl något ut av det? Annars så hade väl dem inte fått ut något?

Det här verkar vara någon som pysslat med något åt det s.k. paranormala hållet

http://www.psy.gu.se/personal/anneli_goulding/

Kan dock inte få något vettigt grepp om vad det hon har gjort avhandlingarna om, känner mig allt för trött för att ta reda på något.

---

Jag tycker bara att allt det här är jättefjantigt. Inte minst alla idiotiska TV-program.
    Dem programmen bl.a. i TV4 har visat sig vara fejkade. bl.a. den serien Most haunted. Så jag tar inte dem på allvar.
    Det avslöjades rätt nyligen och det har lett till en hel del skepsis mot dylika TV-program.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-15 klockan 23:24.

Sånt här hör hemma på flashback, inte moppenet...

Själv så tror jag inte på något övernaturligt överhuvudtaget.

Dem programmen bl.a. i TV4 har visat sig vara fejkade. bl.a. den serien Most haunted. Så jag tar inte dem på allvar.
    Det avslöjades rätt nyligen och det har lett till en hel del skepsis mot dylika TV-program.
    Så du menar att annat är på riktigt?

Jag har brukat titta på zonereality där folk fått berätta deras historier. Det verkar vara ganska påkostade program, sen finns det ju ett och annat som känns orimligt. Tycker folks egna historier är mest intressant där man återberättar det som hänt.

Tror det är det här programmet 'Creepy' som fått mig att fastna lite för den här kanalen. http://www.youtube.com/watch?v=k3Nd9YMwa2U

Reg.datum
    May 2010
    Så du menar att annat är på riktigt?
    Nej nej, mycket är riktigt,men så fort TV kommer in i bilden så blir jag misstänksam.

Har varit med om detta en gång.. det var samma dag som morfar dog.
    Han hade efter en misslyckad operation mot cancer fått flera blodproppar och tillsist blivit så gott som hjärndöd men hölls "vid liv" av en respirator. Då han skulle bli sängliggandes med respiratorn i resten av sitt liv utan någon som helst möjlighet att kunna kommunicera med honom kom vi i släkten överens om att vi skulle stänga av den vid en viss tidpunkt. Jag var inte närvarande för att jag ville behålla honom i minnet som han var när han var frisk så jag satt hemma och helt enkelt väntade in tiden. Vi hade en bild på honom med ett värmeljus framför som stod på bordet brevid mig. Respiratorn skulle stängas av vid halv 4, men kvart över 3 slocknar ljuset nästan, det brinner fortfarande, men med en grymt liten låga fastän mer än hälften av allt stearin fanns kvar. jag brydde mig inte så mycket om det då ljudet fortfrande brann. Men vid halv 4, då respiratorn skulle stängas av blossade det plötsligt upp igen och brann precis som vanligt.
    Sorry för det långa inlägget, nu kommer egentligen själva grejen med allt:
    när familjen kom hem sa de att han dog av sig själv vid kvart över tre, alltså precis då ljuset nästan slocknade.

Vet inte om det direkt är "ett möte med ett spöke" men sammanträffandet kändes lite mysko endå... som om han kom hem för att säga hejdå eller något

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in