Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Nej men det är ju klart att dom inte går sönder under normalt bruk. Under en vanlig vardag använder man ju inte mer än kanske 100hk. Men det är när man ger det till fräcka killar som tror att varvstoppet imponerar på tjejer, dom lådorna rasar för dom, sedan så rycker man i växelspaken så det står härliga till.

Jag får min info ifrån dom som håller på med dessa bilar hela dagarna. Dom vet bättre än oss alla här.
    Haha, kan man köra så behövs inge varvstopp samt rycka i växelspaken som om de vore ett jävla handtag.... Känner också MÅNGA på volvos verkstäder samt att far har en del kontakter och dom resonerar som jag?

"klart lådorna går sönder om man kör som en kärring och rycker i växelspaken som om de vore ett dörrhandtag" Fick jag som svar av Volvo's meckar Har nämligen praktiserat på deras verkstad i Uppsala

tänker man som du så är ALLA lådor dåliga? Bara för att någon inte kan köra eller leker macho framför brudarna så betyder inte de att ALLA lådor är så på volvos bilar (t4a,t5a)
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    växelådorna på volvo är väll inte dåliga... Mer hört att saabs lådor är rena skiten
    Jo, Men får se vad de blir för någon motor. Som de ser ut nu blir de en S40 T4 runt 2003... Kommer troligen chipas/trimmas efter jag ägt den ett tag när jag tröttnat på effekten.
    Skaffa en 740 tic eller en 940 ftt ist Visst ticen lär dra mer kostar mindre att äga. Sen så är en 7/940 även om det är svårt å tro mer krocksäker än en s40(som är tillverkad innan år 2000, http://www.folksam.se/testergodarad/...rbilen/1.57836 ).
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Reg.datum
    May 2010
    Vill inte ha en 740, de är en lek bil man kör på vinter för mig tycker...

Tror Hast kan sin grej angående Volvos lådor så lämna det nu! x)
    Haha, men han tror växellådorna är gjorda av modellera fan.... Sen ska han alltid ha rätt

Klart lådan håller en chippning? Om den går sönder beror STÖRRE delen av hur föraren/förarna kört?

Är ju lite konstigt om Volvos meckar har fel

Litar på vad dom sa till mig på Volvo i uppsala ialf

Tror dom kan lite mer än Hast här
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Beror nog på hur man kör bilen. om du spinner däck på 1an sen slänger i 2an snabbt forsätter så till du får fäste sånt sliter nog mkt på lådan och kan nog orsaka växelras.
    men inte hört de knappt om växelras på volvo bilar...
    Nej men hur många tror du går och skryter om att deras låda rasa?

Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Haha, kan man köra så behövs inge varvstopp samt rycka i växelspaken som om de vore ett jävla handtag.... Känner också MÅNGA på volvos verkstäder samt att far har en del kontakter och dom resonerar som jag?

"klart lådorna går sönder om man kör som en kärring och rycker i växelspaken som om de vore ett dörrhandtag" Fick jag som svar av Volvo's meckar Har nämligen praktiserat på deras verkstad i Uppsala

tänker man som du så är ALLA lådor dåliga? Bara för att någon inte kan köra eller leker macho framför brudarna så betyder inte de att ALLA lådor är så på volvos bilar (t4a,t5a)
    Så du har hört volvo mekar som uppmuntrar er att öka laddtrycket? Bilarna är redan optimerade för normal körning. Även om motorerna klarar mycket mer hästkrafter och vrid så gör inte komponenterna runt om det.

Tror Hast kan sin grej angående Volvos lådor så lämna det nu! x)
    Hållit på med Volvo alldeles för länge.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Haha, men han tror växellådorna är gjorda av modellera fan.... Sen ska han alltid ha rätt

Klart lådan håller en chippning? Om den går sönder beror STÖRRE delen av hur föraren/förarna kört?

Är ju lite konstigt om Volvos meckar har fel

Litar på vad dom sa till mig på Volvo i uppsala ialf

Tror dom kan lite mer än Hast här
    Tror dock ej dom kan mer än dom som jobbar på PV och chefs mekaniker Tro inte att jag sitter och kommer på saker ifrån okända källor. Jag litar på dom källorna jag pratar med oss PV.

Reg.datum
    May 2010
    Om man chipar en saab lär lådan gå sönder första rundan

Nej men hur många tror du går och skryter om att deras låda rasa?

Så du har hört volvo mekar som uppmuntrar er att öka laddtrycket? Bilarna är redan optimerade för normal körning. Även om motorerna klarar mycket mer hästkrafter och vrid så gör inte komponenterna runt om det.

Hållit på med Volvo alldeles för länge.
    Har jag sagt de? Frågade dom en fråga om Volvos växellådor vid chippning och annan trimning och då fick jag de som svar ungefär Dom menar alltså att större delen vid BARA chippning så beror ett växellåds ras pga hur föraren kört?

Btw, du tror inte meckarna är lite mer erfarna än dig, med tanke på ditt STOLTA "
    Hållit på med Volvo alldeles för länge."
    Senast redigerat av JuppeN den 2011-02-19 klockan 00:33.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Japp billigare komponenter, Volvo får dom flesta av sina delar ifrån tyska Valeo. Men sen som vi kommit fram till beror det på hur man kör. Jag växlar ungefär efter 1500rpm. Växlar man inte förrän röd markeringen och gasar fullt hela tiden går det mesta sönder.

Och jag litar på mina? Du sa själv tidigare att det berodde på förarens kör stil?^^ Kan man växla/köra så är de inge större problem Är som sagt inge modellera End of discussion
    Nej men kan man köra så behöver man inte chippa. 250hk räcker gott och väl, dom flesta kommer aldrig komma till användning. Att öka laddtrycket leder bara till ännu mera framhjulsspinn.

Aja nu räcker de

Reg.datum
    May 2010
    Måste bara säga vilken skillande de är på pappas v70 2,5t chipad och mammas ford mondeo 05. Lådorna är ju skillnad som dag och natt. volvos låda är ju mkt skönare

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Alla bilar lär ju ge upp någon gång om man ska slänga i 300 hk extra och sedan köra som en idiot på det. I så fall är det bättre att köpa en t5/aero och nöja sig med orginal effekten.
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Måste bara säga vilken skillande de är på pappas v70 2,5t chipad och mammas ford mondeo 05. Lådorna är ju skillnad som dag och natt. volvos låda är ju mkt skönare
    Vilka årsmodeller är det? Motorer, växellåda och plattform är samma på dom nyare bilarna.

Reg.datum
    May 2010
    Vilka årsmodeller är det? Motorer, växellåda och plattform är samma på dom nyare bilarna.
    volvo v70 2,5t chip 2008 mer info du vill ha?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    volvo v70 2,5t chip 2008 mer info du vill ha?
    Vad sitter det för motor i Mondeon? Kan hända att det är samma komponenter. Dock så är en Volvo alltid en Volvo och kommer alltid vara grymt snälla

Längtar tills jag får hem min nya huvudenhet nästa vecka

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    På aeron är de väl snarare kolvar och stakar som ger upp först t5 med 200hk är fan den optimala motorn
    Precis jag förstår inte varför man ska chippa(mer än steg 2) en bil som redan har en toppfart på 250 km/h samt en riktigt bra axx.

Man borde dock fundera lite på S40 då dom använder Siemens insprutning vilket inte är någon höjdare. Så fort du chippar en T4 eller en T5 så är det första som går sönder är växellådan hos en Volvo.
    Min brors: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...8269#post48269

har förövrigt ca 400hk nu.

bilen i sig har varit trimmad i hela sitt "liv" inga problem med någon växellåda eller något.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Precis jag förstår inte varför man ska chippa(mer än steg 2) en bil som redan har en toppfart på 250 km/h samt en riktigt bra axx.
    Toppfarten på t.ex min T5 är begränsad till 250 för att när man går över det så ställer det krav på aerodynamik och däck.

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Min brors: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...8269#post48269

har förövrigt ca 400hk nu.

bilen i sig har varit trimmad i hela sitt "liv" inga problem med någon växellåda eller något.
    Stackars bil, behöva ha så många pollar på framhjulen. Om man ändå lägger ut pengar varför inte köpa något som vill trimmas? Skyline, Evo, Impreza. Precis som liggande minarelli motorerna ber dom att få bli trimmade.

Reg.datum
    May 2010
    Kan säga dig att vi har runt 280 hk i våran Saab Har kört med det i 1 år nu och de har funkat oerhört bra inga problem med lådan ALLS så hör nog mkt till med hur man kör och behandlar sakerna. Skaffa dig lite kött på benen innan du börjar uttala dig om sådant.
    Skrev det bara för Hast säger att volvos lådor rasa vid chipning. och Saabs lådor ska vara rätt dåliga tycker många. dock hade pappa en saab 9-3 aero ett tag, lådan var ju fin. beror mkt på din körstil om lådan rasa och hur försiktig du är med den...

Lägg ner erat bilsnack nu

Nje håller med.. dock nöjer man sig ALDRIG! Vi har förövrigt t5 motorn me 200hk org i våran Saab, tyckte den va pigg första dagarna sen så vart den slö. Nu är det runt 280hk i den och nu börjar de kännas slött

Vad jag vet så är det dom äldre Saabarna som har sämre växellådor Dom nya är de nog inge större fel på

Stackars bil, behöva ha så många pollar på framhjulen. Om man ändå lägger ut pengar varför inte köpa något som vill trimmas? Skyline, Evo, Impreza. Precis som liggande minarelli motorerna ber dom att få bli trimmade.
    Ingen stackars bil här inte.

jadu, det får du fråga min bror om xD men han gillar sin s40, och det gör jag med grymt underbar att åka i

Reg.datum
    May 2010
    Vad jag vet så är det dom äldre Saabarna som har sämre växellådor Dom nya är de nog inge större fel på
    Alla lådor nu för tiden är nog inget större fel på. vet att dom gamla skoda bilar ska ha haft dåliga lådor.
    Men slutpratat om lådor nu

Lan är banan
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Reg.datum
    May 2010
    Nattråden har nog inte varit så hör aktiv på länge

Toppfarten på t.ex min T5 är begränsad till 250 för att när man går över det så ställer det krav på aerodynamik och däck.

Ähh inge skyline och sånt dyrt skit^^ Ska man ha en vass bil ska man köra på Nissan 200sx s13 Går rätt fint med Steg 2

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in