Sidan 30 av 46 Första ... 20282930313240 ... Sista

Ämne: Mat tråden!

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Och?

Jo, 8000 kroner är mycket för en månad.

Allt är väl relativt. Men de kanske käkar oxfile varje dag, vad vet jag. Fråga dina föräldrar hur mycket det spenderar på mat varje månad.
    66 kronor är inte så djävla mycket att äta för om dan.

Grabbar! Vill ha lite tips på en schysst kokbok. Med enkla, lättlagade och goda rätter! Gärna mycket husmanskost såsom köttfärlimpa, köttfärssås, köttbullar och annat gott - Gör inget om där är lite annorlunda rätter också Men kom igen, ös på med tips!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Grabbar! Vill ha lite tips på en schysst kokbok. Med enkla, lättlagade och goda rätter! Gärna mycket husmanskost såsom köttfärlimpa, köttfärssås, köttbullar och annat gott - Gör inget om där är lite annorlunda rätter också Men kom igen, ös på med tips!
    Testade googla på Kokbok kötträtter , fick upp några , denna fanns på bokia: http://www.bokia.se/bok/9781405418171/kottratter/

EDIT: Slut på förlag och lager
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Har för mig att du nyss flyttat hemifrån? Rekomenderar Pasta kokböcker, riktigt nice! Annars är Per Morbergs bok inte heller helt fyskam om man gillar lite mer old fashion..

Själv låter jag fantasin flöda
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    ngt tips på vad man kan äta idag? (min ekonomi är inte så bra så inget för dyrt)
    nuddles
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    ngt tips på vad man kan äta idag? (min ekonomi är inte så bra så inget för dyrt)
    Pasta carbonara, Biffen edition

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    pallar inte köpa parmesan ost
    Annan ost gör jobbet

Edit: Följer trenden och postar recept. Detta är helt klart min favorit snabbmat, tar fan inte mer än 10 minuter att slå ihop

Koka pasta, finns många alternativ att välja imellan som dom flesta kanske märkt?
    Fräs på baconet hårt, det skall bli knaprigt. Gärna i 3x3cm bitar.
    Slå av vattnet från pastan.
    Släng i en skvätt grädde i pannan med bacon. Skiva någon skiva ost i.
    Salt behövs oftast inte, men smaka av med svartpeppar, och cayennepeppar

SERVERA!
    Senast redigerat av Lövbiffen den 2011-03-01 klockan 19:48.

pallar inte köpa parmesan ost
    Parmesan är inget måste om man ska göra en okej carbonara. Mitt recept ser ut som följande:

1 portion
    Koka pasta till en person
    Stek 1 fjärdedels gul lök, välhackad, tärnat bacon och 1 klyfta vitlök (fint hackad, pressad eller riven) tills allt fått bra färg, dvs 6-7 minuter
    Under tiden som det steker vispar du lätt (går bra att göra med gaffel) ihop ett ägg, en skvätt grädde och riven ost (helst parmesan, men annan funkar) efter smak
    När pastan är klar häller du av vattnet (genom durkslag) och blandar ned allt i pastan. Salta och peppra, mycket svartpeppar ska det vara! Kör gärna nymalen om du kan, det blir riktigt gott.

Marinens kokbok är fantastiskt bra, har snott min kompis
    w

Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Marinens kokbok är fantastiskt bra, har snott min kompis
    Liknande Flottans, eller är jag helt fel på de?
    F.d. Almsarn

Lustigt att ni snackar om carbonara, gjorde som ovan beskriver förut idag, fyfan va äckligt jag tyckte de va! Mår typ fortf illa av tanken på't!

Dock blev det stekt vitling till middag, desto mer underbart gott!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Lustigt att ni snackar om carbonara, gjorde som ovan beskriver förut idag, fyfan va äckligt jag tyckte de va! Mår typ fortf illa av tanken på't!

Dock blev det stekt vitling till middag, desto mer underbart gott!
    Som jag beskrev det? Äh, alla tycker vi om olika rätter och smaker. Så som jag gör det, är så som jag tycker om det. Så är det ju bara Sedan att det inte är något speciellt det vet jag ju också om, men som 10 minuters-lunch är det min favorit!

Vad var det du tyckte var så äckligt med det föresten, kan ju vara intressant att veta

Asså jag gjorde det på känn, och de som slog mig var att det va precis som du skrev, stekte bacon i bitar, grädde, ost osv. Men utförandet var såklart inte optimalt, men.. allmänt, ostsmaken och baconet.. asså de blev för mycket bara. Gillar inte sånt superfett/massa smaker/tung mat! Tror de va osten å grädden som gjorde de.

Asså jag gjorde det på känn, och de som slog mig var att det va precis som du skrev, stekte bacon i bitar, grädde, ost osv. Men utförandet var såklart inte optimalt, men.. allmänt, ostsmaken och baconet.. asså de blev för mycket bara. Gillar inte sånt superfett/massa smaker/tung mat! Tror de va osten å grädden som gjorde de.
    Annars kan du skippa osten och köra lite mindre grädde, för mycket grädde blir bara tjockt och överväldigande, tynger ner allt annat.

Jag har ju en sås jag brukar köra till pasta som är grymt god och inte allt för "fettig" Citera om du vill ha receptet eller vad man nu ska kalla det för.
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

Proteinbomb! Käkar den nu, riktigt gott

Tonfisk i vatten, hårdkokta ägg, Majonnäs, Creme Fraiche, salt och peppar.

Blanda i Tonfisken och Majonnäsen till en god gegga, tillsätt Creme Fraiche efter individuellt mått, eller behag. Hacka äggen så de blir små tärningar, blanda i och smaka sedan av med lite salt och peppar.

- Jäkligt gott IMO. Äter det då och då när jag är hungrig bara upp och ner, men man kan ju givetvis ha det på mackan eller liknande också!

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Proteinbomb! Käkar den nu, riktigt gott

Tonfisk i vatten, hårdkokta ägg, Majonnäs, Creme Fraiche, salt och peppar.

Blanda i Tonfisken och Majonnäsen till en god gegga, tillsätt Creme Fraiche efter individuellt mått, eller behag. Hacka äggen så de blir små tärningar, blanda i och smaka sedan av med lite salt och peppar.

- Jäkligt gott IMO. Äter det då och då när jag är hungrig bara upp och ner, men man kan ju givetvis ha det på mackan eller liknande också!
    Låter ju faktiskt gott! Hur mycket har du av t.ex. tonfisk och majonnäs?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blir Billys nu
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Låter ju faktiskt gott! Hur mycket har du av t.ex. tonfisk och majonnäs?
    Gjorde en stor portion nu precis, då hade jag i två burkar Tonfisk, majonnäs tryckte jag bara ut tills jag tyckte det såg bra ut.. 0,5-1dl kanske. Svårt att förklara Man får nog testa sig fram! Creme Fraiche hade jag nästan en hel burk av, dvs typ 1,5dl. Sen salt och peppar efter behag. Sen hade jag i 3 hårdkokta ägg

Testa dig fram, det har jag gjort alla mina gånger

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Kanske inte var så klart i receptet, det ska bara vara pyttelite ost, och en skvätt grädde, det ska inte vara någon trådig ost-sås Beror ju endel på valet av ost med. Hushållsost är inte optimalt

Reg.datum
    Mar 2006
    Dagens kvällsmat efter arbete.

JOSSYYs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    synd att fokusen ligger endast på köttet idiot

Citat Ursprungligen postat av JOSSYY Visa inlägg
    synd att fokusen ligger endast på köttet idiot
    Äh, bara du som är för fokuserad och sugen på kött

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Wiho, är kallad till arbetsintevju Nästan stjärnkock med andra ord

JOSSYYs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Äh, bara du som är för fokuserad och sugen på kött
    antagligen därför jag kokar ägg at the moment

Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Kanske inte var så klart i receptet, det ska bara vara pyttelite ost, och en skvätt grädde, det ska inte vara någon trådig ost-sås Beror ju endel på valet av ost med. Hushållsost är inte optimalt
    Kära Lövbiffen, jag följde absolut inget recept, allra minst ditt, så skyller inget som helst på dig. Slogs bara av de faktum att ja den dagen höftat ihop nått riktigt äckligt, läste här och de stämde rätt perfekt, därav kommentaren. Litar helt och fullt på att din rätt är kanongod, och jag skall hålla mig till recept i framtiden! Trevlig kväll!

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Kära Lövbiffen, jag följde absolut inget recept, allra minst ditt, så skyller inget som helst på dig. Slogs bara av de faktum att ja den dagen höftat ihop nått riktigt äckligt, läste här och de stämde rätt perfekt, därav kommentaren. Litar helt och fullt på att din rätt är kanongod, och jag skall hålla mig till recept i framtiden! Trevlig kväll!
    Aah, i see

Förövrigt, fan vad jag hade velat vara med i Sveriges mästerkock

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in