Har jag fattat fel eller ska du köpa en bil för nästan 300k och övningsköra med och ha som första bil?

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Har jag fattat fel eller ska du köpa en bil för nästan 300k och övningsköra med och ha som första bil?
    mina föräldrar kommer ju att använda den när jag övningskör men sen när jag har fått mitt körkort så är den min.

Aha soft Imprezan är ju fet, men frågan hur lämpligt det är att överlåta en bil med 300hk till en 18åring. Du kanske klarar att hantera den men klarar du att behålla körkortet? Bara en tanke

Hade bytt bromsar bak och va klar på ena sidan fram, hissar upp och börjar lossa hjulet som sitter ganska hårt. Efter några ryck så smäller det till och fjäderbenet har lossat från topplagringen, jävla flyt just känns det som.

Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    mina föräldrar kommer ju att använda den när jag övningskör men sen när jag har fått mitt körkort så är den min.
    Ärligt talat så borde du snarare kolla på en gammal ford fiesta eller något. Du verkar vara precis den typen som inte har någon som helst aning om kraft, kontroll eller pengar. Ingen av de bilarna du kollar på är varken billiga att försäkra, driva, serva eller köpa. Så skärpning - http://www.blocket.se/stockholm/Volk...m?ca=23_11&w=3 är nog en mer lämplig bil för en typ som du!

Ärligt talat så borde du snarare kolla på en gammal ford fiesta eller något. Du verkar vara precis den typen som inte har någon som helst aning om kraft, kontroll eller pengar. Ingen av de bilarna du kollar på är varken billiga att försäkra, driva, serva eller köpa. Så skärpning - http://www.blocket.se/stockholm/Volk...m?ca=23_11&w=3 är nog en mer lämplig bil för en typ som du!

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    okeej, men har också kollat lite på denna; http://www.blocket.se/alvsborg/Subar....htm?ca=11&w=3
    Betydligt ballare bil än golf r och mazda 3 mps! Skulle nog ha kört på en sådan. Men det beror ju på vad du söker. Golfen är lite "lenare" snålare (mer som än standarbil) medans subarun är mer rally/race (råare och ballare helt enkelt)

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Inte för att vara sån, men det är inte många här omkring i trakterna som kör runt i bilar under 100k. Mycket handlar tyvärr om status här runt.

Ont, Jag skulle kollat på en BMW M3 E46
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Min släkting började övningsköra när hon var 16, för 2 år sen. Hennes föräldrar köpte en exakt likadan Subaru som Thejoke länkade till. När hon fick lappen så "fick" hon även bilen. Otroligt god förare med gott omdöme.

Sluta att så kaxigt sitta och dumförklara, och gång på gång kalla han för "typ". Luktar bara avundsjuka på långa vägar från din sida. Dom medkostnaderna som följer är inget du lider av.
    Senast redigerat av Parden den 2011-02-16 klockan 23:20.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Letar man ändå hästkrafter och så är ju ändå Volvo och Saab att föreslå. Min S60 är nog den snällaste bil jag kört. Underbar bil att lära sig köra i.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Letar man ändå hästkrafter och så är ju ändå Volvo och Saab att föreslå.
    Snarare BMW, Mercedes och Audi..

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Ingen BMW eller Audi som jag har kört har varit lika förlåtande som en Volvo

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Vill man ha en bil med bra pulver i ska man åka 500E

Lite sant faktiskt, att köpa en Subba STI som förstabil är nog ingen vidare ide egentligen. Både farligt och dyrt när man har nytaget körkort.

Som att låta en **** ta ens oskuld utan gummi, säkert bästa ligget du nånsin kommer ha, men det kommer vara förjävla dyrt och din överlevnad kan komma att förkortas.

Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Inte för att vara sån, men det är inte många här omkring i trakterna som kör runt i bilar under 100k. Mycket handlar tyvärr om status här runt.

Har man inte balls att köra en billig bil så får man nog börja leta efter självförtroendet, och kanske köpa tillbaka det innan man ger sig ut på vägarna överhuvudtaget. Vågar man inte synas i en bil under 100k i Danderyd så bör man tänka över sitt liv en del... (Har förövrigt hus i Danderyd, och lägenhet på Lidingö och skäms inte direkt mycket när jag glider i min "billiga" bil för 80k. Fått en del fina kommentarer om den däremot, från vänner som glider i både Ranger Rovers och Porsche)

Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Min släkting började övningsköra när hon var 16, för 2 år sen. Hennes föräldrar köpte en exakt likadan Subaru som Thejoke länkade till. När hon fick lappen så "fick" hon även bilen. Otroligt god förare med gott omdöme.

Sluta att så kaxigt sitta och dumförklara, och gång på gång kalla han för "typ". Luktar bara avundsjuka på långa vägar från din sida. Dom medkostnaderna som följer är inget du lider av.
    Får jag, som inte är avundsjuk och faktiskt skulle kunna byta upp mig till nåt liknande, uttala mig? (Tror inte Björis är speciellt avundsjuk heller då han nog får glida i en del trevliga bilar han också)

Han har ju faktiskt en poäng, killen verkar måttligt intresserad av bilar. Och jag säger som Jeremy Clarkson; Tänk på det som matlagning, det är jag inte ett uns intresserad av, och därmed suger jag på det. Så någon som inte har ett intresse av att köra kommer heller inte vara speciellt duktig på det.

Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Vill man ha en bil med bra pulver i ska man åka 500E
    Fast, varför se ut som en babbe när man kan undvika det?

Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg

Det var nog det absolut mest idiotiska jag någonsin hört i hela mitt liv. Det lät ju så jävla patetiskt så jag vrider mig på golvet av asgarv ... Helt otroligt!

Det var ju bra för din släkting då ju ... Men det var inte din "släkting" vi snackade om heller - utan thejoke ... Som själv inte verkar ha den blekaste aning om vad det är för bilar han kollar på. Och inte på pengar heller för den delen! Men det kvittar ju! Ingen där ute glider ju runt i bilar för under 100k och bensinen betalar deras föräldrar, liksom resten av deras liv. Otroligt!

Och du, avundsjuk är det sista jag är! Folk som känner mig, vet att jag inte har någon som helst anledning till att vara avundsjuk! Så blow me, Parden!

Reg.datum
    Jun 2010

Hon/Han...
    Ser du någon skillnad?

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Har man pengarna och känner att man vill köpa en rolig bil, även om man kanske inte är värsting intresserad. Så ser jag ingen anledning till att inte göra det. Jag är inte inte speciellt intresserad av båtar, men hade jag haft pengar att bada i hade jag inte köpt en liten ryds för det. Det jag ville komma till är att, ni som klagar. Om ni nu hade badat i pengar, intresse eller inte. Hade ni då köpt en billigare bil bara för att du anser att ditt intresse inte är det största, eller hade du köpt dyr bil, bara för att du kan? Det hade jag gjort alla dagar iaf.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Har man pengarna och känner att man vill köpa en rolig bil, även om man kanske inte är värsting intresserad. Så ser jag ingen anledning till att inte göra det. Jag är inte inte speciellt intresserad av båtar, men hade jag haft pengar att bada i hade jag inte köpt en liten ryds för det. Det jag ville komma till är att, ni som klagar. Om ni nu hade badat i pengar, intresse eller inte. Hade ni då köpt en billigare bil bara för att du anser att ditt intresse inte är det största, eller hade du köpt dyr bil, bara för att du kan? Det hade jag gjort alla dagar iaf.
    Saken är ju den att grabbhalvan får en bil av sina föräldrar och inte kommer betala ett skit av den antagligen. Och då tänker man (iaf jag) lite mer på hur han tänker gentemot sina päron, samt hur hans föräldrar tänker. Hade jag fått en bil av mina päron som de skulle betala till mig, hade jag ju inte gått och valt en bil för 400k som kostar 10k i månaden att driva - det är ju direkt respektlöst. Fan, var glad för du får något över huvudtaget istället, och köp dig en lite billigare mer ekonomisk bil. En Polo GTI från 08 kan man ju få för mellan 100-150k och det är skitroliga bilar samtidigt som de inte kostar en förmögenhet att driva. Samma med Skoda Fabia RS, Leon FR eller någon annan liten tuffing. Som är sportiga, men ändå billiga.

Att sen hans föräldrar är villiga att släppa ut en gasglad liten fjunig 18-åring med nytaget körkort i en bil med 300+ HK är ju en annan historia, men ändå idiotiskt. Är idag glad att jag började med en 60hk Polo, gjorde det hela så mycket roligare tycker jag - man fick verkligen kämpa som en satans dåre för att kunna hänga på lite snabbare bilar och det var ju till 90% i kurvorna man knappade in. Det har lärt mig att uppskatta kraft i en bil på ett helt annat sätt, och utnyttja kraften du har till förfogande maximalt också!

bilen kommer ju inte att vara helt ny, mina föräldrar kommer ju att köra den i ca 2-3 år tills jag får mitt körkort.

Reg.datum
    Mar 2006

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Saken är ju den att grabbhalvan får en bil av sina föräldrar och inte kommer betala ett skit av den antagligen. Och då tänker man (iaf jag) lite mer på hur han tänker gentemot sina päron, samt hur hans föräldrar tänker. Hade jag fått en bil av mina päron som de skulle betala till mig, hade jag ju inte gått och valt en bil för 400k som kostar 10k i månaden att driva - det är ju direkt respektlöst. Fan, var glad för du får något över huvudtaget istället, och köp dig en lite billigare mer ekonomisk bil. En Polo GTI från 08 kan man ju få för mellan 100-150k och det är skitroliga bilar samtidigt som de inte kostar en förmögenhet att driva. Samma med Skoda Fabia RS, Leon FR eller någon annan liten tuffing. Som är sportiga, men ändå billiga.

