Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    As schysst! Morsan gilla Subarun Länka gärna fler kombis! Helst med dragkrok

Dock tycker jag hon skulle köpa Audin
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Men v70 är större å törstigare
    Jo men de blir ju lätt så när dom blir större. Men en V50 kanske passar Qaktuz familjen då han inte bad om en "full storlek" bil

Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg

Lugnt

Jo de kan jag förstå

Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    Mina stackars ögon...
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg

http://www.blocket.se/stockholm/Suba....htm?ca=11&w=3

Be henne sälja av nåt i hemmet så har ni en sån där efter lite prut. Både dragkrok, nya modellen och låga mil.

http://www.blocket.se/alvsborg/Bmw_3....htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_3....htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/uppsala/Bmw_31....htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/jonkoping/Audi....htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/kronoberg/AUDI....htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/malmo/Mercedes....htm?ca=11&w=3

Man får ganska fina bilar för 100k

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Det är överskattat det där med låga mil tycker jag. En bil som gått 35k mil kan vara lika fin som den som gått 10k.

Det är överskattat det där med låga mil tycker jag. En bil som gått 35k mil kan vara lika fin som den som gått 10k.
    Fast nu är det ju ändå lite att gå till överdrift, vid 40k börjar saker och ting bli minst sagt utslitna i en bil men visst kan det du säger stämma i vissa fall.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Fast nu är det ju ändå lite att gå till överdrift, vid 40k börjar saker och ting bli minst sagt utslitna i en bil men visst kan det du säger stämma i vissa fall.
    Nu är kanske min gamla Merca som vi sålt nu ett extrem fall, men den hade gått runt 33k mil när vi sålde den, och den var i finare skick än min S60. Behövde bara ett nytt batteri och en service.

Låt oss inte gå in på det nu igen, men jag tänker då aldrig köpa en bil som gått 25-35k mil om jag kan köpa en som gått 10k mil för typ samma pris.

Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Volvo v50 rekomenderar jag starkt . Liten, ganska bensinsnål men ändå jävligt rymlig. Lastat ganska rejält i sånna innan. Bra komfort och bra kvalitet. Har 10 st v50 innom företaget, och enda som vart har varit lite små el fel.

http://www.blocket.se/alvsborg/V50_a....htm?ca=15&w=3

Beroende hur mycket din mor kör så kanske en diesel är å tänka på

2.0D är jävligt pigg, men samtidigt väldigt snål. Ligger å snittar 0.45 på landsväg
    Kan inte mer än hålla med om det sista, Min familj äger också en V50 -06 2,0D och utan problem en skön bil att åka i och framför allt snål

Tycker tyvärr att V50n har förlorat lite av Volvos packåsna stämpel, svårt att få in stora saker i det lilla bagage utrymmet.
    Hast om man tänker när man packar så får man faktist in mycket Dock ingen laståsna men då köper man V70 V50 är den lite sportigare modellen
    Lyckades komma ner till Jönköping (Dreamhack) med 2 stora kontorsstolar, 2 stora datorer, Skärmar, 2 väskor av större modellen och en kylbox och kan säga att det var precis att det fick plats men det gick!

Har en hyrbil från Hertz hemma, nya V70F 2.0 (Ford). 120 km/h på 5:an = 2900 rpm.. 11,2/100km på (95), etanol vill jag inte ens veta.
    Visst man åker säkert som man alltid har gjort men fyfan vad trist bil och motor samt förbrukning.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Har en hyrbil från Hertz hemma, nya V70F 2.0 (Ford). 120 km/h på 5:an = 2900 rpm.. 11,2/100km på (95), etanol vill jag inte ens veta.
    Visst man åker säkert som man alltid har gjort men fyfan vad trist bil och motor samt förbrukning.
    Vi har en likadan och den kör vi på ca 0.82 blandad körning (enligt färddatorn). Visst bilen är trist men drar inte als så mycket som du säger .
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Vi har en likadan och den kör vi på ca 0.82 blandad körning (enligt färddatorn). Visst bilen är trist men drar inte als så mycket som du säger .
    Jag förlitar mig inte på färddatorn speciellt inte i denna kyla, snarare tankmätaren som försvinner ganska fort iväg både stadskörning och landsväg.
    Stor, tung och slö är den hur som helst. Att köra denna bil med inspirerad körning är ett stort hål i plånboken med en upplevelse som man kan somna till.

http://www.teknikensvarld.se/provkor...-20f/index.xml

Reg.datum
    Mar 2006

Har kört den bilen, tokvarar ju som resultat av den lilla motorn som sitter i den och händer inget när man trycker på gasen heller..kör den inte gärna i onödan.

Svaniis...hoppas du skojar för jag är sååå avundsjuk. Grattis om inte annat.

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Har kört den bilen, tokvarar ju som resultat av den lilla motorn som sitter i den och händer inget när man trycker på gasen heller..kör den inte gärna i onödan.

Svaniis...hoppas du skojar för jag är sååå avundsjuk. Grattis om inte annat.
    Snart är det helfilmade rutor hela vägen fram och dessa på som grädde på moset.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Jag förlitar mig inte på färddatorn speciellt inte i denna kyla, snarare tankmätaren som försvinner ganska fort iväg både stadskörning och landsväg.
    Stor, tung och slö är den hur som helst. Att köra denna bil med inspirerad körning är ett stort hål i plånboken med en upplevelse som man kan somna till.

http://www.teknikensvarld.se/provkor...-20f/index.xml

Okej,konstigt våran drar aldrig mer än 0.92 blandad körning. Men motor är somsagt skit rätt igenom både tråkig och slö.:=
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    På tal om tråkiga motorer, Volvo S80 1.6d Drive måste vara sjukt tråkig att köra.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Ja, det är ju en volvo dessutom grovt undermotoriserad = tråååkigt
    Volvo C30 Polestar säger jag bara Jo det var det jag menade.

På tal om tråkiga motorer, Volvo S80 1.6d Drive måste vara sjukt tråkig att köra.
    Har den motorn i 2 av våra firma bilar. I en v50 är den rövtråkig, då vill jag inte tänka mig hur den är i s80 eller v70 !

varför kan dom inte göra som saab, miljöbilsklassad å 185 hp

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    JP njuter utav varje sekund märker man.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Det var en bil det
    Evolves C30 & S40 lär ju röra på sig med

Fan... vissa här är ju värre än Mac fanboys när det gäller volvo... pinsamt.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Är Peugeot 206 GTI en rolig bil att köra? Vad skulle det kosta att byta synkringarna på den här?
    http://www.blocket.se/halland/206_gt....htm?ca=20&w=2

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Va och kollade på denna Mercan idag: http://www.blocket.se/stockholm/Merc....htm?ca=11&w=3

Såg rätt fin ut för att vara 01a, inga speciella skador osv, lite stenskott bara, Dock såg jag att framdelen var rätt låg och att förarsidan fram var betydligt lägre än passagerarsidan fram.. Någon som vet vad detta beror på? Vanligt fel? Vad jag har förstått så har bilen inte luftfjädring, och även om den hade det så bör bilen sjunka ihop på båda sidorna och inte bara på ena?

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Hej!

Har en fråga kring vår Golf 3a som ständigt får nya problem. Den har rullat dryga 23 000 mil i skrivande stund och är bilen som jag övningskör i just nu.

Det är så att växellådan kan vara otroligt äcklig och svår med växlarna. Ettan går inte att få i stillastående ifall man inte lägger i först tvåan och sedan snabbt upp till ettan. Trean kan också vara väldigt knackig att få i samt att femman har krabbat någon gång.

Då är min fråga. Är det vanligt att växellådorna krabbar på äldre Golf?

Den är från -96 och har som sagt gått en bit.

låter onekligen som kopplingen är slut. eller växellåds kuddarna. går det att få i backen lätt? mest troliga är nog kopplingen som inte släpper riktigt längre.

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är Peugeot 206 GTI en rolig bil att köra? Vad skulle det kosta att byta synkringarna på den här?
    http://www.blocket.se/halland/206_gt....htm?ca=20&w=2
    du byter troligtvis inte synkringarna utan snarare hela växellådan. går fortare och är nog billigare ifall du köper en beggad.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    låter onekligen som kopplingen är slut. eller växellåds kuddarna. går det att få i backen lätt? mest troliga är nog kopplingen som inte släpper riktigt längre.

du byter troligtvis inte synkringarna utan snarare hela växellådan. går fortare och är nog billigare ifall du köper en beggad.
    Kopplingen byttes för ungefär 2 månader sedan. Problemen fanns både innan och efter samt att den varit inne på Jeppsson för undersökning, men kopplingen var då intakt och allt fungerade. Växellådan fungerar dock bättre när den är kall. Mer än så har Jeppsson inte undersökt problemet i och med att det fungerar att köra med.

Backen fungerar perfekt att få i. Även tvåan och fyran.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Igår var det dags att bli stoppad för att visa körkort och blåsa igen, smällar man få ta när man sladdar just framför en polisbil. Sköna gubbar var det iaf, dom påpekade inget om körningen eller att jag bara körde med positionsljus på och med ett trasigt bromssljus.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in