-
2011-02-17, 20:38 #1
Dellorto 17.5mm Förgasare FRÅGGAA!!!!
Tänkte fråga ifall. som nr 1 (detta är inte min) men behöver man 1an ? för min är sönder . den har brytits av så är det något problem ???
Yamaha Slider 70cc !!
-
2011-02-17, 20:53 #2
Nej det är inte din förgasare det är ju faktiskt MIN förgasare!
(roligt att du hittat just min bild)
Du behöver inte de anslutningarna du kan plugga dem (1+2).
Läs mer i denna länk om hur du kopplar in föggen! Länk: Inkoppling Dellorto/motoforce 17,5mm
Och vad de olika nipplarna är till för
-
2011-02-17, 21:04 #3
-
2011-02-17, 21:25 #4
-
2011-02-17, 21:28 #5
-
2011-02-17, 21:34 #6
Det kommer in kylarvatten i dessa. inte nödvändigt så plugga igen på vilket sätt du vill bara det blir tätt.
-
2011-02-17, 21:35 #7
En fråga till . Jag körde min Moppe idag.. Den gick jävligt bra i typ 30 min ..sen så började den böööha . ass varje gång jag gasade så den ba böööööööööhhhhhhhh men efter liten stund så kom den upp i varv o började köra . kunde dock inte ha ens halvgas för den hackade genom att bööha o inte böhha .. så gick den jävligt dåligt. den hade ingen tomgång alls .. jag vet inte hur man fixar det . den gick för jävligt .. den så skulle jag in hos min kompis lutade den på stödet . asså sån på sidan (vet inte va det heter ) så skulle min kompis hämta sina moppe nycklar. han såg att det var en pööl av bensin . han tog bort min bensin slang . så går till föggen . så rann det direkt ur den . vi hade massa burkar osv. för den tömde hela bensin tanken . tycker dock inte att den ska göra så -? har hört att den inte ska rinna direkt av. jag tankade på allt igen . o det rann inte .. jag körde hem i 5km/h för att den gick dåligt .. sen så gick den att gasa fullt . körde men fullgas i max 2min . så kollade jag bak såg att den kom gnistor ifrån min motor.. kollade lite runt . jag såg att mitt rör va helt glöd rött . som jag dock inte vet varför .. SNÄLLA HJÄLP hoppas ni kan läsa :p
Yamaha Slider 70cc !!
-
2011-02-17, 21:36 #8
En fråga till . Jag körde min Moppe idag.. Den gick jävligt bra i typ 30 min ..sen så började den böööha . ass varje gång jag gasade så den ba böööööööööhhhhhhhh men efter liten stund så kom den upp i varv o började köra . kunde dock inte ha ens halvgas för den hackade genom att bööha o inte böhha .. så gick den jävligt dåligt. den hade ingen tomgång alls .. jag vet inte hur man fixar det . den gick för jävligt .. den så skulle jag in hos min kompis lutade den på stödet . asså sån på sidan (vet inte va det heter ) så skulle min kompis hämta sina moppe nycklar. han såg att det var en pööl av bensin . han tog bort min bensin slang . så går till föggen . så rann det direkt ur den . vi hade massa burkar osv. för den tömde hela bensin tanken . tycker dock inte att den ska göra så -? har hört att den inte ska rinna direkt av. jag tankade på allt igen . o det rann inte .. jag körde hem i 5km/h för att den gick dåligt .. sen så gick den att gasa fullt . körde men fullgas i max 2min . så kollade jag bak såg att den kom gnistor ifrån min motor.. kollade lite runt . jag såg att mitt rör va helt glöd rött . som jag dock inte vet varför .. SNÄLLA HJÄLP
Yamaha Slider 70cc !!
-
2011-02-19, 19:31 #9
Du menar sidostöd,
jag tror den får fel blandning, Ställ in den förgasaren, alltså byt munstycke på den.
En moped brukar alltid få rätt blanding till sen blir varm, kan vara därför den går bra i början när den är kall, men inte sen när den blir varm.§6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.
-
2011-02-19, 20:24 #10
Min polare hade också ett liknande problem, dock körde han helt originalt på sin kina hög men ur den flög det gnistor ifrån röret och var skit varm och sen när han stannade den så startade den inte, detta hände i somras men den har aldrig startas sedan dess... och har hört ifrån Qaktuz här på forumet som också känner denna grabb och han tror att den värmenöp alltså för snål blandning eller dålig kylning så mitt tips är att du fixar först förgasaren sen så kan du kolla om den kyler ordentligt!
Det där med att du ställde den på sidostödet så att den lutade och sen att det var en fet pöl under det kan bero på att du hade mycket bensin i förgasaren när du stängde av den och sen har det runnit in i din luftburk och sen läckt ut så öppna luftburken och kolla om filtret är torrt och helt!
Mvh
-
2011-02-19, 22:19 #11
rengör bensainkranen
kolla efter tjyvluft runt insug och cylinderfot
ställ in föggen igen.(i med ett stoooort munstycke och byt ner dig tills den går rent, fin inställ nål och luftskruv efter det)
funkar den inte bra iaf så häng av cylindern och kolla skicket på lopp och kolv.
org rören brukar bli skitvarma på orginala yamaha moppar, fråga mig inte varför men för alla mina polare med org slider, aerox osv. så har deras org rör alltid blivigt röda efter att man har pressat en längre stundJag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta