-
2011-02-10, 16:50 #4351
Ja, men nu pratar vi om tjänstebilar rent allmänt (då störe delen utav marknaden för BMW ligger där). La även upp en länk där man kan jämföra vad för bil man får för vilket basbelopp. Det är även de bilarna som säljer bäst, framför de seriöst körglada alternativen.
Men jag håller med dig, alla prioriterar olika.
Angående Alfan så är de extremt underskattade i körglädje, man måste köra och uppleva det hela för att förstå. GTA-versionerna är visserligen framtunga, men de med TS-motorer har rätt fin balans och en styrkänsla man knappt finner i M3. Jämför man exempelvis en 147 TS med en Bmw 120 som ligger jämnt i effekt så vinner Alfan i känsla alla dagar i veckan, även fast BMW i helhet är en betydligt bättre bil.
Du har redan det.
BMW äger Mini som är framhjulsdriven och även finns med 1,6-litersmotor, en utav de mest körglada småbilarna på marknaden redan basic och helt säkert roligare än Bmw 116. Tror det säger allt om hur BMW vore med framhjulsdrift...
-
2011-02-10, 17:03 #4352
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Gothenburg
- Inlägg
- 200
BMW marknadsför sig först o främst som en bil man ska köpa om man älskar att köra.. Detta därför att det är där dom finner sin största kundgrupp.
Vart är dessa kvalitétsbrister? Efter lite googlande så skulle jag om inte annat tro att E90 är en modell som har ovanligt lite barnsjukdomar.
Din statistik visar att det såldes fler Volvo än BMW. Hur det sedan ska bevisa att dom som faktiskt köper BMW bara köper dom för imagen har jag svårt att räkna ut.
Att kundgruppen finns och är stor säger jag inget om. Men att den är så stor som du påstår tvekar jag mer på. Inget klår hard on facts, så upp med källkritisk statistik.
-
2011-02-10, 17:07 #4353
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
BMW 1 serie å mini e ju dock två helt olika bilmärken men 2 helt olika syften. för att få god kärglädje brukar en hel del komfort tyvärr försvinna. inte alltid men komforten brukar sätta stopp tillslut. inget är la lika roligt som att köra en riktig rally bil osv?
sen kan jag definitivt tänka mig att alfa har körglädje! det säger en massa som kört dom och har ägt dom! så det håller jag med dig om
men att jämföra mini med 1 serien va lite hårt.
-
2011-02-10, 17:22 #4354
-
2011-02-10, 17:40 #4355
Smaken är som baken, jag föredrar bensinare och är van betydligt mer effekt än 140-pollarsdisslan, det enda positva med den (som alla andra dieslar) var den lilla kicken vid 1500-2500 rpm. Om man jämför med Mercas äldre 220 CDI på 142 pollar och en chippad Audi 1,9 tdi sen 90-talare som jag rätt nyligt testat så var karaktären i dessa trevligare enligt mig, botteneffekten fanns där och man kunde tomgångsglida runt på högsta växeln i 50 blås, samt när man segdrog skakade inte hela bilen upp till 2k rpm.
Framhjulsdrift och körglädje inte ihop i min värld, är inte så mycket för små GTI-vagnar heller som jag har förstått att du gillar?
Pressa kurvor i all ära, men det är bra mycket roligare att ha röven på vift och känna att det släpper i rätt ände när man ligger på. BMW har ända sedan 1602/2002-tiderna varit underbart balanserade för just detta, nu är dom inte så mycket att komma med i dagsläget, men vintertid är det kärlek.
Har kört och tuktat massa olika framhjulsdrivet och bakhjulsdrivet, nytt och gammalt, jag har gett framhjulsdriften flera chanser men det har aldrig fallit mig i smaken alls!
Nu har jag inte kört någon 2000-tals Alfa, men de jag provat och åkt var väl roligare andra framhjulsdriva bilar, men BMW-nivå var de inte i närheten av.
Kan tillägga att jag kör hellre framhjulsdrivet än en bil med permanent fyrhjulsdrift så helt anti framhjulsdrivet är jag inte!Don´t make excuses, make horsepower!
-
2011-02-10, 17:42 #4356
Denna kanske hjälper lite? La upp för ett tag sen hur dom olika motorerna fungerar.
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...rerna-fungerar
__________________________________
Farsan var iväg med S60n på service idag. Farsan köpte nya vinterdäck också, då dom jag hade när jag fick den var inget vidare, Galaxie någonting. Nu sitter det Goodyear Ultragrip 7 på den istället. Sen så byte dom kulleder i framvagnen, bytte någon lampa i interiören som inte lyste och fixade ac;en (blåste inte varmt på ena sidan). Så nu är den som gott som ny
-
2011-02-10, 17:44 #4357
-
2011-02-10, 17:56 #4358
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2011-02-10, 21:46 #4359
Tack så mycket
Vad tänker folk med?
http://www.blocket.se/uppsala/Bmw_m3....htm?ca=12&w=3
-
2011-02-10, 21:48 #4360
-
2011-02-10, 22:01 #4361
-
2011-02-10, 22:15 #4362
-
2011-02-11, 10:33 #4363
-
2011-02-11, 11:50 #4364
-
2011-02-11, 13:25 #4365
-
2011-02-11, 13:41 #4366
-
2011-02-11, 13:51 #4367
-
2011-02-11, 13:54 #4368
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
Ska ni köra den på vintern?
-
2011-02-11, 13:57 #4369
-
2011-02-11, 13:59 #4370
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
-
2011-02-11, 14:02 #4371
-
2011-02-11, 14:11 #4372
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
-
2011-02-11, 14:37 #4373
-
2011-02-11, 14:48 #4374
-
2011-02-11, 15:59 #4375
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
Kluven som satan, film till rutorna. Funderar på kolsvart bak och mild mörkläggning på de resterande utom framrutan. Bra eller anus?
-
2011-02-11, 16:48 #4376
-
2011-02-11, 17:13 #4377
Tjenare!, har en 740 gl-88 med b230f i, igår ville den inte starta när jag skulle iväg.
Den går som sagt runt men startar inte, den startade precis en gång igår när jag testade, men även då var det på gränsen.
Jag har laddat batteriet ett dygn nu, men samma problem, det var bra kraft i batteriet nu så det kan inte vara det som är felet.
Igår bogserade vi igång bilen och det var inga större problem, tyckte iofs att den gick lite konstigt i början även då, men det var antagligen eftersom jag hade försökt starta den länge själv och en bra stund med startkablar utan resultat.
Någon som vet vad som kan vara fel?
-
2011-02-11, 17:48 #4378
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- Norrtelje
- Inlägg
- 340
-
2011-02-11, 17:51 #4379
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- Norrtelje
- Inlägg
- 340
-
2011-02-11, 18:06 #4380
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Gothenburg
- Inlägg
- 200
Nya Z4ans interiör är såååååå fiiin! Synd bara att det var precis så man fick plats utan att krampa med sina 188cm.