Att sen hans föräldrar är villiga att släppa ut en gasglad liten fjunig 18-åring med nytaget körkort i en bil med 300+ HK är ju en annan historia, men ändå idiotiskt. Är idag glad att jag började med en 60hk Polo, gjorde det hela så mycket roligare tycker jag - man fick verkligen kämpa som en satans dåre för att kunna hänga på lite snabbare bilar och det var ju till 90% i kurvorna man knappade in. Det har lärt mig att uppskatta kraft i en bil på ett helt annat sätt, och utnyttja kraften du har till förfogande maximalt också!
    Har man pengarna att spendera ser jag inget problem, visst är det roligt att kämpa sig fram i livet och betala för sin egen bil. Och man är stolt över bilen på ett helt annat sätt. Man kan se allt från många olika synvinklar. På samma sätt kan man undra hur dina föräldrar ville släppa ut dig som pressar kurvor och kämpa som en dåre för att för att hänga på snabbare bilar med din polo.. Köpa snabbt rakt fram, eller pressa kurvur är väl minst sagt lika idiotiskt? Om det nu inte tillochmed är säkrare att köra snabbt rakt fram..
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Vad pratar du om nu riktigt? race eller?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Mercan gick igenom besiktningen idag efter ha stått stilla i 2år, slängde in batteriet ifrån XC90n och drog iväg till besiktningen, besiktnings tanten var helt extas över att fått in en Merca, och hennes barn var där och kollade vad hon gjorde på jobbet, och hon tvinga in barnen i bilen och utbrast "Hopp in i bilen ungar! Det är ju en Merca!". Trevligt när dom på besiktningen är intresserade Den gick iaf igenom med ett blankt papper

Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Lite sant faktiskt, att köpa en Subba STI som förstabil är nog ingen vidare ide egentligen. Både farligt och dyrt när man har nytaget körkort.

Som att låta en **** ta ens oskuld utan gummi, säkert bästa ligget du nånsin kommer ha, men det kommer vara förjävla dyrt och din överlevnad kan komma att förkortas.
    HAHA så jävla bra!

Reg.datum
    Mar 2006
    Kan jag neka snuten att veva upp mina rutor? Om jag har varningstriangeln att visa för dem.

Det var nog det absolut mest idiotiska jag någonsin hört i hela mitt liv. Det lät ju så jävla patetiskt så jag vrider mig på golvet av asgarv ... Helt otroligt!

Det var ju bra för din släkting då ju ... Men det var inte din "släkting" vi snackade om heller - utan thejoke ... Som själv inte verkar ha den blekaste aning om vad det är för bilar han kollar på. Och inte på pengar heller för den delen! Men det kvittar ju! Ingen där ute glider ju runt i bilar för under 100k och bensinen betalar deras föräldrar, liksom resten av deras liv. Otroligt!

Och du, avundsjuk är det sista jag är! Folk som känner mig, vet att jag inte har någon som helst anledning till att vara avundsjuk! Så blow me, Parden!
    Haha, ja är man stek så är man. Går ju inte att äga en bil för under 100k i Danderyd

Tror inte riktigt heller Björviken är avundsjuk om jag ska vara ärlig Parden, och då känner jag honom ändå någorlunda väl...

Citat Ursprungligen postat av Markai Visa inlägg
    Hon/Han...
    Ser du någon skillnad?
    Körstil? : vann jag?

EY! Du glömde Ibiza FR............

Och som du säger, det är roligare med lite motorsvagare bilar och istället lära sig köra. Se bara på snubben i BMW M5 E60 (650hk) som jag lyckades hänga på i över en mil med min lilla Seat Ibiza på 150hk, trots att jag inte direkt är Michael Schumacher...

Själv började jag i en Suzuki Swift med 90hk, och det var utmärkt som förstabil enligt mig. Man lärde sig köra, och lärde sig att hitta bilens gränser. Att en fjunig 18åring med nytaget körkort, utan nån större intresse för bilar, ska köra runt i en bil med 300hk+ känns för mig både livsfarligt för personen i fråga, och för omvärlden. Mina föräldrar skulle aldrig släppt iväg mig med något sådant iaf...

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Kan jag neka snuten att veva upp mina rutor? Om jag har varningstriangeln att visa för dem.
    Vad har rutorna och varningstriangeln med varandra att göra? utveckla

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Vad har rutorna och varningstriangeln med varandra att göra? utveckla
    Det är väl det enda de får gå in i bilen för att kolla om man har? Då om jag kan veva med den framför ögonen på dem lär de inte få gå in i bilen? Sedan borde de heller inte få veva upp rutorna, eller? Vill ju slippa riva filmen från framrutorna varenda jävla kontroll.

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Vad pratar du om nu riktigt? race eller?
    Vanlig körning på offentlig väg mot likasinnad

Det är väl det enda de får gå in i bilen för att kolla om man har? Då om jag kan veva med den framför ögonen på dem lär de inte få gå in i bilen? Sedan borde de heller inte få veva upp rutorna, eller? Vill ju slippa riva filmen från framrutorna varenda jävla kontroll.
    Polisman har ju rätt att göra en grundlig flygande besiktning ?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Dra ut säkringen
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in